کار نکن، قسمت بیست و سوم: سرزمین کاغذ و تا، کارنکردن و لذت بردن از اوریگامی

احتمالا شما هم تجربه درست کردن شکلهای مختلف با کاغذ را داشته‌اید. من که هنوز خاطره‌ی قورباغه‌ها و قایق‌هایی که با تا کردن کاغذ درست می‌کردیم را به یاد دارم.

اما اوریگامی چیزی فراتر از آن قورباغه‌ها و قایق‌هاست، شکل بالا تنها با تا کردن کاغذ و بدون استفاده از هیچ چسبی درست شده است. ریشه این هنرِ دستی به کشور ژاپن برمیگردد و نام اوریگامی هم دارای ریشه‌ای ژاپنی است. البته امروزه اوریگامی در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.

خب حالا فکرش را بکنید که کسی تولید این کاردستی‌ها و فروش لوازم و آموزشهای مورد نیاز آنها را به عنوان شغلش انتخاب کند و از این راه روزگار بگذراند.

زهره بهرالعلومی و همکارانش در “موسسه سرزمین کاغذ و تا” همین کار را کرده‌اند. علاقه‌شان به این شغل و درست کردن این کاردستی‌ها باعث شده به صورت مستمر مشغول به این فعالیت باشند. آنها کارشان را از سال ۸۷ آغاز کرده‌اند و حالا بیش از ۸ سال تجربه دارند.

دنیای جدید، آبستن کسب و کارهای جدید است. تولید و آموزش کاردستی‌های کاغذیِ زیبا هم میتواند به عنوان شغل انتخاب شود و البته اگر همچون تیم “اوریگامی روشنا”، حرفه‌ای و با پشتکار فراوان باشد، نتایج خوبی را هم به همراه خواهد داشت.

موقع انتخاب شغل چقدر حواسمان به شغلهای جدید و بسترهایی است که در سالهای اخیر برای کسب درآمد بوجود آمده است؟

چقدر به نیازهای جدیدی که در جامعه وجود دارد توجه می‌کنیم؟

سایت موسسه سرزمین کاغذ و تا

صفحه اینستاگرام زهره بهرالعلومی


شما هم می‌توانید داستان کارنکن خودتان را بسازید، روی لینک زیر کلیک کنید:

[maxbutton id=”2″ url=”http://bit.ly/2HkNgBV” text=”نقشه راه کارنکن” ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *