اگر این رمان‌نویس‌ها را نمی‌شناسید، به احتمال زیاد ایرانی نیستید!

بهترین رمان نویسان ایرانی

بهتر است با یک سوال شروع کنم. آیا بهترین رمان نویسان ایرانی و برترین رمان‌های ایرانی را می‌شناسید؟ 

ادبیات معاصر کشور ما پر است از نویسندگان موفق که آثارشان حقیقتاً ارزشمند و مورد احترامند

ما عموماً اطلاعات زیادی در مورد نویسندگان و شعرای قدیمی‌تر کشورمان داریم. احتمالاً در مورد سعدی و حافظ و فردوسی اطلاعات کامل‌تری دارید و کمتر در مورد امثال محمود دولت آبادی و عباس معروفی می‌دانید. 

این مسئله می‌تواند شما را از انبوهی از آثار فاخر ادبیات معاصر کشور محروم کند. از همین رو، این متن به کمک شما آمده‌است تا بهترین نویسندگان ایرانی و رمان‌نویسان موفق این مرز و بوم را به شما معرفی کند. 

خواندن آثار نویسندگان معاصر این کشور، گاه به اندازه مطالعه اشعار مولوی، جذاب و دل‌نشین است. پس از جستجو در منابع و پایگاه‌های معتبر، در این نوشته، دو کار مهم انجام داده‌ایم: 

  • معرفی بهترین رمان نویس های ایرانی
  • معرفی برترین آثار بهترین رمان نویس های ایران

پس امیدواریم تا انتها با معرفی ۱۲ تن از بهترین رمان نویسان ایرانی معاصر همراه ما باشید. 

 

بهترین رمان نویسان ایرانی (آقایان)

 

۱. محمود دولت ­آبادی

رمان نویسان ایرانی محمود دولت آبادی

 

یکی از برترین رمان نویسان ایران . در دوران تحصیل، حتماً اسم این نویسنده معروف را در کتاب‌های ادبیاتتان خوانده اید.دولت آبادی در سال ۱۳۱۹ در سبزوار دیده به جهان گشود. 

این رمان‌نویس مشهور، فعالیتش را پیش از دوران انقلاب آغاز نمود. البته که مدتی به زندان هم افتاد و پس از آزادی، رمان بی‌مثال کلیدر را نوشت. 

کلیدر یک اثر بسیار مهم در ادبیات معاصر کشورمان است که در ده جلد، روایتی از فضای حاکم بر ایران در دوران جنگ جهانی دوم و پس از آن را به زیبایی از دید مارال و گل‌محمد و سایر شخصیت‌ها، ترسیم می‌کند. 

این نویسندۀ توانمند، برنده تعداد زیادی از جوایز داخلی و خارجی معتبر در زمینه ادبیات شده‌است. این هنرمند فعال، اخیراً در یک ارکستر با مضمون صلح، در زمینه دکلمه‌خوانی مشارکت کرده‌است. مهم‌ترین آثار یکی از بهترین رمان نویس های ایران را به صورت مختصر در ادامه معرفی خواهیم‌کرد. 

 

کلیدر

از برترین رمان‌های تاریخ ادبیات معاصر. بسیاری آن را یک نقطه عطف در ادبیات مدرن فارسی می‌دانند. این کتاب حتی تا مرز برنده شدن جایزه نوبل ادبیات هم پیش رفت

برای تهیۀ آن، از طریق لینک اقدام کنید. 

 

جای خالی سلوچ

کتابی که ایده نوشتنش را دولت آبادی، در دوران زندانی شدنش در فکر داشت! یک داستان فوق‌العاده زیبا از تلاش برای حفظ یک خانواده! 

برای تهیه کتاب، به لینک زیر وارد شوید. 

 

طریق بسمل شدن 

بسیاری از نویسندگان معاصر کشور، تحت تاثیر روایت‌های جنگ ایران و عراق، کتاب‌هایی نوشته اند که دولت آبادی هم به عنوان یکی از بهترین رمان نویس های ایرانی ، داستان زیبایی درباره این واقعه نوشته است. 

برای تهیۀ طریق بسمل شدن، روی لینک کلیک کنید. 

 

۲. بزرگ علوی

 بزرگ علوی

 

نه تنها یکی از بهترین رمان نویس های ایران ، بلکه یکی از آدم‌های حسابی‌های این مملکت و این مرز و بوم! 

بزرگ علوی تحصیلات خود را عمدتا در خارج کشور گذراند. او بخش زیادی از عمرش را در رفت و آمد بین ایران و آلمان بود. بزرگ علوی به تدریس علاقه‌مند بود و البته علاقۀ زیادی به سفر کردن داشت. همین باعث می‌شد که نتواند آن‌چنان که باید و شاید، یک معلم ایدئال باشد. بزرگ علوی، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های کشور در زمینۀ سیاست نیز به شمار می‌رود و تاثیر به سزایی در تاسیس حزب توده داشت. او در کشور آلمان کرسی استادی داشت و با استفاده از فرصت‌های در اختیارش، یک لغت‌نامۀ خیلی خوب ایرانی- آلمانی هم تدوین کرد. 

در مورد آثار بزرگ علوی، امثال بنده خیلی خیلی کم‌تر از آن هستیم که بتوانیم اظهار نظری کنیم، اما در ادامه به تعدادی از آثار ایشان اشاره می‌کنیم. 

 

چشم‌هایش

شاهکار بزرگ علوی به عنوان یکی از بهترین رمان نویس های عاشقانه ایرانی و همزمان، مهم‌ترین اثر یکی از بهترین رمان نویسان ایرانی معاصر . توضیحات بیشتر در مورد این اثر را در مطلب معرفی برترین رمان‌های ایرانی مطالعه کنید. 

جهت تهیۀ این کتاب، لینک زیر در اختیار شماست. 

 

ورق‌پاره‌های زندان

زندان رفتن‌های ناشی از فعالیت‌های سیاسی، منجر به پدید آمدن این اثر ارزشمند از این نویسندۀ ماهر شد. 

برای تهیه این اثر که به نوعی نوشته‌های بزرگ علوی در زندان قصر است، روی لینک کلیک کنید. 

 

۳. عباس معروفی

برترین رمان نویسان ایران عباس معروفی

 

همچنان خاطرۀ دوران دانشجویی‌ام که فرصت مصاحبۀ مستقیم با این نویسنده بزرگ و شنیدن صدایش را داشتم، از ذهنم بیرون نمی‌رود.

یکی از بهترین رمان نویسان ایرانی و بدون تردید صاحب یکی از برترین آثار ادبیات معاصر کشور، یعنی سمفونی مردگان. این نویسندۀ توانا، به علت اختلاف مدار حرکت ذهنی با مدارات تعیین شده، در ایران زندگی نمی‌کند و ساکن آلمان است. ?

سختی‌های زیادی که او در طی زندگی اش در ایران با آن مواجه بود، واقعاً دل‌خراش است. ممنوعیت فعالیت باعث شد تا حتی مدتی مجبور باشد که در هتل کار کند. کاری که شایستۀ قلم این نویسنده موفق نبوده و نیست.

به هرحال، کارنامۀ هنری او، مملو از افتخارات داخلی و خارجی است. از بین آثار او، به معرفی چند اثر مهم‌تر می‌پردازیم. 

 

سمفونی مردگان

در مورد این کتاب در مطلب کتاب‌هایی که قبل از مرگ باید خواند، مختصری نوشته ام.  

جهت تهیۀ این اثر معروف از یکی از رمان نویسان ایرانی نامدار، یعنی عباس معروفی، روی لینک کلیک کنید. 

 

سال بلوا 

روایتی ظریف و هنرمندانه و متنی جذاب و پرعمق.

هنوز بخشی از کتاب که معروفی در آن سوال زیبای می‌دانی اولین بوسۀ جهان چه‌طور کشف شد را جواب می‌دهد، در ذهنم مانده‌است. 

برای خواندن این اثر ارزشمند، از طریق لینک زیر، آن را تهیه کنید. 

 

۴. جلال آل احمد

 جلال آل احمد

 

از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین چهره‌های ادبیات معاصر کشور. اسمش را که همه یک بار مطمئنم شنیده‌اید! مخصوصاً در ترافیک‌های تهران معمولاً یک گزینۀ خوب برای فرار از شلوغی اتوبان چمران است! ?

او در یک خانوادۀ مذهبی رشد پیدا کرد و عقاید او منجر شد که نهایتاً پدرش او را از خانه بیرون کند. او گرایش شدیدی به امور سیاسی داشت. فعالیت‌هایش در حزب توده و مواردی از این دست، کاملاً تمایل او به مقولۀ سیاست را آشکار می‌ساخت. البته که بعدها از همان حزب توده هم جدا شد. خیلی دل‌بستگی و دل‌دادگی به یک ایدۀ خاص نداشت و نسبت به موضوعات روشن‌فکر بود.

آل احمد در حوزه‌های مختلفی می‌نوشت. از سفرنامه تا داستان و تا نقد سیاسی. 

او همسر یکی از بهترین رمان نویسان ایرانی ، یعنی سیمین دانشور بود. همسری که البته خیلی مورد قبول خانواده‌اش نبود.

داستان مرگ آل احمد، همچنان از عجیب‌ترین وقایعی است که در زندگی او قابل بررسی است. همچنان نمی‌توان به قاطعیت گفت چرا او چشم از دنیا فرو بست. 

نثر آل احمد، بسیار صریح و قابل فهم است. مطمئنم اگر یک کتابش را بخوانید، شیفتۀ این ویژگی نوشته‌های او می‌شوید. از جمله نوشته‌های ارزشمند این نویسنده، به آثار زیر می‌توان اشاره کرد:

 

مدیر مدرسه

داستانی جالب از آسان‌انگاری انسان! تصور اینکه مدیریت دبستان از آموزگاری راحت‌تر است، می‌تواند خیلی دردسر آمیز باشد. 

برای خرید کتاب جالب آل احمد، روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

از رنجی که می‌بریم

یک مجموعه داستان، با ته‌مایه و مضمون سیاسی و اجتماعی از ایرانی که آل احمد در آن می‌زیسته‌است. 

از آن‌جایی که ذکر شد آل احمد نثری صریح و روان دارد، خواندن این کتاب، تصویر بهتری از ایران قدیم‌تر به شما می‌دهد. 

برای تهیه کتاب، روی لینک زیر کلیک فرمایید. 

 

خسی در میقات

توصیفی از سفر حج. بسیار زلال و روان و بدون هیچ وابستگی! چیزی که یک سفرنامۀ خوب باید آن را داشته باشد. 

برای تهیۀ کتاب، لینک در اختیار شماست. 

 

۵. صمد بهرنگی

بهترین رمان نویس های ایران صمد بهرنگی

 

اگر از من بپرسند معروف ترین داستان سرای ایران کیست ، حتماً از صمد بهرنگی به عنوان یک گزینه نام می‌برم. 

کتاب ماهی سیاه کوچولوی صمد بهرنگی، یکی از خاطره ‌انگیزترین کادوهای زندگی من بوده‌است. کتابی که باعث شد زندگی‌ام تکانی بخورد. جملات جادویی کتاب همیشه در ذهنم زنده هستند. آن ماهی سیاه کوچولو همه ما هستیم. باید از ساحل امن زندگی دور شویم. برویم به کاوش جهان اطراف. 

صمد بهرنگی، خانواده فقیری داشت و همین سختی‌ها، قلب او را نسبتاً به وقایع دنیای اطرافش، حساس‌تر کرده بود. 

صمد بهرنگی از کسانی بود که اعتقاد داشت تبعیض آموزشی در تالیف کتاب‌های درسی، مانع از یادگیری درس‌ها توسط بچه‌های غیرفارسی زبان می‌شود و در مبارزه با آن، تلاش‌های زیادی نمود. 

مهم‌ترین اثر صمد بهرنگی، کتاب ماهی سیاه کوچولو است که در موردش در مطلب لیست کتاب‌هایی که باید خواند، نوشته‌ام. 

برای تهیۀ این اثر به یادماندنی، روی لینک کلیک کنید. 

 

۶. علی محمد افغانی

بهترین رمان نویسان ایرانی علی محمد افغانی

 

مهم‌ترین اثر این نویسنده، از خود او مشهورتر است! شوهر آهو خانم، شاهکار این نویسندۀ معاصر است. پدر و مادرم برایم تعریف می‌کنند که کتاب او، در دوران قبل از انقلاب، به طرز خیلی عجیبی مورد استقبال قرار گرفت و خیلی‌ها آن زمان، کتاب را می‌خریدند و می‌خواندند. داستان کتاب مشهور او، در مورد سختی‌های زندگی روتین زن ایرانی در آن زمان بود. بسیار محدود و در کنترل مردان. 

این نویسنده نیز در گیرودار فعالیت‌های سیاسی‌اش، بارها مورد بازجویی قرار گرفت و به زندان رفت و حتی تا آستانۀ اعدام شدن هم پیش رفت. اکنون این نویسندۀ مشهور، به عنوان یکی از بهترین رمان نویسان ایرانی معاصر ، در آمریکا زندگی می‌کند. 

در ادامه به توضیح مختصری در مورد داستان کتاب شوهر آهو خانم می‌پردازیم. 

 

شوهر آهو خانم

توصیه می‌کنم حتماً این کتاب را بخوانید تا ببینید نیاکان ما، به خصوص زنان، چه زندگی وحشتناک و سختی داشتند. مادربزرگ من خیلی روایت‌های عجیبی از گذشته داشت که با توجه به آنچه امروز می‌بینیم شاید خیلی باورکردنی نباشد، اما خب واقعیت همین بوده‌است. 

کتاب اینطور شروع می‌شود که صاحب یک نانوایی در کرمانشاه، در میانۀ اندیشیدنش برای آینده، به ناگاه یک زن زیبا را می‌بیند و همین قضیه و شروع دیالوگ او با آن زن که هما نام دارد، داستان را به پیش می‌برد. 

برای تهیه این کتاب ارزشمند، از طریق لینک زیر اقدام کنید. 

 

۷. رضا امیرخانی

برترین رمان نویسان ایران رضا امیرخانی

 

یکی از بهترین رمان نویس های عاشقانه ایرانی بدون هیچ تردیدی. 

رضا امیرخانی، از معاصرترین نویسندگان ادبی است که در این لیست به او اشاره می‌کنیم. او متولد سال ۱۳۵۲ در تهران است. این نویسندۀ باهوش که به‌نظر من به خوبی می‌تواند راه نزدیک شدن به قلب خواننده‌اش را پیدا کند، مدتی هم در حوالی سال ۱۳۸۴، رییس انجمن قلم بود. 

نکتۀ جالب در مورد نویسنده این است که او به خلبانی نیز علاقه‌مند است و جزو جوان‌ترین افرادی است که توانسته مدرک خلبانی را در ایران اخذ کند. فعالیت او در زمینۀ ساخت هواپیماهای آموزشی به سرانجام نرسید تا این موضوع، سرآغازی بر ورود او به دنیای ادبیات باشد. ورودی که حقیقتاً افتخارآمیز است. 

قبل از معرفی آثار این نویسنده، باید بگویم که او یک‌سری علایق و دل‌بستگی‌های سیاسی خاصی دارد که به شخصه آن‌ها را نمی‌پسندم اما به هرحال، قطعاً در حد و اندازۀ نقد این بزرگان عرصۀ ادبیات و هنر این کشور نیستم. 

این نویسندۀ توانمند، دو کتاب بسیار عالی دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنم و شدیداً توصیه‌می‌کنم آن‌ها را بخوانید. 

 

نفحات نفت 

من در مورد همه کتاب‌ها معمولا یک مختصر خلاصه‌ای می‌نویسم ولی در مورد این کتاب، فقط یک جمله می‌نویسم:

هرجور شده این کتاب را بخوانید.

از طریق لینک زیر حتماً آن را تهیه کنید و بخوانید. با هر عقیده و مدرک و سواد و هر جور تفاوتی که در خریدن یک کتاب تاثیر دارد. 

 

منِ او

در مورد این کتاب در مطلب بهترین کتاب‌های ایرانی که باید خواند توضیحاتی آمده‌است. یک کتاب در فضایی کاملاً متفاوت از دیگر اثر مشهور رضا امیرخانی است. 

یک داستان عاشقانه با ته‌مایه‌ای فلسفی و عرفانی که برای تهیۀ آن، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید. 

 

۸. محمدعلی جمال‌زاده

 جمال‌زاده

 

اگر از من بپرسید بهترین رمان نویس ایرانی کیست ، بدون شک اسم محمدعلی جمال‌زاده را به عنوان اولین گزینه از دید خودم می‌گویم. سبک نوشتار این نویسنده بسیار مورد علاقۀ من است. ?

کاندیدای برنده شدن جایزه نوبل ادبیات، در سال ۱۲۷۰ شمسی دیده به جهان گشود و در طول عمر طولانی‌اش، انواع و اقسام آثار ماندنی را خلق کرد. او تحصیلاتش را در خارج از کشور و در کشور سوییس ادامه داد. البته که عمدۀ مدت عمرش هم در خارج از کشور سپری شد. 

بی‌اغراق، طنزی که در نوشته‌های این نویسنده پیدا می‌کنید، در هیچ کجای ادبیات معاصر کشور پیدا نمی‌شود. البته که ژانر فعالیت او محدود به طنز نمی‌شد. تجربه‌های فراوان در حوزه‌های مختلف، از سیاست تا ادبیات و حقوق، از او یک انسان آگاه و دغدغه‌مند ساخته‌بود.

محمدعلی جمال‌زاده در کنار صادق هدایت و بزرگ علوی، از بهترین رمان نویسان ایرانی معاصر به حساب می‌آیند.

جمال‌زاده بعد از ۱۰۵ سال زندگی، در سال ۱۳۷۶ در ژنو درگذشت. 

آثار زیادی از او در دسترس عموم است که از معروف‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به قصه‌های کوتاه برای بچه‌های ریش‌دار و  یکی بود، یکی نبود اشاره کرد. 

 

قصه‌های کوتاه برای بچه‌های ریش‌دار

مجموعه داستان‌های کوتاه و بسیار جالب و طنزگونه بزرگسالان (حتی اگر ریش هم نداشتند?)  که در سال ۱۳۵۳ منتشر گردید.

جهت تهیۀ این کتاب، روی لینک کلیک کنید. 

 

یکی بود، یکی نبود

کتابی که بسیاری از رمان نویسان ایرانی ، آن را شروعی بر یک ژانر جدید از ادبیات معاصر کشور می‌دانند. باز هم لحن بسیار جالب طنز جمال‌زاده در ترکیب با وضع نامساعدی که او از آن ناراضی است

کتابی که جمال‌زاده تا مدت‌ها بعد از نوشتنش، کتاب دیگری را ننوشت و واقعاً هم کتاب، کتاب پربار و خوبی است. 

برای تهیۀ این کتاب ارزشمند، روی لینک کلیک فرمایید. 

 

۹. هوشنگ گلشیری

 هوشنگ گلشیری

 

شاید به طور دقیق نتوان گفت که معروف ترین داستان سرای ایران کیست اما هوشنگ گلشیری، حتی اگر خیلی معروف هم نباشد، در ادبیات معاصر ایران، یک شخصیت مهم است. 

این نویسندۀ بزرگ، راهش را در ادبیات با سرودن اشعاری آغاز نمود که بعدها به علت ترجیحات شخصی، ترجیح داد به جای سرودن شعر، رمان بنویسد. البته لازم به ذکر است که او در طول عمرش، آثار بسیاری از شاعران بزرگ ایران از جمله سعدی را مورد تصحیح و بازخوانی قرار داده است. 

این شخصیت مهم ادبیات کشور، در سفرهای بسیاری به کشورهای مختلف، به ترویج مفاهیم ادبیات می‌پرداخت و به دنبال ساختن دنیایی بهتر بود. تاثیر این هنرمند به حدی زیاد است که یک جایزه به نام هوشنگ گلشیری، به برترین آثار ادبی کشور، اعطا می‌شود. 

مهم‌ترین اثر یکی از بهترین رمان نویسان ایرانی معاصر ، کتابی به نام شازده احتجاب است. 

 

شازده احتجاب

اگر اهل دنبال کردن آثار بهمن فرمان‌آرا باشید، حتماً اسم این کتاب را شنیده‌اید. کتابی که خود گلشیری آن را مورد تقدیر قرار می‌دهد. 

حتماً داستان‌هایی از افول یک خاندان اصیل و قدیمی را شنیده‌اید. داستانی از یک خاندان باشکوه که حالا چیزی از عظمت آن باقی نمانده‌است. شازده احتجاب، کتابی در همین حال و هواست. ترکیب این فضا، با فضایی مملو از خیالات و افکار، داستانی بدیع را پدید آورده که حتماً از خواندنش لذت می‌برید. 

جهت تهیه کتاب، بر روی لینک کلیک کنید. 

 

۱۰. صادق هدایت

بهترین رمان نویس های ایرانی صادق هدایت

 

وقتی در رزومۀ یک نویسنده، کتابی مثل بوف کور باشد، چه چیزی برای معرفی‌اش بهتر از آن سراغ دارید؟

صادق هدایت، از برترین رمان نویسان ایران ، متولد بهمن ماه سال ۱۲۸۱ شمسی در تهران بود. یک نویسندۀ تاثیرگذار با عقاید متفاوت و اندیشه‌های کاملاً جدید و البته پرحاشیه. 

او در مدرسه دارالفنون تحصیل می‌کرد. البته که به علت بیماری چشمش از آن مدرسه بیرون آمد و بعد به مدرسه فرانسوی‌ها، نقل مکان کرد. جایی که اولین جرقه‌های عقاید جدید و متفاوت در او شکل گرفت. پس از پایان تحصیلات در ایران، جهت ادامه تحصیل به اروپا رفت. در این زمان، اولین تصمیمش برای خودکشی را گرفت که البته در این تلاش ناکام بود. بعد از اتمام تحصیل، مهم‌ترین اقدامات او شامل بازگشت به ایران و البته سفری به هند بود که در طی آن کتاب معروفش یعنی بوف کور را کامل کرد و آن را منتشر ساخت. 

به صورت کلی، هدایت به شدت از چیزهایی در دنیا رنج می‌برد و نهایتا نیز، همین مشکلات باعث شد تا او در سال ۱۳۳۰، با خودکشی به زندگی‌اش پایان دهد. 

مهم ترین اثر این نویسنده بزرگ و از بهترین رمان نویسان ایرانی ، کتاب بوف کور است.

 

بوف کور 

در مورد بوف کور توضیحی ندارم. یکی از بهترین کتاب‌های تاریخ ادبیات کشور است. فقط می‌توانم بگویم از طریق لینک زیر، آن را بخرید و بخوانید.



بهترین رمان نویسان زن ایرانی

 

۱۱. سیمین دانشور

بهترین رمان نویسان زن ایرانی سیمین دانشور

 

از بهترین رمان نویسان زن ایرانی بدون هیچ تردیدی! 

فکر‌ می‌کنم دوم دبیرستان بودم. خواهرم کتاب سووشون را برایم خرید. آن اوایل می‌گقتم بابا این کتاب‌ها را برای من نخر! ولی وقتی کتاب را خواندم، واقعاً نظرم عوض شد. 

دانشور، از آن مدل زن‌هایی بود که خیلی به کلیشه‌ها پایبند نبود. البته نمی‌توان خیلی در مورد خوبی‌ها یا بدی‌های چنین موضوعی قضاوتی کرد. او همسر جلال آل احمد بود و هر دو از اعضای کانون نویسندگان ایران بودند. سیمین دانشور، فردی تحصیل‌کرده بود که حتی سابقۀ تحصیل در دانشگاه استنفورد آمریکا را هم داشت. 

سابقۀ ترجمه انبوهی از کتاب‌ها و البته نوشتن بسیاری از مقالات و متن‌های ارزشمند، تنها بخشی از کارنامه پربار بهترین رمان نویس زن ایرانی است. 

برای آشنایی بیشتر با این نویسنده پرافتخار، دیدن ویدئوی زیر به‌شدت توصیه می‌شود! 

 

 

از مهم‌ترین آثار سیمین دانشور، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

سووشون

هنوز هم که هنوز است متن کتاب را به خاطر دارم. یک کتاب عالی.

ماجراهای زری و آن‌چه در قبال یوسف اتفاق می‌افتد، بدون شک از زیباترین نمادهای ادبیات معاصر کشورمان هستند. 

برای تهیۀ کتاب سووشون، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کشورمان، از طریق لینک زیر اقدام کنید. 

 

جزیره سرگردانی

این اثر نیز از بین آثار سیمین دانشور، به نسبت شناخته شده‌تر است. 

این کتاب را نیز می‌توانید از طریق لینک زیر تهیه کنید. 

 

۱۲. زویا پیرزاد

بهترین رمان نویس زن ایرانی زویا پیرزاد

 

نامی قابل اعتنا و کاندیدی برای معرفی به عنوان بهترین رمان نویس زن ایرانی . 

زویا پیرزاد، نویسنده ایرانی ساکن آلمان است. او در خوزستان متولد شده است. وی پس از انتشار سه مجموعه رمان کوتاه، تصمیم به نوشتن معروف‌ترین اثرش یعنی چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم، گرفت. کتابی که بسیار مورد اقبال قرارگرفته و تحسین بسیاری از منتقدین را هم برانگیخته است. کتاب او برنده جایزه کتاب سال رمان و داستان شده‌است. 

شهرت این نویسنده به عنوان یکی از بهترین رمان نویسان ایرانی ، به نوع نگاه او به مسائل و موضوعات، به ویژه به مسائل زنان برمی‌گردد. 

آثار این نویسنده به زبان‌های مختلفی از جمله فرانسوی و چینی ترجمه شده‌اند که نشان از اقبال بالا به آثار او است. 

در ادامه به بررسی مهم‌ترین اثر این نویسنده می‌پردازیم و لینک خرید کتاب او را در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

 

چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم

داستان این کتاب که برندۀ انبوهی از جوایز معتبر هم شده‌است، روایتی از زندگی یک زن در حوالی سال ۱۳۴۰ در آبادان و روزمره‌های او و یک تصمیم متفاوت از اوست که زندگی‌اش را تحت الشعاع قرار می‌دهد. 

برای خرید کتاب، از طریق لینک وارد صفحه خرید شوید. 

 

لیست تکمیلی از بهترین رمان نویسان ایرانی و آثارشان

در ادامه، فهرستی از برترین رمان نویسان ایران و آثارشان در قالب یک جدول آمده است که خیلی خیلی کامل‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. ? 

از طریق لینک زیر، آن را دانلود کنید. 

 

بهترین رمان نویس های ایرانی را می‌شناختم، دنبال بهترین نویسنده‌های خارجی هستم! 

خیلی هم عالی! به شما تبریک می‌گویم. 

حالا که می‌دانید بهترین رمان نویس ایرانی کیست ، از طریق لینک زیر به مطلب بهترین نویسندگان دنیا بروید تا در مورد آن‌ها هم اطلاعاتی کسب کنید. 

 

چرا بهترین رمان نویسان زن ایرانی اینقدر کم هستند؟ حتماً تو زن‌ستیز هستی!!! 

اصلا هم این طور نیست. من فقط به نسبت نویسنده‌های مرد، از لیست بهترین رمان نویسان زن ایرانی ،کم‌تر کتاب خوانده‌ام. 

حتماً اگر کتاب‌های بیشتری از آن‌ها بخوانم، به فهرست اضافه خواهم کرد. 

شما اگر فکر می‌کنید نویسنده‌ای را می‌توان تحت عنوان بهترین رمان نویس زن ایرانی به لیست اضافه کرد، برای ما بنویسید. ?

 

 


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



دسته بندی مطالب مرتبط

اگر از مطلب بالا خوشتان آمد، سری به مطالب زیر هم بزنید. 


سخن پایانی 

در نوشته بالا، تعدادی از رمان‌نویسان مطرح کشور را معرفی کردیم. 

تاریخ ادبیات معاصر کشورمان، پر از ستاره‌های درخشان است که جایشان حتما در متن خالی است. 

شما جای کدام نویسنده را خالی دیدید؟ کدام نویسنده‌ها را از قلم انداخته‌ایم؟ 

لطفا نظرتان را برای ما بنویسید. 


این مطلب، توسط عماد عابد تهیه شده است. 

دیدگاه ها

  1. سید امیر علی

    سلام داداش خسته نباشی،
    واقعا کارت عالیه و امیدوارم تو همین راه هم خوب ادامه بدی؛
    معلومه اهل مطالعه هستی و عاشق کتاب، خیلی خوشحالم که مثل شمایی توی سایت و فضای مجازی هم فعالیت میکنه؛ میخواستم بگم اگه بتونی به سایتت کمی برسی فوق العاده میشه.
    در واقع محتوا های عالی ای داری که اگه یه طراحی عالی تر و بهتر داشته باشن خیلی راحت خواننده پیدا میکنن؛
    خلاصه خیلی طراحی سایتتون چنگی به دل نمیزنه ولی اینقدر محتوا ها خوب بودن که خیلی ها رو خوندم و نتونستم سایت رو ترک کنم؛ لینک دادن هاتون هم عالیه، دم شما گرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *