۱۶ درس مهمی که از کار کردن در عکسپرینت آموختم
فضای فقیر محتوای فارسی، پر است از مقالات ترجمه شده در مورد روشهای موفقیت در کسب و کار.
محتوای بومی که بر مبنای تجربیات واقعی کسب و کارهای ایرانی باشد، موارد ارزشمند و کمیابی هستند.
مهدی ناصری بعد از دو سال فعالیت در عکسپرینت از تجربیاتش نوشته. خود او در مورد این مطلب میگوید:
«عکسپرینت برای من یک دانشگاه تمامعیار بود تا بتوانم تمام آموختهها و دانشم را در یک محیط واقعی و یک کسبوکار اصلی تجربه کنم. در ادامه چند درس مهمی را که از این دانشگاه آموختم بیان میکنم.»
اگر نگاهی به تیتر این ۱۶ مورد بیندازید، متوجه تنوع آنها خواهید شد. در میان آنها درسهایی از مشتریمداری و بازاریابی هست تا استراتژی و جذب سرمایهگذار. به تیترها نگاهی بیندازید و خواندن مطلبِ اصلی را از دست ندهید. (لینکش در انتهای مطلب قرار دارد.)
۱. مردم لزوما دنبالهرو ترندها نیستند
۲. مقیاسپذیری بزرگترین مزیت رقابتیست و زیرساخت، کلیدیترین منبع آن
۳. مشتری مرکز همهچیز است
۴. به دغدغه کسانی که مشتریات نیستند اهمیت نده
۵. سفارشیسازی یک ارزش پیشنهادی خوب و یک تکنیک وفاداری بینظیر است
۶. بهترین استراتژی رشد، تمرکز است نه تنوع محصول یا خدمات، حتی به قیمت باختن بازارهای جدید به رقبا
۷. شکست از خود، سنگینتر از شکست از رقباست
۸. رشد با هزینه صفر یک استراتژی همیشگی نیست
۹. ایمیلمارکتینگ نهتنها هنوز زندهست بلکه همچنان قویترین است
۱۰. جذب سرمایه در زمان درست (کال بودن یا ترشیدگی در جذب سرمایه)
۱۱. حفظ فرهنگ استارتاپی، مزایا و معایب
۱۲. به جای محصول، تجربه بساز
۱۳. شناخت درست رفتار مشتری، یک مزیت رقابتیست.
۱۴. ایران فقط تهران نیست
۱۵. اول بودن، مصائب و مزایا
۱۶. آینده از آن پلتفرمهاست
محتوای منتخب هفته: ۱۶ درس مهمی که از کار کردن در عکسپرینت آموختم
محتوای تکمیلی: باقی مطالب مهدی ناصری در ویرگول هم ارزش خواندن دارد.