چطور نفرت‌انگیز باشیم؟ (دستورالعملی ۵ بندی برای تبدیل شدن به یک انسان منفور )

شرایط تبدیل شدن به یک انسان نفرت انگیز

اصلا نگران نباشید. نفرت‌انگیز بودن سخت نیست. کافی است نگاهِ روبه‌جلو نداشته باشیم و راه‌های زیادی برای انتقاد کردن از پیش‌برد کار توسط دیگران بلد باشیم و نتوانیم تنها یک اقدام عملیِ مشخص و قابل انجام، تعریف و آن را عملی کنیم. منفور شدن آسان است.

فارغ از این آسانیِ ظاهری، بنظر می‌رسد کسانی هستند که برای نفرت‌انگیز بودن تلاش می‌کنند، اما بیم آن وجود دارد که جهدشان ناموفق شود. به همین دلیل تصمیم گرفتم یک دستورالعمل شفاف برای تبدیل شدن به یک انسان نفرت‌انگیز تهیه کنم، امیدوارم این دستورالعمل ناقابل به کام سالکان این مسیرِ هیجان‌انگیز خوش آید.

و اما دستورالعمل تبدیل شدن به یک انسان نفرت‌انگیز:

۱

لازم است روشهای متعدد برای ایراد گرفتن از دیگران و عملکردشان بلد باشیم. مهم است که بتوانیم نقدهای متنوع، بسته به شرایطِ آدم‌های مختلف بر کارشان وارد سازیم. خلاقیت در ارائه نقدها ضروری است.

۲

در یک کار جمعی، اگر کسی خواست اقدامی رو به جلو انجام دهد، لازم است بتوانیم حداقل ۳ ایراد قوی به کارش بگیریم و مهم است که خودمان به هیچ وجه نتوانیم هیچ‌گونه قدمِ روبه‌جلویی تعریف کنیم.

۳

باید همیشه یادمان باشد که از افسوس‌های گذشته بگوییم. باید استاد بازسازیِ گذشته باشیم، بگوییم که بدبختی امروزمان حاصل چه اتفاقاتی در گذشته بود است. مهم است که بتوانیم عاملِ بدبختی امروزمان را به خوبی در دیگران و شرایط بیرونی تشخیص دهیم.

۴

مواظب باشیم که سهوا برای پیش‌برد کارها تلاش نکنیم. نگاه روبه‌جلو داشتن حرام است. اقدام کردن حرام است.

۵

باید ناله و شکایت از وضع روزگار هم به میزان کافی بلد باشیم. این مورد برای چاشنی لازم است. بدون این چاشنی، موجودِ نفرت‌انگیزِ خوبی درنمی‌آید. باید بلد باشیم به خوبی و با خلاقیت به همه‌چیز نِق بزنیم. تنوع در نق‌ردن‌ها، موجودِ نفرت‌انگیزِ جذاب‌تری می‌سازد.

این هم از دستورالعمل تبدیل شدن به یک انسان نفرت‌انگیز. امیدوارم بتوانید به‌موقع از آن استفاده کنید، دیگر بهانه‌ای برای سهل‌انگازی نیست. بروید و به یک انسان نفرت‌انگیز تبدیل شوید.


چرا باید تغییر کنیم؟ (از مطالب پروژه عادت‌سازی در مدرسه ۱۰)

چگونه نویسنده شویم؟ (یک برنامۀ ۱۰ هفته‌ای برای نویسنده شدن در مدرسه ۱۰)

کانال مدرسه ۱۰ در تلگرام

دیدگاه ها

  1. اکبر انارکی مطلق

    اینهم بقول “استیو مارابولی ” ایده خوبی است در نفرت انگیزاندگی : “در انتقال شیرینی هات به دیگران بیشتر از انتقال تلخی ها تردید کن ”
    چیزی ک من خودم بهش علاقمند ام و مهمتر از همه افتخار کردن به نفرت انگیز بودن هست. این شگرد از تو یک آدم نفرت انگیز با اعتماد بنفس خواهد ساخت.

    1. نویسنده
      پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *