کلید را بزن

کتاب کلید را بزن

تصور کنید بخواهید قدِ درخت توی باغچه حیاطتان بیشتر شود و رشدش به سمت بالا باشد، چه کار می کنید؟ آیا یک جرثقیل می آورید و آن را از بالا میکشید؟ قطعا اینکار را نخواهید کرد. چون با توجه به شناختی که از درخت و فرایند تغییرش در جهت افزایش ارتفاع دارید، این راه را مناسب نمی دانید. احتمالا شاخ و برگهای کناریش را هرس میکنید و آب و کود مناسب به آن میدهید و منتظر میمانید تا به مرور زمان قد بکشد و به سمت بالا رشد کند.

خب حالا که ما درخت را میشناسیم و بر اساس مقتضیات آن، تغییر را برای آن برنامه ریزی میکنیم، چرا همین کار را با خودمان نکنیم؟

برادران هیث در کتاب switch که به فارسی “کلید را بزن” ترجمه شده، مطالبی را ارائه کرده اند که به ما کمک میکند خودمان را بهتر بشناسیم و بتوانیم برنامه ریزی درستی برای تغییر داشته باشیم تا آن تغییر موفق و پایدار باشد.

فکر کنم همه ما در زندگیمان همواره خواستار تغییر و بهتر شدن هستیم. کاهش وزن، ورزش کردن، کتاب خواندن، حذف یا ایجاد یک عادت و بسیاری تغییرات دیگر هست که ما همواره برای موفق شدن در آنها تلاش میکنیم. اگر میخواهید امید به موفقیت تغییرات مورد نظرتان را افزایش دهید، پیشنهاد میکنم خواندن این کتاب فوق العاده را از دست ندهید.

تهیه کتاب کلید را بزن از دیجیکالا:

پس نوشت

معرفی این کتاب در سایت وزین متمم


لینک خلاصه قسمتهای کتاب:

قسمت اول: سه نکته حیرت انگیز درباره تغییر

قسمت دوم: نقاط روشن را بیابید

قسمت سوم: حرکات مهم را بنویسید

بخش چهارم: به مقصد اشاره کنید

بخش پنجم: احساس را پیدا کنید

بخش ششم: تغییر را کوچک کنید

بخش هفتم: به آدمها اجازه رشد دهید

بخش هشتم: محیط را عوض کنید

بخش نهم: عاداتی را ایجاد کنید

قسمت دهم: جماعت را هدایت کنید

قسمت یازدهم: به تغییر تداوم ببخشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *