کار نکن، قسمت بیست و پنجم: لذتِ کسب درآمد از خلق آثار هنری؛ کوسن های دست دوزِ سردوز

کوسن های دست دوز سردوز

هنوز هم بسیاری از خانواده‌ها به فعالیتهای هنری به عنوان منبعی برای درآمد نگاه نمی‌کنند. به قول جولیا کامرون در کنار راه هنرمند:

“هنرمندان خردسال ناگزیر میشوند که همچون پزشکان یا وکلای خردسال بیندیشند و عمل کنند. کمتر پیش می آید خانواده‌ای – به رغم رویایی با اسطوره هنرمندی که به نان شب خویش محتاج است – به فرزندانش بگوید که به پیش بتازند و هنر را به عنوان حرفه خویش بیازمایند. در عوض حتی اگر بخواهند تشویقی بکنند کودکانشان را ترغیب میکنند که به هنر به عنوان سرگرمی بیاندیشند: حاشیه‌ای خلاق در کنار لبه‌های زندگی واقعی.”

اما امروزه به لطف اینترنت و حضور شبکه‌های اجتماعی داستان عوض شده است. والدین زیادی هستند که شاهد موفقیت فرزندانشان در فعالیتهای هنری آنان هستند. تیم خوش ذوقِ سردوز یکی از همانهایی هستند که به لطف استفاده مناسب از شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند با استفاده از هنرشان به درآمد خوبی برسند.

آنها بعد از گذشت تنها چهار ماه از آغاز فعالیتشان در اینستاگرام، مجبور شده‌اند پیغام بدهند که: «به دلیل تکمیل شدن تعداد سفارش های خرداد ماه، از این به بعد سفارش ها برای ١ تیرماه ثبت میشود و به ترتیب زودترین سفارش، به دستتون خواهد رسید.»

آنها تنها یک محصول دارند و کوسن‌هایی مشابه تصاویر افراد درست میکنند. همین تک‌محصول خلاقانه‌ی آنها باعث جلب توجه افراد زیادی شده و مطمئنم در آینده هم شاهد توسعه بیشتر فعالیت آنها خواهیم بود.

بچه‌های سردوز فعالیتشان را از همان اول به صورت حرفه‌ای آغاز کرده‌اند و این حرفه‌ای بودنشان هم در کیفیت محصولاتشان و هم در شیوه بسته‌بندی آنها خودنمایی میکند.

این یعنی اگر اثری هنرمندانه را به شیوه‌ای حرفه‌ای ارائه کنی، به لطف شبکه‌های اجتماعی میتوانی از درون خانه خودت هم کسب درآمد کنی. یعنی نیازی نیست به “علاقه‌ات به یک فعالیت هنری” در کنار “شغلی که به آن علاقه نداری” بپردازی؛ بلکه میتوانی از همان علاقه‌ات در زمینه هنری کسب درآمد کنی و کارنکنی.

آیا شما هم کسانی را میشناسید که علاقه‌شان به یک فعالیت هنری را به خاطر کسب درآمد رها کرده باشند؟ و مشغول کارکردن باشند؟

شاید بد نباشد به آنها این فرصت خوب برای کسب درآمد از هنریشان را یادآور شوید. جامعه امروز تشنه آثار هنری بدیع و زیباست.

پس بروید و به  اطرافیانِ هنرمندتان بگویید با کارنکردن هم میشود کسب درآمد کرد.

صفحه اینستاگرام کوسن های دست دوزِ سردوز


شما هم می‌توانید داستان کارنکن خودتان را بسازید، روی لینک زیر کلیک کنید:

[maxbutton id=”2″ url=”http://bit.ly/2HkNgBV” text=”نقشه راه کارنکن” ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *