آدم‌های موفق برای تغییرعادت‌هایشان چه کتابی می‌خوانند؟

کتاب در مورد عادت
همه دوست داریم موفق باشیم، نه؟
اما موفق شدن بدون رعایت کردن شرایطش که امکان‌پذیر نیست.
اول باید عادت‌هایی را در خود ایجاد کنیم که ما را به سمت اهدافمان سوق دهد.
هدف من از نوشتن لیست کتاب در مورد عادت همین است. این که به شما کمک کنم زودتر به رویایتان برسید.
 
فرقی نمی‌کند رویای شما چیست. ایمان دارم با از بین‌ بردن عادت‌های بد و ایجاد عادات خوب زودتر به آن می‌رسید.
در این پست چهار کتاب در مورد عادت را معرفی و مزایای هر کدام را بررسی می‌کنم.
فرقی ندارد کتاب‌خوان حرفه‌ای باشید یا تازه‌کار این پست به کارتان می‌آید.
پس پیش به سوی موفقیت بیشتر 🙂

بهترین کتاب برای تغییر عادت

۱– کتاب عادت های اتمی از جیمز کلیر

 از نظر من این کتاب، بهترین کتاب برای تغییر عادت است. می‌پرسید چرا؟

چون با بیانی روان و جذاب مدیریت عادت‌ها را می‌آموزد. این که چطور زندگیمان را فقط با تغییر ۱ درصد در روز دگرگون کنیم.

من این کتاب را سه ماه پیش خوانده‌ام و باورتان نمی‌شود به چند عادت خوب جدید دست پیدا کرده‌ام.

حالا با روش طراحی محیط آموخته‌شده از کتاب، روزانه ورزش می‌کنم، قبل از خواب کتاب می‌خوانم و مرتب‌تر از گذشته‌ام.

من قبلا یک لیست از کتاب‌های آیلتس داشتم و حالا یک عادت خوب مطالعه برای آیلتس!

کتاب عادت‌های اتمی در مورد ترک عادت‌های بد و کسب عادت‌های خوب است. جیمز کلیر با بیان ساده و قابل فهم شما را با بهترین روش‌ها آشنا می‌کند.

این کتاب رسما زندگی شما را به قبل و بعد از خودش تقسیم می‌کند. برای من که این کتاب، بهترین کتاب برای تغییر عادت و بهترین کتاب در حوزه رشد فردی است که خوانده‌ام.

روش نویسنده در بیان مطالب اشاره‌ای کاملا علمی است. او با راهکارهای عملی شما تا کسب عادت‌های خوب همراهی می‌کند.

 
 

کتاب عادت‌های اتمی چه افتخاراتی کسب کرده؟

  • کتاب عادت‌های اتمی جزو پر فروش‌ترین های نیویورک تایمز و آمازون بوده است.
  • این کتاب اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. استقبال از آن به قدری بالا بود که تا امروز بیش از یک میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروخته شده‌است. عنوان پرفروش‌ترین کتابِ وال‌استریت ژورنال و کتاب یو.اس.ای. تودی را نیز دارد.

 

چه روش هایی را از این کتاب در مورد عادت‌ها یاد می‌گیرم؟

  • چطور محیطی را طراحی کنیم که در آن کسب موفقیت آسان‌تر باشد.
  • چطور سیستم جدیدی برای کسب عادت‌های خوب طراحی کنیم.
  • چطور کارت امتیاز عادت‌ها بسازیم.
  • چطور اطرافیانمان به ما در کسب عادت جدید کمک می‌کنند.
  • قوانین تغییر رفتار چیست؟

به‌خاطر چگالی مطلب مفید، احتمالا در خواندن این کتاب عجله می‌کنید، با این وجود با مطالعه روزانه ۲۰-۳۰ دقیقه در کمتر از یک ماه کتاب تمام می‌شود.

در کتاب، داستان‌هایی واقعی از افراد موفق می‌خوانید که به تثبیت و علاقمندی ‌نسبت به مطالب خوانده‌شده کمک می‌کند.

کتاب عادت های اتمی- چرخه عادت
چهار مرحله در کسب عادت

 

نگاهی به فهرست کتاب عادت های اتمی:

  • اصول پایه
  • قانون اول: شفاف و آشکارسازی
  • قانون دوم: جذاب‌سازی
  • قانون سوم: ساده‌سازی
  • قانون چهارم: رضایت‌بخش ساختن
  • ترفندهای پیشرفته

من از ترجمه‌ی هادی بهمنی از انتشارات نوین بسیار راضی بودم. اگر شما از مترجم دیگری کتاب را خواندید در نظرات معرفی‌ کنید.

این کتاب با نام خرده عادت‌ها نیز منتشر شده‌است، هرچند کتابی با عنوان خرده عادت‌ها از استفان گایز نیز وجود دارد و که در ادامه به معرفی آن خواهم پرداخت. حواستان باشد این دو کتاب را با هم اشتباه نگیرید.

در صورت تمایل به خرید این کتاب دکمه زیر را فشار دهید.


کتاب درباره عادت۲-کتاب قدرت عادت از چارلز دوهیگ

نیمی از رفتارهای روزانه ما بر اساس عادت‌هاست. عجیب است، نه؟

این کتاب فقط یک کتاب انگیزشی نیست. اتفاقا یک تحقیق علمیست. از نظر بسیاری از خوانندگان، این کتاب بهترین کتاب برای تغییر عادت است.

 

 کتاب قدرت عادت چه افتخاراتی کسب کرده؟

  • کتاب در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، بیش از صد هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های روزنامه نیویورک تایمز بود.‏
  • کتاب در لیست تاثیرگذارترین کتاب‌ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.‏
  • در پشت جلد کتاب قدرت عادت «جیم کالینز» متفکر و استراتژیست معروف در حوزه کسب و کار، اثر را تحسین کرده‌است. او افراد را به خواندن قدرت عادت تشویق می‌کند.

 

مزایای کتاب قدرت عادت – دلیل انتخاب در لیست بهترین کتاب برای تغییر عادت:

  • کتاب قدرت عادت چکیده‌ی صدها پژوهش دانشگاهی، مصاحبه با بیش از سیصد دانشمند و مدیر است.
  • در این کتاب، تحقیقات انجام‌شده در ده‌ها شرکت و سازمان نیز موجود است.
  • چارلز دوهیگ، نویسنده و گزارشگر معروف، در کتاب قدرت عادت، ما را از کشفیات تکان دهنده‌ای درباره علم عادت‌ها آگاه می‌کند. با کمک او برای همیشه نحوه شکل‌گیری و تغییر عادت‌ها را می‌آموزیم.
  • این کتاب را می‌توان در دسته‌ی کتاب‌های تحول‌شخصی، روان‌شناسی و جنبه‌های‌ اجتماعی دسته‌بندی کرد. کتاب علاوه بر کمک به رشد شخصی افراد، برای کسب‌ وکارها و سازمان‌ها هم موثر است.

ما روزانه کارهایی را انجام می‌دهیم. اگر دقت کنیم بسیاری از آن‌ها به‌صورت خودکار مرتبا در ما تکرار می‌شوند. عادت‌ها می‌توانند در سه دسته‌ی اصلی قرار بگیرند: عادت‌های خوب، بد و عادت‌های پنهانی.

کتاب در مورد عادت‌ ها
قسمتی از متن کتاب قدرت عادت: دو ماهی جوان، با هم در حال شنا بودند که اتفاقا، به ماهی مسن‌تری که در جهت دیگر شنا می‌کرد، برخورد کردند. ماهی مسن‌تر، سری به سوی آن‌ها تکان داد و گفت: صبح بخیر پسرا، آب چطوره؟ دو ماهی قدری دیگر شنا کردند و در نهایت یکی از آن‌ها به دیگری نگاه کرد و گفت: «آب دیگه چه کوفتیه؟»
آب همان عادت‌هاست. انتخاب‌های بدون فکر و تصمیمات نامرئی که هر روز ما را در بر می‌گیرد. فقط وقتی به آن‌ها نگاه کنیم، دوباره قابل‌رویت می‌شوند.

 

نگاهی به فهرست کتاب قدرت عادت:

  • بخش اول – عادات افراد: پدیدآمدن عادت‌ها در زندگی افراد را نشان می‌دهد. چگونگی ساختن عادت جدید، تغییر عادت قدیمی و روش‌های مختلف این فرآیند را بررسی می‌کند.
  • بخش دوم – عادات سازمان‌های موفق: با مثال‌هایی ملموس به عادت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های موفق می‌پردازد. نشان می‌دهد چطور یک عادت سازمانی اشتباه، کار نیروهای خوب را هم از بین می‌برد.
  • بخش سوم – عادات جوامع: عادت‌های موجود در جوامع را نشان می‌دهد. برای مثال بر جنبش‌های مدنی تمرکز می‌کند. در انتهای این بخش سوالاتی هست که به شما دید جدیدی از اخلاقیات را ارائه دهد.

قدرت عادت با بیانی جذاب و پرکشش و بر اساس تحقیقات علمی و اجتماعی به ارائه مطلب می‌پردازد.

هر بخش به شیوه‌ای داستان‌گونه بر اساس تجربیات واقعی اساتید برجسته مطرح شده‌است. این کتاب با بیانی ساده و روان، نکات و روش‌هایی را برای تغییر عادت‌ها در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد.

فقط یک نکته وجود دارد، آن هم این که کتاب به نظر بعضی از خوانندگان طولانی است.

در صورت تمایل به خرید این کتاب دکمه زیر را فشار دهید.


کتاب درباره عادت

۳- کتاب عادت‌های کوچک از استفن گایز

«می‌خوام موفق بشم اما واقعا نمی‌دونم چه‌طوری. اصلا وقت نمی‌کنم کارایی که می‌خوام رو انجام بدم»

شده تا به‌حال جمله‌ای این چنینی را به فردی نزدیک به خودتان بگویید؟ همه چیز برمی‌گردد به عادت‌ها.

عادت‌های کوچک می‌توانند نقش بزرگی داشته‌باشند. این کتاب درمورد عادت و خلق عادت‌های کوچک است.

شما را قادر می‌سازد که هر روز یک الی چهار عمل راهبردی کوچک را انجام دهید.

احتمال این که این کارها شکست خورده و کنار گذاشته‌شود بسیار کم است. کتاب خرده‌عادت‌ها راهکارهایی عمل‌گرایانه و واقع‌گرایانه را به شما ارائه می‌دهد.

انجام دادن نکات کتاب اصلا سخت نیست. اتفاقا این کتاب پاسخ ساده‌ای به مشکلات ماست.

 

اصلا کتاب عادت‌های کوچک افتخاراتی هم کسب کرده؟

  •  «خرده‌عادت‌ها» به ۲۱ زبان ترجمه شده‌است.
  • بیش از ۴۰۰ هزار نسخه از آن در سرتاسر جهان فروخته‌شده‌است.
  • این کتاب در رده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌ها در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر، قرار دارد.

 

مزایای کتاب عادت‌های کوچک – دلیل انتخاب در لیست بهترین کتاب برای تغییر عادت:

  • بعد از خرده‌عادت‌ها مقاومت اولیه‌ی قدیمی خود نسبت به تغییر را از دست می‌دهید. این کتاب میزان اراده‌ی شما را تقویت می‌کند.
  • این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه گام‌به‌گام و بدون تحمل یک وظیفه‌ی سنگین، بر میزان خرده‌عادت‌های خود بیفزایید.
  • کمک می‌کند تا به عادتی پایدار دست پیدا کنید.

همیشه از شکست خوردن ترسیده‌اید؟ استفان گایز با قدم‌های کوچک ترس درونیتان را از بین می‌برد.

استفان گایز استراتژی استفاده از ” خرده عادت‌ها “ را برای غلبه بر مقاومت طبیعی مغز ارائه می‌دهد.

گایز خودش هم برای به‌دست آوردن تناسب اندام از این قانون‌ها استفاده کرده‌است. دوست دارید بدانید چطوری؟

پس حتما کتاب را بخوانید. گایز با الهام از موفقیت خود، تحقیقات خود را در مورد مغز و شکل‌گیری عادات انسان شروع کرده است.

 

کتاب عادت‌های کوچک یا خرده‌عادت‌ها به چه کارمان می‌آید؟

استفاده از عادت‌های کوچک در روز آنقدرها سخت نیست.

می‌توانیم به جای تلاش برای ایجاد یک عادت بزرگ عادت‌های کوچک را تکرار و نهادینه کنیم.

این کتاب بیشتر برای اضافه‌کردن چند عادت کوچک خوب روزانه است.

همانطور که کتاب عادت‌های اتمی می‌گوید همین تغییرهایی یک درصدی برای ما در انتهای سال سی و هفت درصد تغییر به همراه دارند.

کتاب در مورد عادت - کسب موفقیت با عادت خوب
از خرده‌ عادت‌ها تا موفقیت

 

برخی از نکات برجسته استراتژی خرده عادت‌ها:

  • برای داشتن سه تا چهار عادت کوچک روزانه برنامه‌ریزی کنید.
  • باید چرای انجام خرده عادت‌هایتان را بدانید.
  • عادات خود را شناسایی کنید.
  • برای رسیدن به نتیجه بهتر پاداش تعیین کنید.
  • بنویسید. از تقویم های دیجیتال و دیواری استفاده کنید.
  • ثبات همیشه از کمیت بهتر است. در این کتاب بیشتر از این موضوع بدانید.

در صورت تمایل به خرید این کتاب دکمه زیر را فشار دهید.


بهترین کتاب برای ترک عادت بد

۴- کتاب قانون ۵ ثانیه از مل رابینز

شما هم مثل من اهل امروز و فردا کردنید؟ اهل شنبه‌ها و اول ماه‌هایی که هیچوقت نمی‌رسند؟!

پس این کتاب همان چیزی است که می‌خواهید.

قانون پنج ثانیه، ابزار ساده ای است که اغلبِ بهانه‌گیری‌های مغزتان را برای انجام ندادن کارها، خنثی می‌کند.

کتاب در مورد عادت‌ ها است. این که چطور عادت‌های بد را به‌راحتی از زندگی خود حذف کنیم.

 

چرا کتاب قانون ۵ ثانیه را بخوانم؟

  • بعد از خواندن کتاب کمتر بهانه‌تراشی می‌کنید.
  • شادتر زندگی می‌کنید.
  • با عادت‌های بد خود خداحافظی می‌کنید.
  • این کتاب به‌درد تازه کتاب‌خوان‌ها هم می‌خورد.

 

هنوز نسبت به خواندن کتاب قانون ۵ ثانیه شک دارید؟

مل رابینز امروز نویسنده‌ای معروف و مطرح جهانی است. او سخنرانی های زیادی را اجرا کرده است. قبل از این کتاب اما مشکلات زیادی داشت که به نظر غیر قابل حل می‌نمود.

از زیاده‌روی در نوشیدن الکل رنج می‌برد. در زندگی شخصی هم به عنوان همسر و مادر، اصلا وضعیت مناسبی نداشت. یک شب، آگهی تبلیغاتی را دید که در آن با شمارش معکوس «۵، ۴، ۳، ۲، ۱ و شلیک!» به هوا پرید.

صبح روز بعد، به کمک شمارش خود را وادار به بلند‌شدن از تخت‌خواب کرد. در این اتفاق ساده، او به قانون ۵ ثانیه پی‌ برد.

به مرور زندگی‌ او زیر و رو شد و این کتاب در مورد ترک عادت را نوشت!

 

تعریف قانون ۵ ثانیه از نظر نویسنده این کتاب عادت، مل رابینز:

«اگر برای رسیدن به هدفی، قصد انجام کاری را کردید، باید به‌صورت فیزیکی و سریع اقدام کنید. در غیر این صورت، مغزتان آن ایده را نابود خواهد کرد.»

 

به سه دلیل، شمردن معکوس از ۵ تا ۱ برای انجام کارها توصیه‌شده:

  • شمردن، به مرور باعث افزایش شجاعت انجام کار و کاهش ترس از اقدام می‌شود.
  • تقریبا «بهترین زمان» انجام یک کار هیچ وقت نمی‌رسد، پس بهتر است هر چه سریع‌تر انجامش دهیم.
  • قانون پنج ثانیه کمک می‌کند تا بر احساساتتان غلبه کنید. در روان‌شناسی این تکنیک «مداخله روانشناسانه» نامیده می‌شود.
ترک عادت بد با قانون ۵ ثانیه
بعد از خواندن این پست بشمر و جنگ برای هدفت را شروع کن!

 

 واقعا می‌شود از قانون ۵ ثانیه استفاده کرد؟ بله که می‌شود، اگر:

  • به خودتان فشار بیاورید.
  • در محل کار تاثیرگذارتر باشید.
  • سازنده‌­تر باشید.
  • از منطقه­ راحتی خود خارج شوید.
  • در شبکه­‌سازی کاراتر باشید.
  • خودتان بر احساسات خود نظارت و کنترل داشته‌باشید.
  • اعضای تیم خود را مدیریت کنید. با آن­‌ها تعامل داشته‌باشید. در آن­‌ها انگیزه ایجاد کنید و آن­‌ها را تشویق کنید.

بسیاری از خوانندگان، این کتاب را بهترین کتاب برای ترک عادت بد می‌دانند.

برای کسانی‌که زیاد کتاب می‌خوانند، شاید میزان حرف مفید این کتاب کم به‌نظر بیاید، پس برای آن‌هایی که دنبال محتوای عمیق‌تر و جدی‌تری هستند ۳ کتاب بالایی را پیشنهاد می‌کنم.

در صورت تمایل به خرید این کتاب دکمه زیر را فشار دهید.


لیست مطالب مرتبط

در این مطلب کتاب‌هایی را که آدم‌های موفق برای تغییر عادت‌هایشان می‌خوانند بررسی کردیم.

اگر با خواندن این مطلب احساس نیاز بیشتری کردید و نیاز به مطالب بیشتری دارید می توانید از لیست مطالب زیر نیز استفاده کنید:

سرگروه بهترین‌ها

علاوه بر کتاب‌هایی که در لیست بالا معرفی شد، مطلبی را نیز منتشر کرده‌ام که در آن به صورت موضوعی به همهٔ موضوعات روانشناسی پرداخته‌ام و کتاب‌های مربوط به آن را نیز معرفی کرده‌ام.

برای دیدن این مطلب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

بهترین کتاب‌های روانشناسی که خوانده‌ام 


فکر می‌کنید کدام کتاب، بهترین کتاب عادت است؟

کتاب مرتبطی هست که بخواهید با ما به اشتراک بگذارید؟


نوشته شده توسط: سیده سمانه اشرفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *