بهترین کتابهای ثروتمند شدن

بهترین کتابهای ثروتمند شدن

بدیهی است که برای ثروتمند شدن باید کتاب‌های زیادی بخوانید. اما از چه کتاب‌هایی باید شروع کرد؟

برای رسیدن به موفقیت و پولدار شدن، یکی از مهم‌ترین عادت‌هایی که باید به وجود آورید و تا آخر عمرتان به آن پایبند بمانید، مطالعۀ کتاب‌های معتبر و با کیفیت است.

و بدون شک بحث‌های مدیریت مالی و کسب ثروت (همان روش‌های ثروتمند شدن خودمان) باید جزو مهم‌ترین موضوعاتی باشد که حول آن پیوسته مطالعه می‌کنیم.

اگر دنبال کتاب‌هایی معتبر در دیگر زمینه‌های زندگی و توسعه فردی هستید، پیشنهاد می‌کنم به لینک‌های زیر سری بزنید:

بهترین کتاب های توسعه فردی که خوانده‌ام

بهترین کتاب‌های خودشناسی – ۷ کتاب برای شناخت علاقه، استعداد و رسالت فردی

برای ثروتمند شدن باید مطالعه را از کجا شروع کنیم؟

حال می‌دانیم برای کسب ثروت بهتر است کتاب خواندن را پیوسته در برنامۀ روزانه خود قرار دهیم. اما کتاب‌هایی که انتخاب می‌کنیم باید کارآمد و اثر‌گذار باشند. ما که نمی‌توانیم همه کتاب‌های موضوع بحث کسب ثروت و مدیریت مالی را که از ازل تا ابد نوشته شده بخوانیم. پس باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

این شما و این لیست بهترین کتاب‌های ثروتمند شدن:

۱- پدر پولدار پدر بی‌پول اثر رابرت کیوساکی

احتمالاً بتوان مهم‌ترین نکتۀ کتاب را این دانست: مهم نیست درآمدتان چقدر است، اگر راه ثروت‌اندوزی را بلد باشید می‌توانید به راحتی ثروتمند شوید.

این کتاب پرفروش‌ترین کتاب مدیریت مالی شخصی است که به بیش از ۸۰ زبان دنیا ترجمه شده است.

رابرت کیوساکی معتقد است دلیل اینکه ثروتمندان، نسل‌ها ثروتمند می‌مانند این است که پدران آن‌ها به نسل‌های بعد آموزش‌هایی را می‌دهند که منجر به کسب ثروت می‌شود. آموزش‌هایی که نه در مدرسه نه در جامعه در اختیار عموم نیست و برای دانستن آن‌ها باید زحمت کشید.

رابرت از دو نفر در زندگی‌اش می‌گوید؛ اولی پدر خودش است و فقیر است و دیگری پدر دوستش است که پولدار است. در ادامۀ کتاب دربارۀ اینکه چه مواردی را در مورد کسب و افزایش ثروت باید دانست و در زندگی به کار بست سخن می‌گوید.

قرار نیست این مطالب را در مدرسه و جامعه یاد بگیریم بلکه خودمان باید برای کسب این دانش تلاش کنیم. مطالعۀ این کتاب قطعاً اولین گام و سرآغازی در جهت کسب دانش مدیریت مالی و ثروت برای شماست.

کتاب ثروتمند شدن

برای خرید کتاب پدر پولدار پدر بی‌‍پول اثر رابرت کیوساکی از سایت دیجی‌کالا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۲- ثروتمند‌ترین مرد بابل

در این کتاب مهم‌ترین اصول اولیه برای ثروتمند شدن را آموزش می‌بینید. نکاتی که شاید بعضی از آن‌ها برایتان تازه نباشد اما دلیل اهمیت آن‌ها را تا حالا حس نکرده‌اید. در نتیجه می‌توانید بعد از خواندن این کتاب این ترفند‌های مالی را در زندگی با دقتی بیشتر از قبل اجرا کنید.

یکی از مهم‌ترین نصیحت‌های کتاب این است که: بعد از دریافت هر درآمدی، اول از همه به خودت پرداخت کن.

به کار بردن قوانین مدیریت ثروت این کتاب به شما کمک می‌کند که دید عمیق‌تری نسبت به درآمد و نحوه خرج کردن آن داشته باشید. مهم‌تر از همه درست پس‌انداز کردن را می‌آموزید.

جالب این جا‌است که نزدیک به صد سال از انتشار نخستین نسخۀ این کتاب از جورج کلاسون می‌گذرد. این نکته که بعد از یک قرن هنوز یک کتاب خواننده‌های زیادی در سراسر جهان داشته باشد و مدام نقد‌های خوبی بگیرد دلیل بر کم‌نظیر بودن این کتاب در جهان است.

کتاب آموزش ثروتمند شدن

برای خرید کتاب ثروتمند‌ترین مرد بابل از سایت دیجی‌کالا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.



۳- هفت عادت مردمان مؤثر

در بین ۵ کتاب معرفی شده شاید به نظرتان برسد که نام این کتاب معرفی شده ربطی به کسب ثروت ندارد. جالب است بدانید که اگر بدون توجه به دیگر جنبه‌های زندگی، تنها فکر و ذکرتان رسیدن به ثروت باشد، امکان ندارد موفق شوید!

درست است که یک شبه نمی‌توان تغییر کرد اما با مطالعۀ این کتاب می‌توانید در جهت تغییر مثبت رفتار و عادت‌های خود گام بردارید و زندگی و عادت‌های خود را بهتر بشناسید. از آن مهم‌تر اینکه می‌توانید با رویکردی جدید و قدرتمند عادت‌های تاثیرگذار افراد موفق و ثروتمند را در خود ایجاد کنید.

کتاب هفت عادت مردمان موثر کتاب بسیار تاثیرگذاری بود که اولین بار در سال ۱۹۸۹ منتشر شد و از سراسر دنیا نظرات مثبت منتقدان و افراد مشهور موفق زیادی را به خود جلب کرد.

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی موفقیت است که حتی اگر هدفتان فقط ثروتمند شدن است باز هم باید آن را حتماً در لیست کتاب‌هایی که باید بخوانید، قرار دهید.

کتاب اصول ثروتمند شدن

در آخر مهم‌ترین توصیه‌ای که بعد از خواندن این کتاب به شما می‌کنیم این است که آن را در کتابخانه خود نگذارید تا همیشه دم دستتان باشد.  به این دلیل که باید چندین بار آن را بخوانید و راهکار‌های آن را در زندگی بکار بگیرید تا تغییر را به مرور احساس کنید.

پیشنهاد می‌کنم حتماً به این لینک هم سر بزنید: کتاب هفت عادت مردمان موثر (معرفی + خلاصه کتاب رایگان)

برای خرید کتاب هفت عادت مرمان موثر از سایت دیجی‌کالا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۴- بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

ناپلئون هیل با جمع‌آوری روش‌های زندگی بیش از پانصد تن از موفق‌ترین و ثروتمند‌ترین افراد در سراسر جهان، موفق به خلق این اثر در سال ۱۹۳۷ شد.

این کتاب جز پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی موفقیت و کسب ثروت محسوب می‌شود. کتابی که بالغ بر صد میلیون جلد در جهان در طول این سال‌ها فروخته و با گذشت زمان هنوز هم پرفروش باقی مانده است.

یکی از بزرگترین دلایل شهرت این کتاب و اینکه ما پیشنهادش می‌کنیم، این است که از راهکار‌های افراد موفقی چون اندرو کارنگی و دیگر ثروتمندان نام‌آشنا درس گرفته و نه فقط یک نفر بلکه تعداد قابل ملاحظۀ پانصد نفر رمز موفقیت خود را در این کتاب قرار داده‌اند. گلچینی از اساسی‌ترین اصول ثروتمند شدن و پیشرفت که هرگز قدیمی و کهنه نمی‌شود.

پرفروش ترین کتاب های ثروت

البته توجه کنید که نمی‌توان تمام عادت‌ها و رفتارهای ثروتمندان را تقلید کرد چون اولاً همه آدم‌ها با هم یکسان نیستند و ثانیاً هر کسی به اندازه دلخواهش می‌خواهد به ثروت برسد که لزوماً با دیگری یکی نیست. بنابراین، یادتان باشد نه در طول مطالعۀ این کتاب و همچنین همه کتاب‌های روانشناسی موفقیت و ثروت باید به دنبال نکاتی باشید که فکر می‌کنید برای شما مفید است. بیشتر حواستان به آن‌ها باشد. نه اینکه سعی کنید هر چه کتاب گفته بدون ارزیابی توان و امکانات درونی و بیرونی خود انجام دهید. این کار عمیقاً به شما ضربه خواهد زد.

برای خرید کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از سایت دیجی‌کالا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۵- همسایه میلیونر نوشتۀ توماس جی استنلی

آخرین کتابی که معرفی می‌کنیم همسایه میلیونر یا Millionaire next door است. این کتاب بر اساس مطالعۀ روش‌های زندگی بیش از هزار فرد ثروتمند به دست آمده. به نوعی می‌توان روند این کتاب را مشابه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید دانست اما نکاتی متمایز را در این کتاب می‌توان دید که بسیار ارزشمند است. این کتاب با تمرکز بر روی عمده کسانی است که افراد کاملاً عادی با درآمد‌های معمولی بودند ولی با تنظیم هزینه‌ها و جمع کردن سرمایۀ خود ثروتمند شدند. ثروتمندان واقعی لزوماً کسانی نیستند که درآمد بالایی دارند بلکه با درآمد معمولی هم می‌توان میلیونر شد.

کتاب علم ثروتمند شدن

مهم‌ترین وجه تمایز بین ثروتمندان و دیگران سبک زندگی غیر مصرف گرایانه‌ای است که آن‌ها دارند. میلیونرها عادت‌ دارند بیشتر دارایی خود را در جاهای مختلف سرمایه‌گذاری کنند تا اینکه عمده آن را صرف مخارج روزمره با خرید‌های گران‌قیمت کنند. این مهم‌ترین برگ‌ برندۀ ثروتمندان است. شاید عجیب باشد اما بر خلاف تصور حدود ۹۰ درصد میلیونر‌ها در خانه‌هایی با ارزش کمتر از یک میلیون دلار زندگی می‌کنند.

کتاب ما را قانع می‌کند که باید یاد بگیریم عادت‌های مناسبی در جهت صرفه‌جویی و داشتن زندگی متوسط و متواضعانه داشته باشیم تا راه ثروتمند شدن برایمان هموار شود.

شاید بیشتر از هر کسی این کتاب بتواند برای دانشجویان که عمدتاً از مسائل مالی بی‌خبرند و درآمد بالایی هم ندارند خیلی موثر باشد. دانشجویان با خواندن این کتاب بلافاصله بعد از ورود به بازار کار می‌توانند از آموزه‌های این کتاب در زندگی بهره ببرند تا سریع‌تر میلیونر شوند.

برای خرید کتاب همسایه میلیونر از سایت دیجی‌کالا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

آدم‌های موفق برای نغییر عادت‌هایشان چه کتابی می‌خوانند؟

بهترین کتاب برای مدیریت زمان

چکونه کتاب‌خوان شویم و کتاب‌خوان باقی بمانیم؟

خیلی خوشحال می‌شویم نظرات یا سوالات خود را دربارۀ بهترین کتاب‌های ثروتمند شدن، با ما در میان بگذارید.

همین‌طور اگر این کتاب‌ها را خوانده‌اید نظر خود را دربارۀ آن‌ها بگویید و علاوه بر آن اگر کتابی به نظرتان جایش در این لیست خالیست با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

ممنون از همراهی‌تان

تا دیدار بعد بدرود?


نوشته شده توسط کاوه غیبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *