کار نکن، قسمت ششم: شعرهای طنز یک مهندس شیمی

رضا احسان پور را از برنامه “قندپهلو” میشناسم. از معدود برنامه هایی بود که در آن سالها نگاه میکردم و انصافا هم راضی ام از دیدنشان. در یکی از سریهای این برنامه رضا احسان پور نفر اول برنامه شد.

رضا مدرک مهندسی شیمی اش را از دانشگاه صنعتی اصفهان گرفته، دانشگاهی معتبر که در آن سالها که رضا کنکور داده (متولد ۶۴ است) قبول شدن در آن واقعا سخت بوده. اما او “تصمیم گرفته” بدنبال علاقه اش برود. حدس من این است که او هم مثل خیلی از ما به درخواست کس دیگری یا بخاطر جو آن سالها رفته رشته ریاضی، رفته که مهندس بشود، در حالی که علاقه اش در چیز دیگری بوده. من رضا را تا حالا از نزدیک ندیده ام، ولی از طرز شعر گفتنش علاقه اش به کاری که میکند مشهود است.

او میتوانسته مثل خیلی های دیگر حالا یک مدرک دکترای مهندسی دستش باشد و بیکار و علاف از کل کشور هم طلبکار باشد. اما او راه دیگری را “انتخاب کرده”، و همین باعث شده که امروز چندین کتاب چاپ کرده که بعضیشان به چاپ هشتم هم رسیده است، کارهای مختلفی میکند و در برنامه حنداونه هم دعوتش میکنند تا استندآپ کمدی اجرا کند. کلی هم جایزه برده. برای دیدن رزومه پربارش سری به قسمت “درباره نویسنده” در سایتش بزنید.

یادمان باشد قرار نیست حتما راهی که در گذشته رفته ایم را ادامه بدهیم. هرجا فهمیدیم اشتباه است، مسیر را کج کنیم. بازی هر لحظه ممکن است تمام شود.

سایت رضا احسان پور

کانال ویدئوی او در آپارات


شما هم می‌توانید داستان کارنکن خودتان را بسازید، روی لینک زیر کلیک کنید:

[maxbutton id=”2″ url=”http://bit.ly/2HkNgBV” text=”نقشه راه کارنکن” ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *