بهترین کتاب برای مدیریت زمان

بهترین کتاب برای مدیریت زمان

چرا امروزه معرفی کتاب برای مدیریت زمان بسیار مهم و ضروری است؟

 عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، عصر دیجتیال نامیده شده است. در این عصر مدیربت زمان مناسب و داشتن برنامه یکی از کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین عامل‌های موفقیت و پیشرفت محسوب می‌شود.

همیشه آشنایی و مطالعه بهترین کتاب برای مدیریت زمان یکی از دغدغه‌های افرادی بوده است که به دنبال دستیابی به هدفی  مشخص در این روزگار شلوغ و پر‌هیاهو هستند.

همه ما انسان ها تمایل داریم به صورت کامل و دقیق بر روی زندگی‌مان کنترل داشته باشیم، و به صورت قاطع می‌توان گفت خیلی از افراد به دنبال تکه‌ی گمشده‌ای به نام مدیریت زمان در زندگی خود می‌گردند.

تجربه ثابت کرده است اگر به این تکه‌ی گمشده خیلی بها ندهیم ممکن است از قافله زندگی عقب بمانیم با کلی کار نکرده و حسرت عمر بر باد رفته.

برایان تریسی نویسنده و سخنران معروف کتاب های مدیریت زمان و موفقیت می‌گوید: «با مطالعه بیش‌تر درباره موفقیت و زندگی آدم‌های موفق و با تجربه، متوجه شده‌ام که در وجود همه این آدم‌ها، یک ویژیگی مشترک وجود دارد؛ و آن این است که تمایل زیادی به مدیریت زمان دارند و وقت برای آن ها بسیار با ارزش است و همیشه سعی می‌کنند زندگی منظم همراه با بهره وری بالا داشته باشند.»

 البته لازم به ذکر است در لیستی که برای شما آماده کردم دوتا از کتاب های مدیریت زمان برایان تریسی نیز به طور کامل و جامع معرفی شده‌اند.

 در این مطلب سعی کردم ۸ کتاب از بهترین کتابهای مدیریت زمان را برای شما معرفی کنیم؛ امیدوارم مطالعه این کتاب ها نقطه عطفی در همه ابعاد زندگی شما باشد.

پس در ادامه با معرفی بهترین کتاب مدیریت زمان با ما همراه باشید.✌

اگر به دنبال کتاب هایی در زمینه موفقیت برای نوجوانان خود هستید، مطلب بهترین کتاب های انگیزشی برای نوجوانان به شما پیشنهاد می ‌کنم. 

۱-کار عمیق

کتاب کار عمیق، از زمان انتشار در لیست پروفروش ترین های نیویرورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون قرار گرفته است.

بهترین کتاب برای مدیریت زمان

با گسترش روز به روز اینترنت و شبکه های اجتماعی و ارتباطات از راه دور می‌توان گفت همه انسان‌ها به نوعی مولتی‌تسک شده‌اند یعنی اینکه سعی می‌کنند در آن واحد به چند کار رسیدگی کنند صرف نظر از این اینکه چگونه این کارها و تسک‌ها در حال انجام است.

به نظر می‌رسد بیشتر اوقات ما آدم‌ها به کمیت کارها و اینکه فقط بتواتیم تعداد کار انجام شده در محیط کار و حتی در روی چک لیست شخصی مان انجام دهیم توجه می‌کنیم تا به کیفیت و با تمرکز انجام شدن کارها.

اما ایده کار عمیق چه می‌گوید ؟

چرا نویسنده معتقد است بدون تمرکز و کار عمیق نمی‌توان به نتایج خوبی و قابل‌قبولی رسید ؟

ابتدا در پاسخ کوتاه به این سوال در یک جمله می توان گفت :

تمرکز و توجه به یک کار در دنیای پرزرق و برق امروز، حلقه مفقوده موفقیت‌های چشمگیر است.

آیا کار عمیق همان غرق شدن در کار است ؟

مسلما خیر

غرق شدن در کارها می تواند حاصل عدم برنامه درست و نداشتن صحیح مدیریت زمان در انجام کارها باشد. اگر چه ما می‌بینیم افراد زیادی ساعات طولانی مشغول انجام کارها هستند اما غالبا این افراد به جای انجام کار عمیق، در کارها غرق می‌شوند و سعی می‌کنند کارهای متفاوتی را در بازه زمانی کوتاه انجام دهند.

درنهایت، می‌توان گفت کار عمیق یک نگرش و دید کلی به کار و نحوه انجام کار است.

چرا کتاب کار عمیق را پیشنهاد می کنیم؟

 برای بدست آوردن بهترین بازدهی و نتیجه ممکن، به کارگیری کامل تمرکز و انجام کار عمیق نیاز است.

 یادگیری هر مهارتی که ارزش افزوده‌ای به انسان اضافه می‌کند نیازمند تمرین مداوم و کار عمیق است.

چرا کار سطحی به درد نمی‌خورد؟

کار سطحی درست نقطه مقابل مفهوم کار عمیق قرار دارد. درواقع کار سطحی به کاری گفته می‌شود که برای انجام آن نیاز به تمرکز و دقت بالا نداریم.

این کارها معمولا کارهایی غیر مهارتی هستند که غالبا یادگیری را به دنبال ندارند.

و هم‌چنین ما در انجام این کارها خیلی انتطار خلق ارزش از خودمان نداریم چون معمولا انجام کارهای سطحی، مهارت های ما را تقویت و بهبود نمی دهد و نمی توانند تعییرات بزرگی یا سودآوری عجیبی برای ما داشته باشند.

پس متوجه می شویم کار سطحی مخصوصا در دنیای پر رقابت امروز گزینه مناسبی برای یادگیری محسوب نمی شود.

فک کنم تا به اینجا دلیل عدم موفقیت بیشتر ادم های دوروبرتان متوجه شده‌اید.

در واقع اکثر آدم‌های اطرف ما کار سطحی را جایگزین کار عمیق می‌کنند.

 برای خرید نسخه کاغذی کتاب می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۲– قانون ۸۰/۲۰

محتوا و راهنمایی‌های این کتاب برای هر آدم زنده‌ای که در زندگی به دنبال هدفی خاص است و تلاش می‌کند تا به تدریج نتایج بهتر و شگفت انگیزی را بدست آورد مناسب و کاربردی است.

معرفی کتاب برای مدیریت زمان

از کسی گرفته که به دنبال موفقیت های عادی در زندگی است تا صاحبان کسب و کار و مدیران تشکیلات، این قانون سعی می‌کند کیفیت و کمیت خدمات و کارهای انجام شده را با کاهش هزینه ها همراه کند.

قانون ۸۰ / ۲۰ یا اصل پارتو چه می گوید:

بر اساس این قانون، ۸۰ درصد نتایج و بازدهی که انسان‌ها در هر حوزه‌ای دارند از کارهای زندگی شخصی گرفته تا وظایف یک مدیر تشکیلات تا صاحب یک کسب و کار و همه و همه، از بیست درصد زمان صرف شده برای آن کار ناشی می شود.

بنابراین قانون ۸۰ / ۲۰ می گوید:

برای رسیدن به همه اهداف عملی چهار پنجم زمان صرف شده برای آن موضوع یعنی بخش قابل توجهی از آن، بیهوده و نامربوط است.

یعنی درواقع با مطالعه این کتاب مدیریت زمان به کشف جالبی خواهید رسید اینکه:

انجام هر کدام از کارهایی که شما در لیست وظایفتان یادداشت کرده‌اید به یک اندازه از شما وقت می‌گیرد ولی ممکن یکی یا دو کار از این لیست وجود داشته باشد که با انجام آن ها نتیجه‌ای قابل‌توجه و سودمند به اندازه همه کارهای انجام شده در آن لیست برای شما داشته باشد‌.(یعنی به طور خلاصه تمکرکز بر روی کارهایی با الویت بالاتر که انجام آن ها موجب نتایج مطلوب تر و زندگی راضی کننده‌تر می‌شود )

البته پذیرش این واقعیت برای اکثر مردم جامعه حتی شمایی که الان در حال خواندن این مطلب هستید مقداری سخت و دور از انتظار است.

و دقیقا یکی از اهداف این کتاب توضیح و شرح این قانون با مصداق‌های شفاف و عملی است.

به مثال هایی که در کتاب آمده توجه کنید:

  • بیست درصد از رانندگان، مسبب هشتاد درصد از تصادفات هستند.
  • بیست درصد از کودکان، به هشتاد درصد از شرایط آموزشی دسترسی دارند.
  • بیست درصد از فزش های شما، هشتاد درصد از کل محیط خانه را پوشش می‌دهند.

و …

در بخشی از کتاب می خوانیم :

از قوانین ۸۰/ ۲۰ برای انجام کارهایی استفاده کنید، که تکمیل آن‌ها باعث می شود شما به اندازه کافی در معرض دید قرار بگیرید و هم چنین باعث می شود تا از تحت فشار قرار گرفتن در کار و محیط اطراف دور شوید.

 برای خرید نسخه کاغذی کتاب می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۳-کتاب مدیریت زمان 

برایان تریسی یکی از معروفترین نویسندگان کتاب‌های انگیزشی و موفقیت در جهان است.

کتاب مدیریت زمان

حتما اگر تا حالا در این حوزه از کسی سوال پرسیده باشید یا در اینترنت جستجو کرده باشید نام برایان تریسی به گوش شما آشنا است، کتاب مدیریت زمان یکی از معروفترین اثرهای این سخنران معروف است.

برایان تریسی توانسته است تاکنون در بیش از ۲۰ حرفه مختلف در صنایع گوناگون کار و تجربه کسب کند.

در کتاب مدیریت زمان برایان تریسی می‌توانید با سیستم جامعی آشنا شوید که به شما یاد می‌دهد از زمان درست استفاده کنید و بهره‌وری و درآمد خود را افزایش دهید.

همیشه به یاد داشته باشید:

مدیریت زمان و کنترلی که بر زندگی خود دارید، شاخص مهمی از میزان هماهنگی درونی، آرامش و سلامت ذهن شماست.

برای خرید نسخه کاغذی کتاب مدیریت زمان دیجی‌کالا می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید؛ هم‌چنین با کلیک بر روی لینک “خرید از فدیبو” می‌توانید به pdf کتاب مدیریت زمان هم دسترسی داشته باشید. 

 

۴-اصل‌گرایی

چند سوال مهم:

 چرا بیشتر کار می‌کنید ولی به اندازه کافی سازنده نیست؟

 وقت شما به طور مداوم و پیوسته توسط دیگران تلف می‌شود؟

و هزار سوال و ابهام دیگر

ممکن است شما بارها به دلیل عدم توانایی در نه گفتن کارها و خواسته های دیگران را انجام داده اید، در صورتی بعد از انجام کار احساس خوبی نداشتید و با خود فکر کرده‌اید که چقدر کارهای عقب مانده‌ی انجام نداده دارید.

کتاب مدیریت زمان pdf

راه‌حل چیست ؟

اصل‌گرایی یعنی اصل را بچسب و فرع را رها کن.

متاسفانه یا خوشبختانه با زندگی در دنیای امروز نمی توان از میان انبوه خواسته‌ها، همه‌چیز را خواست و به همه آن‌ها رسید.

زندگی در دنیای امروزی قواعد خاص خودش را دارد.

به یاد داشته باشید :

منابع، همیشه محدود و تمام شدنی هستند، چه در سطح فردی چه سازمانی و چه اجتماعی؛ هدف از منابع می تواند منبع انرژی و توانایی خودتان یا منبع مالی و یا هر منبعی که خودتان فکر می کنید باشد.

در این کتاب به دنبال چه می‌گردیم‌؟

بسیاری از ما آدم ها وقت و انرژی خود را صرف انجام امور بی‌اهمیت می‌کنیم که نبودن و انجام ندادنشان هم تاثیری در کیفیت و بهره‌وری زندگی ما ندارد.

در واقع اصل‌گرایی خلق و ایجاد سیستمی از مدیریت زمان است برای رسیدگی و نظم در کمد زندگی‌مان؛ اصل گرایی فرایندی است همیشگی و نیاز به پیوستگی در طول زمان دارد.

بعد از خواندن این کتاب شما یاد خواهید گرفت تا میان انبوه کارها و هدف ها الویت مهم خود را انتخاب کنید و زمان و انرژی و تمرکز خود را صرف آن کنید

 برای خرید کتاب مدیریت زمان دیجی کالا می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۵- ۴ ساعت کاری در هفته

 با ۴ ساعت کار در هفته می توان به موفقیت رسید؟

تیم فریس نویسنده این کتاب یک کارآفرین است که توانایی صحبت کردن به ۶ زبان را دارد. علاوه بر این یک شرکت چند ملیتی در سراسر جهان دارد. خلاصه اینکه از دید ما و خیلی‌ها یک فرد موفق و تاثیر‌گذار به شمار می‌آید.

بهترین کتابهای مدیریت زمان

یکی از مهمترین رمز‌های موفقیت تیم فریس این است که توانسته درآمد ۴۰ هزار دلاری خود در سال با ۸۰ ساعت کار درهفته را به درآمد ۴۰ هزار دلاری تنها با ۴ ساعت کار در هفته برساند!

به عقیده خیلی از افراد، این کتاب جز کتاب هایی است که در هر قرن فقط یکی از آن ها چاپ می شود و این چنین مورد استقبال و استفاده مردم قرار می گیرد.

این کتاب مدیریت زمان بوی تازگی و راهکارهای جدید می‌دهد.

اگر از جمله افرادی هستید که روابط و زندگی شخصی برای شما مهم تر از کار است اما به دلیل کار و مشغله زیاد نتوانسته‌اید به روابط خود برسید این کتاب را به شا پیشنهاد می‌کنم.

مطالعه کتاب به شما کمک می‌کند تا تعادل بین کار و زندگی را هرچه بهتر برقرار کنید.

نکته مهم و جالب توجه این هست در این کتاب برای توضیح راهکارها هم از قانون ۸۰/۲۰ پارتو استفاده شده است.

این کتاب می‌تواند باور قدیمی که می‌گوید کار بیشتر مساوی با درآمد و بازدهی بیشتر است را از ذهن پاک کند.

درواقع در دنیای امروز کم کردن کار اما هوشمندانه کار کردن حرف اول را می‌زند.

به عقیده تیم فریس سخنران و نویسنده کتاب ۴ ساعت کاری در هفته:

مشکل کمبود وقت، دقیقا مشکل کمبود الویت هاست.

 برای خرید و دانلود بهترین کتاب مدیریت زمان می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۶-به انجام رساندن کارها

شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که گاهی اوقات ساعات شبانه روز برای انجام کارهایتان کم‌اند و نمی‌دانید از کجا شروع کنید‌؟

بهترین کتاب در مورد مدیریت زمان

دیوید آلن، نویسنده، صاحب کسب و کار و مشاور آمریکایی است که توانسته است کتاب‌های زیادی در زمینه مدیریت و موفقیت و افزایش بهره‌وری به نام خود ثبت کند.

این کتاب گنجینه ای ارزشمند از استراتژی‌ها و روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند بیشترین انژری و آرامش را در زمان انجام فعالیت‌هایتان داتشه باشید صرف نظر از اینکه مشعول چه کاری هستید بتوانید با ذهنی باز و شفاف به انجام کار فکر کنید.

نویسنده در مورد هدف از نوشتن این کتاب می گوید:

هدف من این است که به شما یاد بدهم چگونه می‌توانید کارهایتان را با حداکثر توان و بهره‌وری انجام دهید. درحالیکه زندگی با ذهنی آرام و به دور از هر گونه تنش و استرس را تجربه می‌کنید .

ضمنا میکروبوک این کتاب هم موجود است.

میکروبوک کتابی است که خلاصه کتاب اصلی را برای شما تهیه می‌کند و به شما کمک میکند تا با صرف زمان کم تر با محتوا و مفاهیم کتاب آشنا شوید و به تدریج عادت به مطالعه را در خود ایجاد کنید.

 برای خرید نسخه کاغذی کتاب می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۸-قورباغه ات را قورت بده

یک جمله قدیمی گفته است که اگر اولین کاری که هر روز صبح انجام می‌دهید خوردن یک قورباغه زنده است، شما از اینکه می‌دانید با بدترین کاری که باید در طول روز انجام دهید مواجه شده‌اید، رضایت خواهید داشت. از نظر تریسی، خوردن قورباغه استعاره ای برای مقابله با چالش‌برانگیزترین وظیفه شماست. بلکه کاری است که می‌تواند بیشترین تأثیر مثبت را در زندگی شما داشته باشد.

معرفی بهترین کتاب مدیریت زمان

چرا با اهمال‌کاری‌ کارها به تعویق می‌اندازیم؟

اهمال‌کاری در عصر و زندگی امروزی با وجود ابزارهای سرگرم‌کننده زیاد امری بسیار رایج و بحران‌زا محسوب می‌شود .

همه ما ایرانی‌ها تا به حال شنبه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم بدون اینکه کار و فعالیت موردنظرمان را شروع کنیم.

از جمله :

  • شروع و انجام پروژه های تحصیلی
  • شروع رزیم غذایی
  • شروع پیاده روی و ورزش
  • شروع خواندن کتاب جدید

به نظر می‌رسد مهم‌ترین و اساسی‌ترین دلیل به تعویق انداختن کارها کمبود انگیزه و ندانستن چرایی انجام کار است. اینکه نمی دانیم دقیقا قرار است با انجام کار مدنظر چه چیزی را به دست بیاوریم.

در این کتاب با اصول و ایده هایی آشنا می‌شوید که شما را در این مسیر کمک می‌کند.

اما فراموش نکنید

مهم ترین عامل در رسیدن به خواسته هایتان، خودتان هستید.

 برای خرید کتاب مدیریت زمان دیجی کالا می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۸-کتاب چک لیست :

این‌کتاب به ما نشان می دهد چگونه کارها  را به سادگی و به دور از پیچیدگی انجام دهیم .

احتمالا شما با شنیدن چک‌لیست یاد چک‌لیست وسایل گردش یا مسافرت می‌افتید.

باید بدانید چک‌لیست به عنوان یک دستیار ماهر و کاربلد همیشه در کنار شما است.

بهترین کتاب در زمینه مدیریت زمان

ما در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«ما برای غلبه بر شکست به راهکار متفاوتی نیازمندیم، راهکاری که مبتنی بر تجربه باشد و در عین حال از علم افراد هم بهترین استفاده را بکند.

بتواند ناتوانی انکارناپذیر بشر را جبران کند و چنین راهکاری وجود دارد، گرچه شاید سادگی‌اش مسخره به نظر برسد و حتی شاید برای عده‌ای ازما که سال‌های سال را صرف ایجاد مهارت‌ها و فناوری‌های پیشرفته کرده ایم، احمقانه به نظر برسد.»

این راهکار، نوشتن چک‌لیست است.

 برای خرید این کتاب مدیریت زمان می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

بهتر است بدانیم:

  • شاید شما تا حالا زیاد مطلب مربوط به معرفی بهترین کتاب مدیریت زمان دیده باشید ولی باد داشته باشید؛ معمولا مطالعه کتاب های مدیریت زمان و موفقیت فقط به ما یک سری راهکار و روش مناسب که بعضا توسط خود شخص نویسنده به کار گرفته شده است ارائه می دهند. و در کنار اینکه خیلی توانند برای ما مفید و کاربردی باشند باید به این نکته توجه کنیم که
  • فقط به خواندن کتاب های مدیریت و انگیزشی نباید اکتفا کنیم چون موفقیت از زمانی شروع می شود که فرد به صورت عملی وارد میدان بشود و با آزمون و خطا بتواند روش هایی که در این کتاب ها یاد گرفته را برای خودش شخصی سازی کند تا بتواند به بهترین بازدهی برسد.
  • در واقع اگر ما بتوانیم با بهترین کتاب برای مدیریت زمان که می‌تواند یکی از کتاب‌های معرفی شده در بالا باشد؛ شروع کنیم و تا بخش زیادی به راهکارهای گفته شده در آم کتاب عمل کنیم به صورت قابل توجهی تغییرات را حس خواهیم کرد.

 درواقع بهترین کتاب در زمینه مدیریت زمان برای هر کسی با توجه به روحیات و سلایقی که دارد می تواند متفاوت باشد؛ پس سعی کنید در کنار پیشنهادات و راهنمایی دیگران حتما روحیات و ویژیگی های خودتان هم مدنظر بگیرید تا از کتاب بیشترین بهره را ببرید.

 


لیست مطالب مرتبط

در این مطلب کتاب‌هایی را که برای مدیریت زمان مناسب هستند، بررسی کردیم.

اگر با خواندن این مطلب احساس نیاز بیشتری کردید و نیاز به مطالب بیشتری دارید می توانید از لیست مطالب زیر نیز استفاده کنید.

سرگروه بهترین‌ها

علاوه بر کتاب‌هایی که در لیست بالا معرفی شد، مطالبی را نیز منتشر کرده‌ام که در آن به صورت موضوعی به همهٔ موضوعات پرداخته‌ام و کتاب‌های مربوط به آن را نیز معرفی کرده‌ام که می‌توانید آن‌ها را از لینک های زیر ببینید:

بهترین کتابهای روانشناسی 

بهترین کتابهای توسعه فردی 


مجددا تاکید می‌کنم این‌ها کتاب‌های پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتابهای مدیریت زمان، کتابهای دیگری باشد.

اگر شما هم کتابی خوانده اید و احتمال می‌دهید مطالعه آن می‌تواند به خواننده های این یادداشت کمک کند، در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتاب در مورد مدیریت زمان شما، شامل کدام کتاب‌هاست؟

کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟


نوشته شده توسط امین عزیزی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *