یادگیری مهارت‌های دیجیتال با گوگل (The Applied Digital Skills with Google)

Applied Digital Skills

 Applied Digital Skills چیست؟

شرکت گوگل، غول دنیای دیجیتال، چند ساله علاوه بر حمایت از موسسات آموزشی مثل آکادمی خان، به طور مستقیم در زمینۀ آموزش دیجیتال فعالیت میکنه.

آموزش‌های گوگل شامل دوره‌های آنلاین، آموزش در مدارس، برگزاری رویدادهای آموزشی، ارائۀ خدمات آموزشی به مدرسه‌ها مثل Google Classroom و … میشه.

Applied Digital Skills یکی از بخش‌های آموزش گوگل برای آموزش رایگان مهارت‌های دیجیتال به دانش‌آموزان و کارجویانه.

Google-Applied-Digital-Skills در مدرسه

دوره‌های این سایت مهارت‌محور هستند و با تعریف یک پروژه و انجام گام به گام مراحل اون پیش میرن. دوره‌های مهارت‌های دیجیتال گوگل علاوه بر آسان و کاربردی بودن، دارای عناوین تازه و متفاوت نسبت به بقیۀ سایت‌های آموزش آنلاین هستند.

** برای استفاده از دوره‌های Applied Digital Skills  باید حتما از قندشکن استفاده کنید. **

سایت مهارت‌های کاربردی دیجیتال گوگل از چه زمانی شروع به کار کرد؟

Applied Digital Skills یکی از برنامه‌های جدید آموزش گوگل با هدف آموزش مهارت‌های پایۀ دیجیتال به دانش‌آموزانه. حدودا یک ساله که این بخش شروع به کار کرده و مورد توجه دانش‌آموزان و همینطور کارجویان قرار گرفته.

در حال حاضر ۳۲ درس در سایت موجوده که به دو گروه سنی دانش‌آموزان دبیرستانی و یادگیرندگان بزرگسال تقسیم شده و زمان مورد نیاز برای انجام هر پروژه از ۱ تا ۹ ساعت هست. به عنوان مثال دورۀ رزومه‌نویسی فقط ۴۵ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز داره.

سایت مهارت‌های کاربردی دیجیتال گوگل رزومه نویسی

در ویدیوی زیر نمونه‌ای از بکارگیری دوره‌های Applied Digital Skills در مدارس رو میبینید؛ که تونسته علاوه بر آموزش مهارت‌های دیجیتال در رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان هم موثر باشه:

آموزش‌های Applied Digital Skills مناسب کیه؟

  • اصلی‌ترین مخاطبان این دوره‌ها کارجویان جوان هستند؛ هدف اصلی این برنامه کمک به دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان در به دست آوردن مهارت‌های شغلی مورد نیاز در دنیای دیجیتاله.
  • در این دوره‌ها، سبک جدیدی از آموزش، ارائه شده که میتونه برای معلمان آموزنده باشه و استفاده از این دوره‌ها رو در کلاس‌ها آسون میکنه. برخلاف اکثر دوره‌های آنلاین که انفرادی هستند؛ این دوره‌ها، پروژه‌هایی با قابلیت اجرای گروهی دارند که به خوبی میتونند در کلاس درس ارائه بشن.

فرمت آموزش‌های سایت مهارت‌های کاربردی دیجیتال گوگل چیه؟

فرمت آموزش‌های Applied Digital Skills ویدیوییه و تمامی دوره‌ها پروژه‌محور هستند و طی مراحل انجام پروژه از دسته نرم‌افزارهای G Suite گوگل شاملGmail ، Calendar،Docs ،Sheets ،Slides ،Forms و … استفاده میشه. شما میتونید در مرورگر گوگل کروم، در قسمت Apps، به اکثر این ابزارها دسترسی داشته باشید.

Google-Applied-Digital-Skills GSuite

سرعت اجرای ویدیوها قابل تنظیمه، همه دارای زیرنویس انگلیسی هستند و همچنین قابل دانلود هستند.

سایت مهارت‌های کاربردی دیجیتال گوگل

Applied Digital Skills اپلیکیشن موبایل هم داره؟

با توجه به جدید بودن این برنامۀ آموزشی، تا به الان اپلیکیشنی نداره. هر چند این سایت به خوبی در موبایل نمایش داده میشه.

در سایت مهارت‌های کاربردی دیجیتال گوگل چه درس‌هایی ارائه میشه؟

۳۲ دورۀ موجود در این سایت شامل عناوین کاربردی و بسیار خوبی هستند:

  • نگارش و تصحیح رزومه
  • برنامه‌ریزی جلسات
  • ساخت کسب‌وکار آنلاین
  • مذاکره  بر سر حقوق
  • ارتباط موثر در محل کار
  • نگارش نظر و انتقاد
  • ابزارهای دیجیتال برای استفادۀ روزمره
  • تحقیق و مقاله‌نویسی
  • و دوره‌های کاربردی و خوب دیگه.

Google Applied Digital Skills list

ثبت نام در Applied Digital Skills به چه صورته؟ هزینۀ آموزش‌ها چقدره؟

ثبت نام به سادگی با اکانت گوگل انجام میشه و تمامی دوره‌ها رایگان هستند.

در قسمت فیلترها میتونید انتخاب کنید که دوره‌های مناسب چه سن و مقطع تحصیلی (Audience) بهتون نشون داده بشه. به همین صورت میتونید دوره‌ها رو بر اساس نرم‌افزار مورد استفاده (Apps) و عنوان درسی (Topics)، تفکیک کنید.

Applied Digital Skills گواهی‌نامۀ پایان دوره داره؟

بله. دوره‌های Applied Digital Skills گواهی‌نامۀ پایان دوره دارند؛ هر چند این دوره‌ها کوتاه‌مدت و دارای محتوای عمومی هستند و اخذ مدرک آنها به اندازۀ دوره‌های تخصصی گوگل، مورد توجه نیست.

Applied Digital Skills مدرک

دروس سایت مهارت‌های کاربردی دیجیتال گوگل، تمرین و پروژه هم داره؟

این دوره‌ها کاملا مهارت‌محور هستند و شما باید مراحل پروژه رو گام به گام در نرم‌افزارها انجام بدید و در نهایت پروژه رو کامل کنید ولی تمرین یا آزمونی در بین درس‌ها وجود نداره که نیاز باشه انجام بدید.

نقاط قوت و ضعف سایت آموزشی Applied Digital Skills چیه؟

گوگل با Applied Digital Skills سبک جدیدی در آموزش آنلاین ایجاد کرده. این دوره‌ها، پروژه‌های کاربردی برای دانش‌آموزان و شاغلان در دنیای دیجیتال امروز هستند که با سادگی و زیبایی تمام آموزش داده‌ شده‌اند.

دوره‌های سایت مهارت‌های کاربردی دیجیتال گوگل، آسان و کاربردی هستند و میتونیم در عرض چند ساعت، یک مهارت دیجیتال رو باهاشون یاد بگیریم. تنها نقطه ضعف شاید استفاده از G Suite در تمامی آموزش‌ها باشه که اگه نخواهید از ابزارهای G Suite استفاده کنید هم میتونید روش کار این درس‌ها رو در نرم‌افزارهای آفیس و … پیاده کنید.

چند دورۀ خوب Applied Digital Skills در زمینۀ مهارت‌های شغلی معرفی کنید.

تمامی دوره‌های مهارت‌های کاربردی دیجیتال گوگل به نوعی با مهارت‌های شغلی در ارتباط هستند؛ مهارت‌هایی همچون مدیریت پروژه، همکاری در قالب تیم، مهارت‌های زبانی و نگارشی، مهارت‌های اقتصادی و حتی کد‌نویسی.

خوبه به تمام عناوین موجود سر بزنید و دوره‌های مناسبتون رو پیدا کنید. این هم چند دورۀ خوب از نظر من: ساخت پروگرس بار (ProgressBar) با کدنویسی، تحقیق و شکل دادن به یک مقاله، اخلاق و امنیت در حوزۀ تکنولوژی و داستان‌نویسی آسان.


مطلبی که خوندید از مجموعه مطالبی بود که برای معرفی مراجع آموزشی نوشته شده.

 

برای استفاده از سایت‌های آموزشی معتبر همین آموزشهای گوگل، لازمه که شما مهارت خودآموزی رو داشته باشید.

اگر فکر میکنید یادگیری مهارت به این شیوه و از درون منزل کار سختیه و تلاشهای گذشته شما برای یادگیری مهارت (مثل زبان انگلیسی یا یک نرم‌افزار و یا دیدن یک دوره آنلاین) به شکست منجر شده، باید پیش از هر چیز یادگرفتن رو یاد بگیرید.

توی دوره آنلاین یادگیری اثربخش شما یاد می‌گیرید که چطور از مراجع آنلاین آموزشی استفاده کنید و بعد از برنامه‌ریزی درست و مناسب، موقع اجرای این برنامه هم دچار تنبلی نشید.

دوره آنلاین یادگیری اثربخش رو از دست ندید:


این مطلب حاصل تجربۀ شخصی نگارنده در استفاده از Applied Digital Skills است؛ خوشحال میشیم اگه شما هم تجربه‌ای در استفاده‌ از دوره‌های مهارت‌های کاربردی دیجیتال گوگل دارید، برامون در کامنت‌ها بنویسید.

این متن توسط مهشید پرچمی نوشته شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *