کتاب برای نوزادان

خرید اینترنتی کتاب برای نوزادان و خواندن بهترین کتاب برای نوزاد توسط پدر و مادر

امروزه خرید اینترنتی کتاب برای نوزاد در بین منابع زیادی که مدعی بهترین کتاب ها برای نوزادان می‌باشند، به مشکلی برای والدین دغدغه مند تبدیل‌شده است.

از طرفی نبود اطلاعات زیاد در مورد نوزاد باعث‌شده در انتخاب بهترین کتاب برای نوزادان به مشکل بر بخوریم، اما توجه به اهمیت این سن و تأثیر نحوه‌ی واکنش‌ها و ابزارها بر سلامت روان وجسم نوزاد، ما را ملزم به آگاهی در انتخاب ابزار معتبر و مفید می‌کند.

ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که آگاهی شما نسبت به نوزادان و کتاب برای نوزادان بالا برود تا بتوانید با اطمینان بیشتری دست به انتخاب بهترین کتاب ها برای نوزادان بزنید.

و همینطور لینک‌های بسیار مفیدی از سایت‌های مرتبط با کتاب برای نوزادان قرار داده‌ایم تا شما با دید جامع‌تری انتخاب کنید.

در ادامه درباره‌ی این موارد صحبت خواهیم‌کرد:

  • ابتدا اطلاعاتی در مورد نوزاد خواهیم‌داشت.
  • در ادامه از فواید کتاب‌خوانی برای نوزاد خواهیم‌گفت.
  • در مورد ویژگی‌های نوزاد در هر محدوده ی سنی صحبت می‌کنیم.
  •  و در آخر در مورد انواع کتاب برای نوزادان اطلاعات جامعی خدمتتان ارائه خواهیم‌داد که مطمئنن کتاب‌های معرفی شده برای والدین که با دقت انتخاب شده‌اند یاریتان خواهند‌کرد.

نوزاد 

درخواست خاضعانه برای خرید اینترنتی کتاب نوزاد

دوره­‌ی نوزادی از بدو تولد تا ۱۸ ماهگی را شامل می­‌شود که خود این دوره به چندین قسمت تقسیم می­‌شود. 

در هر محدوده‌ای از این دوره‌ها نوزاد یکسری ویژگی را کسب می‌کند، پس باید ویژگی‌هایی که در این محدود­ه‌ها کسب می­‌شود و واکنش کودک نسبت به کتاب­‌ها را بشناسیم تا بتوانیم بهترین کتاب برای نوازد را انتخاب کنیم.

همانطور که می‌دانید کودک در این دوره سنی قادر به حرف‌زدن نمی‌باشد و نمی‌تواند به وسیله زبان، منظور خود را برساند و جالب است بدانید که در زبان لاتین به نوزاد infant  بمعنی شخصی که نمی‌تواند صحبت کند گفته می‌شود.

کودک در این دوره به سرعت رشد می‌کند و حتی روزانه چهره و بدنش تغییر می­‌کند. در این دوره اگر مراقبت‌های لازم چه از لحاظ رفتاری و چه از لحاظ جسمانی از کودک صورت نگیرد،می­‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به او وارد کند که تا آخر عمرش همراه او باشند؛ پس والدین باید هوشمند و آگاهانه با فرزندشان رفتارکنند. در ادامه در مورد کتاب‌هایی برای والدین هم صحبت خواهیم­‌کرد.

قبل از توضیح ویژگی­‌های نوزادان و کتاب­‌هایی که می­‌خواهیم برای آنها و والدین انتخاب کنیم، کمی در‌باره­ ی فواید کتاب برای نوزادان صحبت می‌کنیم:

چرا کتاب برای نوزادان ؟

اگر خرید اینترنتی کتاب برای نوزاد را انجام دهیم باید بهترین کتاب برای نوزادان را بخریم.

                                                                                                    

  • نباید موضوع کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه را فقط راهی برای اوقات فراغت قلمداد کرد. 

  در دنیای پیچیده امروزی افرادی در انجام وظایف خویش پیشرفت کرده و موفق هستند که از اطلاعات بیشتری برخوردارند، بنابراین نباید از ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی غافل شد.

  • البته نباید موضوع کتاب و کتابخوانی را فقط راهی برای اوقات فراغت قلمداد کرد، بلکه باید این مهم را پایه و اساس هر برنامه‌ریزی اصولی و توسعه ملی در جامعه دانست.
  • کتاب­خوانی برای کودک موجب می شود که شبکه­ ای از واژگان در ذهنش نقش ببندند و این باعث می­‌شود در آینده فرزندتان بهتر بتواند ارتباط برقرار کند و از حق و حقوق خود به طرز بهتری دفاع کند.
  • امروزه با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند‌تر شدن ابزارهای در دست بشر، این نیاز را ایجاد می­ کند که انسان‌های هوشمند وارد جامعه شوند و افرادی که نتوانند با دنیای بیرون هماهنگ شوند، سرخورده می‌شوند و موفقیت و رضایتی کسب نمی­‌کنند.     

 در مطالب قبلی به معرفی بهترین کتاب ها برای تقویت هوش نوزاد پرداخته شده‌است و می‌توانید برای خرید این مطلب را بخوانید.                                                 

  • اگر به زندگی افراد موفق دنیا بنگریم، در خواهیم‌ یافت که وجه مشترک بسیاری از آن‌ها وجود کتاب‌خوانی در برنامه روزانه‌شان می‌باشد و به اذعان خودشان به نوعی عادت برایشان تبدیل شده است و اگر ما نوزادان را از بدو تولد با این عادت مفید آشنا کنیم، می‌توان انتظار داشت درآینده فرزندانی موفق و راضی داشته‌باشیم.
  • از طرفی طبق تحقیقاتی که انجام گرفته‌است کودکانی که کتاب می خوانند شادتر هستند و بهتر با واقعیت‌های زندگی کنار می‌آیند و با دید بازتری می‌­توانند زیست کنند.
  • البته طبق تحقیقاتی که در دانشگاه فلوریدا انجام گرفته‌است نوع کتاب‌هایی که برای نوزاد می‌خوانیم تاثیرات متفاوتی بر رشد مغزی کودکمان خواهدگذاشت، پس باید با آگاهی هرچه بیشتر دست به انتخاب بهترین کتاب برای نوزادان  بزنیم. 

برای مشاهده‌ی شرح کامل این تحقیق می‌توانید از لینک زیر استفاده‌کنید:  

 

بهترین کتاب برای نوزادان در هر محدوده‌ی سنی چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای پاسخ به این پرسش باید بدانیم واکنش های کودک در هر محدوده سنی چگونه می‌باشد:

۱-کودکانی که ماه‌های نخست زندگی خود را شروع کرده‌اند ممکن است مفهوم تصاویر داخل کتاب را متوجه نشود اما او می‌تواند روی آنها تمرکز کند به ویژه روی صورت‌ها، رنگ‌های روشن و الگوهای رنگ‌ها.

 همچنین خواندن آواز و لالایی به هنگام شیر دهی باعث آرامش و جلب توجه نوزاد می‌شود.        

۲-بین ۴ تا ۶ ماهگی، نوزاد شما ممکن است به کتاب علاقه و اشتیاق بیشتری نشان دهد.

او ممکن است به سمت کتاب چنگ زده و یا آن را بین انگشتان خود نگه دارد. اما مراقب باشید چون احتمال دارد آن را به سمت دهان برده و یا به سمت دیگری پرتاب کند.

 کتاب‌هایی را انتخاب کنید که دارای ریتم های تکراری و رنگ‌های روشن هستند.

۳-بین ۶ تا ۱۲ ماهگی، کودک شما قادر خواهد‌بود تا چیزهایی را که در داخل کتاب است را بفهمد و احتمال زیادی می‌رود تا درک او نسبت به صفحات و یا کل داستان نیز از همین دوران آغاز شود.

نوزاد در این دوره به آن چیزی که شما می خوانید پاسخ می دهد، به سمت کتاب چنگ انداخته و تلاش می کند تا با دهانش صداهایی را تولید کند.

۴-تا ۱۲ ماهگی قادر می شود تا با کمک شما صفحات را ورق بزند. در این سن آنها به تدریج به سمت اشیائی که در داخل صفحات می‌بینند، اشاره می‌کنند و همچنین صدای شما را تکرار می‌کنند.

 

انواع کتاب برای نوزادان

والدین باید دو دسته کتاب برای تربیت نوزادشان تهیه کنند:

دسته اول، کتاب های پارچه‌ای،شعر و داستان را شامل می‌شود و در دسته دوم، کتاب‌هایی قرار دارند که والدین باید خود بخوانند تا آگاهانه با کودک خود رفتار کنند:                                                                       

انواع بهترین کتاب ها برای نوزادان

               

نوع اول:

۱-کتاب‌های پارچه ای:

این کتاب‌ها برای شروع کتاب‌خوانی کودک بسیار مفید هستند. از ویژگی‌های این کتاب‌ها می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • لبه برنده ندارند پس به راحتی می‌توان آن‌ها را در اختیار نوزاد قرار داد.
  • قابلیت شستشو دارند پس نگرانی در مورد کثیفی آنان کمتر است.
  • علاوه بر شکل خاصشان دارای صدا هم می‌باشند که نوزاد را به وجد‌می‌آورند.
  • دارای رنگ‌های متنوع می‌باشند که به قوه‌ی بینایی کودک کمک‌می‌کنند.
  • از طرفی کتاب پاره نمی‌شود.
  • خود والدین هم می‌توانندبرای نوزاد خود کتاب پارچه‌ای درست کنند.                               

در لینک زیر کتاب های پارچه ای برای نوزادان معرفی شده‌اند که حتمن به شما در خرید اینترنتی کتاب برای نوزاد کمک خواهدکرد:                                                                                                               

 

 ۲کتاب شعر و داستان برای نوزاد:

کتاب‌خوانی برای نوزادان، تمرینی برای کسب مهارت‌های اجتماعی، تعامل و گفت‌وگو با دیگران و نیز تمرین و تجربه‌ای برای خوب گوش‌دادن محسوب می‌گردد.

 همچنین قصه‌خوانی، گنجینه‌های واژگانی کودکان را پربار کرده و آنان را برای خواندن و نوشتن بهتر آماده خواهد‌کرد.

البته نباید فراموش‌کرد که برگزیدن قصه خوب و مناسب با توجه به سن نوزاد و کودک نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد. 

 کتاب نوزادان بایستی مملو از تصاویر با رنگ‌های شاد و براق باشد و نوشته‌های کمی داشته‌باشد. کتاب باید دارای محتوای خلاقانه و خواندن آن برای کودک هیجان انگیز و جذاب باشد.

از طرفی باید برای کودک شعر بخوانیم؛ چون شعر دارای آهنگ می‌باشد و این جذابیت بیشتری برای کودک ایجاد می‌کند و کتاب را برای او به  ابزاری جذاب و لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

برای خرید اینترنتی کتاب نوزاد به لینک‌های زیر مراجعه کنید:‌

 

نوع دوم:

در این نوع از کتاب والدین می آموزند که چگونه با نوزاد خود رفتار کنند و بهتر بتوانند واکنش‌ها و حالت کودک خود را بشناسند، تا کودک را بهتر بفهمند. 

شاید بتوان گفت خواندن این کتاب‌ها از کتاب‌هایی که برای خود نوزادان می‌خوانید مهم‌تر می‌باشند.

و باتوجه به اینکه تربیت فرزند یک مسئولیت جدی و جدید می‌باشد که نیاز به اطلاعات زیادی دارد و ما به صورت روزمره و کم و بیش اطلاعاتی در مورد آن داریم که متاسفانه بسیاری از آن‌ها نادرست می‌باشند پس شرایط ایجاب می‌کند با روش‌های درست در این مسئولیت آشنا شویم.

دو تا از کتاب‌های بسیار معتبر  و پرفروش در این زمینه که به والدین کمک می‌کند از تصورات غلط نسبت به تربیت نوزادان آگاه شوند و در موقعیت‌های گوناگون بهتر بتوانند با فرزندشان رفتار کنند، کتاب‌های زیر می‌باشند :

  • کتاب راهنمای کامل والدین ۱ اثر رابین گلداستین : این کتاب اولین اثر از مجموعه سه جلدی راهنمای والدین توسط رابین گلداستین می باشد که در جلد۱ روش‌های تربیت کودک از تولد تا ۵ سالگی را توضیح می‌دهد و در آن سعی می‌کند که والدین را از فضای فکری اشتباه نسبت به تربیت فرزندان برهاند.

لینک خرید کتاب راهنمای والدین۱ در دیجی کالا:  

 

  • کتاب تربیت بدون فریاد اثر ادوارد رانکل: این کتاب توسط رانکل، مشاور مشهور آمریکایی نوشته شده است که تا مدت‌ها در لیست پرفروش‌ترین کتاب های آمازون قرار داشت.رانکل در این کتاب نحوه‌ی ارتباط دوستانه با فرزند را توضیح می دهد تا بتوان راه افراط و تفریط را برای والدین مشخص کند تا علاوه بر داشتن فرزندانی شاد، فرزندانی مسئولیت پذیر نیز تربیت کنند.                                                             

لینک خرید کتاب تربیت بدون فریاد در دیجیکالا:

 
 

دانلود کتاب برای نوزاد

اگر پر مشغله هستید و یا با تلفن همراه کتاب مطالعه می‌کنید، می‌توانید کتاب‌هایی که برای والدین معرفی شد را دانلود کنید.

لینک دانلود کتاب برای نوزادان از فیدیبو :

البته والدین کنجکاو می‌توانند کتاب پزشکی نلسون را هم بخوانند که درآن به تشخیص و درمان بیماری­‌های نوزادان پرداخته شده‌است.

خرید اینترنتی کتاب نوزادان نلسون برای والدین کنجکاو

سخن پایانی:

در پایان چند راهکار و توصیه برای کتاب‌خوانی نوزاد داشته ‌باشیم:

  • سعی کنید بارها و بارها کتاب‌های روانشناسی برای والدین را بخوانید تا با روش‌های علمی و درست با فرزندانمان رفتار کنیم.
  • یکی از اهداف اصلی در خواندن کتاب برای نوزادان ایجاد عادت و آشنایی به صورت ناخوداگاه در نوزاد است؛ پس همیشه اطراف نوزادمان کتاب باشد و همینطور هر وقت خودمان کتاب می‌خوانیم در جایی مطالعه کنیم که نوزاد ببیند.
  • کتاب خوانی برای نوزاد را با صدای بلند انجام دهید ودر این حین با نوزاد صحبت کنید تا او را هم در این کار شریک کنید تا حس همدلی بیشتری در او ایجاد شود.
  • در عصر جدیدکه مطالعه‌کردن فقط کتاب‌خوانی نیست اما شما حتمن سعی‌کنید کتاب کاغذی در اطراف فرزندتان زیاد باشد، زیرا همچنان تاثیر چنین کتاب‌هایی بسیار بیشتر است.

لینکهای مرتبط:

باشگاه صفر ساله‌ها

در این لیست نیز کتاب‌هایی را که مسائل چالشی این روز‌ها در مورد نوزادان را بررسی کرده‌اند معرفی کرده‌ام پس به باشگاه صفر‌ساله‌ها بپیوندید.

کودکی و نوجوانی ریشهٔ روانشناسی هر فرد

حتما شما هم مثل من در مراجعه به دکتر با این جمله مواجه شده‌اید که این مشکل ریشه در دوران کودکی شما دارد.

پس این شما و این هم لیست کتاب‌هایی که روانشناسی دورهٔ کودکی و نوجوانی را برای شما می‌شکافد.

مطالب مرتبط دیگر

مطالب نوزاد در سایت نی نی سایت

اگر به دنبال کتاب مناسب در حوزه‌های غیر از روانشناسیی برای کودک خود هستید  این مطالب احتمالا برایتان جذاب خواهند بود:

بهترین کتاب کودک ایرانی

 

در این متن سعی‌کردم از تجربه شخصی و اطلاعاتی که از منابع معتبر به دست آوردم براتون بگم و همینطور لینک‌های خیلی مفیدی که نیازتون رو به طور کامل برطرف میکنه، بذارم.

شما هم از تجربه‌های خودتون درباره‌ی خرید اینترنتی کتاب برای نوزاد بنویسید. 

به نظر شما بهترین کتاب‌ها برای نوزادان چه نوع کتاب‌هایی هستند؟ 


نوشته شده توسط بهزاد کرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *