دوره مدیریت روز + نتایج پرسشنامه مدیریت روز و ۸ فایل صوتی

حتما میدانید که مدتهاست دوره طراحی زندگی را در شهرهای مختلف برگزار میکنم. در این دوره، شرکت‌کنندگان علایق و اهداف‌شان را می‌شناسند، مسیر شغلی خودشان را طراحی میکنند و پا در این مسیر می‌گذارند.

به تجربه دیده‌ام که چه در راه شناخت اهداف و چه در مسیر دستیابی به آنها، داشتن مهارتهای مرتبط به استفاده درست از زمان و مدیریت فعالیت‌ها ضروری است.

  • برای خودشناسی، شما نیاز به فکر کردن عمیق دارید، این فرایند بدون داشتن مهارتهای مرتبط به مدیریت توجه غیرممکن است.
  • برای دستیابی به اهداف بلندمدت، نیاز به مهارت‌های هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دارید.
  • در صورتی که درگیر اهمال‌کاری باشید، بهترین برنامه‌ها هم بی‌فایده و بدون اجرا خواهند ماند.

به این لیست می‌توان موارد متعدد دیگری را هم افزود. 

بر این اساس تصمیم گرفتم دوره مدیریت روز را با هدف ارائه روشی منسجم برای مدیریت زمان، مدیریت فعالیت‌های روزانه و هفتگی و مباحث مرتبط به آنها طراحی و ارائه کنم.

چرا مدیریت روز؟

فکر میکنم در این حوزه، بیشتر از همه با عبارت مدیریت زمان آشنا باشیم. تکنیک‌های متعددی هم برای مدیریت زمان ارائه شده است.

اما آیا واقعا مدیریت زمان کافی است؟

آیا چرخش مدام بین فعالیتهای مختلف می‌تواند تضمین کند که توجه کافی برای فعالیت‌های مهم‌مان داشته‌ایم؟

در عصر پریشان‌فکری حاضر، چگونه بدون مدیریت توجه، فعالیت خلاقانه داشته باشیم؟

سوال بعدی این است که آیا مدیریت توجه کافی است؟

اگر ندانیم چطور باید فعالیت‌هایمان را اولویت‌بندی کنیم و چه اهدافی را برای بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه تعیین کنیم، مدیریت توجه لزوما ما را به اهدافمان نمی‌رساند.

در نبود مهارت مقابله با اهمال‌کاری آیا تضمینی برای اجرایی شدن برنامه‌ها خواهد بود؟

از سوی دیگر آیا موقع برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که احتمال بروز اهمال‌کاری را به حداقل برسانیم؟

به نظر میرسد مباحث این حوزه در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند و لازم است به آنها به صورت جامع پرداخته شود.

بر این اساس مدیریت روز، قرار است به مباحث مختلف این حوزه بپردازد. در این دوره قرار است یاد بگیریم که چطور روزمان را مدیریت کنیم؛ و البته خوب میدانیم که سرنوشت روزگارمان مستقل از شیوه سپری کردن روزمان نخواهد بود.

پرسشنامه مدیریت روز و چند فایل صوتی در مورد آن

پیش از نهایی کردن محتوای دوره، برای اینکه از نظرات مخاطبین هم مطلع شوم، پرسشنامه‌ای را طراحی کردم و در کانال تلگرام کارنکن منتشر کردم.

نتایج نشان از چالشهای زیاد این حوزه داشت و کمک زیادی هم به من در طراحی دوره کرد.

۳۲۱ نفر در آن شرکت کردند. سوالات پرسشنامه و نتایج آن را میتوانید از این لینک مشاهده کنید.

بعد از دیدن نتایج، تصمیم گرفتم در قالب چند فایل صوتی کوتاه در مورد نتایج پرسشنامه حرف بزنم. این فایلها را در ادامه میتوانید بشنوید یا دانلود کنید:

نتایج پرسشنامه «مدیریت روز» در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی و چند نکته مرتبط

سرفصل‌های دوره

مباحث زیر در این دوره پوشش داده خواهند شد:

  • مدیریت زمان
  • مدیریت توجه
  • برنامه‌ریزی
  • هدف‌گذاری
  • مقابله با اهمال‌کاری
  • مهارت نه گفتن

آیا این دوره کاربردی است؟

همچون دوره‌های قبلی، این دوره هم تمرین‌های متعددی دارد و کاملا کاربردی است. 

در فاصله زمانی بین کلاسها، نکات مطرح شده را به کار خواهید گرفت و تمرینهایی را انجام خواهید داد. حتما در جلسات بعدی فرصت مناسبی برای بررسی بازخوردهای شما درنظر میگیریم.

به نظر خودم، شاخص‌ترین نکتۀ دوره، این است که مطالب ارائه شده حتما از فیلتر تجربۀ من رد شده‌اند. 

در این دوره، در کنار مباحث علمی مرتبط به این حوزه، از تکنیک‌هایی خواهید شنید که قبلا توسط خودم به کار گرفته شده‌اند و مفید بودن آنها اثبات شده است.

زمان و مکان برگزاری دوره

شنبه ۵ بهمن، ساعت ۱۶ تا ۱۹

شنبه ۱۲ بهمن، ساعت ۱۶ تا ۱۹

شنبه ۱۹ بهمن، ساعت ۱۶ تا ۱۹

آدرس: خیابان انقلاب غرب، نرسیده به خیابان ولی‌عصر، کوچه بالاور، پلاک ۷، ساختمان فناوری و مدیریت نوآوری دانشگاه امیرکبیر، طبقه دوم

ثبت نام در دوره

دیدگاه ها

  1. بردیا

    سلام امین
    امیدوارم حالت خوب باشه.
    من روز اول رو ثبت نام کردم و الان میخوام کل دوره رو ثبت نام کنم. فقط یه سوالی. چجوری هزینه روز اول از کل دوره کم میشه؟ این مسئله در نظر گرفته شده؟

    1. نویسنده
      پست
  2. دوست

    سلام امین جان به نظرم مدیریت روز ایهام داره
    به نظر میاد منظور مدیریت مدرن یا مدیریت به روز هست (مثلا میگن مدیریت روز دنیا)
    در حالیکه منظورت مدیریت یک روز هست یا مدیریت روزانه
    شاید عنوان “روزت را خوب مدیریت کن” یا همچین چیزی بهتر باشه که این ایهام رفع بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *