یک چیز خوب، قسمت دهم: چگونه با مسترکارت و ویزاکارت خرید کنیم؟

مستر کارت | ویزا کارت

تا حالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید خریدی خارجی انجام دهید و به علت عدم دسترسی به کارت‌های اعتباری بین المللی توان این کار را نداشته باشید؟

مثلا ممکن است بخواهید حق عضویت یک سرویس آنلاین را بدهید و یا در یک دورۀ آموزشی آنلاین شرکت کنید.

همانطور که احتمالا میدانید سرویس‌های مسترکارت و ویزاکارت در ایران مسدود هستند؛ و این خبر خوبی نیست.

اما بد نیست بدانید که مجموعه‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آنها این کارت‌ها را دریافت کنید و خریدتان را انجام دهید.

من از سرویس شرکت آسان کارت استفاده کردم و تا الان که از سرویس‌ها و پشتیبانی آنها راضی هستم.

توضیحات بیشتر در این خصوص را یکی از دوستان عزیزم داده که لینک آن را در پس‌نوشت قرار میدهم. اما من هم حین خرید با نکاتی روبرو شدم که شاید دانستن آنها برای شما هم مفید باشد.

پیش از استفاده حتما نکات و دستورالعمل‌های مطرح شده در سایتِ عرضه‌کنندۀ کارت را بخوانید. مثلا تاکید بر استفاده از قندشکن موقع خرید را بسیار جدی بگیرید.

در همین مورد حتما میدانید که شما وقتی از قندشکن استفاده میکنید، با IP یک کشور دیگر وارد دنیای اینترنت شده‌اید. برای بعضی خریدها ممکن است علاوه بر مبلغی که باید بابت خرید آن محصول بدهید، مبلغی هم به عنوان مالیات برای شما درنظر گرفته شود.

مثلا در تجربۀ من و با توجه به IP کشور آلمانِ من، قرار بود مالیات یک آلمانی را هم پرداخت کنم. که انصافا حرف زوری است  که در ایران باشی و مالیات یک آلمانی را بدهی.

خلاصه که این موضوع را با تغییر آدرسِ خرید حل کردم. شما هم حواستان به این موضوع باشد.

به انواع کارت‌های عرضه شده هم دقت کتید و موردِ متناسب با نیاز خودتان را تهیه کنید. مثلا اگر نیازی به استفادۀ فیزیکی از کارت ندارید، لزومی ندارد هزینۀ صادر کردن کارت را هم بدهید. (در این خصوص هم حتما توضیحاتِ راجع به این کارت‎ها را بخوانید)

معمولا این کارتها را صرفا برای مبالغ رُند میشود شارژ کرد، مثلا ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ و …؛ اگر به خاطر این محدودیت، مبلغی بیش از نیازتان شارژ کردید حتما حواستان باشد که باقی مبلغ را هدر ندهید. حواستان به تاریخِ اعتبار کارت هم باشد.

امیدوارم توضیحات این متن برای شما مفید بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم مطلبی را هم که در پس‌نوشت معرفی کرده‌ام مطالعه بفرمایید.

پس‌نوشت

چگونه ویزاکارت یا مسترکارت تهیه کنیم؟ (از وبلاگ بهداد مبینی عزیز)

همه قسمت‌های سری یک چیز خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *