بهترین کتاب منابع انسانی، برای افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده نیروی کار در ایران

بهترین کتابهای منابع انسانی

آیا بهترین کتاب منابع انسانی تاثیری در الگوهای توسعه منابع انسانی دارد؟ شاید شما هم مثل سایر افراد جامعه ایران دغدغه بهتر شدن شرایط امروز ایران را دارید! حتما با جدیت دنبال توسعه فردی و سازمانی جامعه خود هستید، و الا در حال خواندن این مطلب نبودید.
ایران امروز ما از نظر منابع طبیعی، سرمایه، تکنولوژی و حتی متخصص نه تنها ضعیف نیست بلکه شرایط عالی دارد. ولی سوال اساسی اینست، که با تمام این امکانات امروز در کجای جهان قرار داریم! چرا شرایط اجتماعی و رفاهی مردم ایده‌آل نیست؟ چرا راندمان نیروی انسانی از میانگین جهانی پایین‌تر است.
متاسفانه دیدگاه مدیران سنتی جامعه ما هنوز بر عواملی چون: منابع طبیعی، تکنولوژی و سرمایه مالی تاکید دارند، و علیرغم صحبت های رنگین و پرطمطراق مدیران دولتی و حتی خصوصی اعتقاد جدی و عملی به نقش آفرینی نیروی انسانی ندارند، و نخواهند داشت.
اندیشمندان مدیریت منابع انسانی بر این باورند که جوامع و سازمان های پیشرو در هزاره ی جدید، تنها از طریق به کارگیری الگوهای پیشرفته توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبردهای توسعه و بالندگی قابلیت های کارکنان، می توانند پاسخگوی نیازهای جامعه آن هم با سرعت و انعطاف بیشتری باشند.
توسعه منابع انسانی یکی از مهم ترین اهداف راهبردی سازمان های پیشرو عصر کنونی است که به منظور ارتقای سطح دانش، مهارت، تجربه و کیفیت، افزایش راندمان سرمایه های سازمان و حتی تغییر ویژگی های فردی کارکنان، شکل گرفته است.

بر همین اساس نوشتاری که فراروی شماست، می کوشد با توجه به اهمیت منابع انسانی ابتدا به موضوع بهترین کتاب منابع انسانی آشنایی نسبی پیدا کنید، و سپس لیستی از بهترین کتاب های منابع انسانی در دسترس شما قرار دهد، تا نیاز خود را در زمینه بهترین کتاب برای مدیریت منابع انسانی تامین کنید.

 

۱- مدیریت منابع انسانی اثر گری دسلر

بهترین کتاب منابع انسانی

اگر تا به امروز در استخدام نیروی انسانی سازمان و یا کسب وکار خود موفق عمل نکرده‌ای و یا در چینش نیروی تخصصی دچار اشتباه شده‌ای! وبدتر این‌که بطور خودآگاه و یا ناخودآگاه بین کارکنان تبعیض قایل شده‌ای،گردی دسلر در کتاب مدیریت منابع انسانی راهکارهای عملی خوبی در پیش پایت می‌گذارد تا این چالش را به فرصت تبدیل کنید.
گری‌دسلر در این کتاب ضمن آموزش تئوری مدیریت منابع انسانی، با داشتن تمرین‌های کاربردی خواننده را بطور عمیق با موضوع درگیر می کند و حتی چالش‌های اساسی در حوزه منابع انسانی را در ذهن خواننده ایجاد می کند.
البته گری‌دسلر علاوه بر اصول استخدام نیروی انسانی به بحث‌هایی مانند پاداش‌های مالی و غیرمالی، برنامه ریزی استراتژیک برای روند تغییر پاداش‌ها، خدمات و مزایای شغلی در مقاطع مختلف مسیر شغلی و چارچوب‌های تعیین سطح حقوق و موارد مشابه می‌پردازد.

کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر منبعی غنی برای فارغ التحصیلان، دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی، مدیران و کارشناسانی که در زمینه ی نیروی انسانی مسئولیت مستقیم و غیر مستقیم دارند و علاقمندان به حوزه مدیریت می توانند از این کتاب بهره ی لازم و کافی ببرند.

کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر از جمله بهترین کتابهای مدیریت منابع انسانی مطرح آکادمیک است که اکنون بیش از ده سال است در دانشگاه‌های دنیا به عنوان بهترین کتاب برای مدیریت منابع انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این کتاب نخستین بار در سال ۲۰۰۳ توسط انتشارات پیرسون منتشر شد و اکنون سیزدهمین ویرایش آن در بازار عرضه می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب مدیریت منابع انسانی در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۲- مدیریت استراتژیک منابع انسانی اثر آمسترانگ

بهترین کتابهای مدیریت منابع انسانی

آمسترانگ، موضوع « مدیریت استراتژیک منابع انسانی» را در سه بخش با رویکردی متفاوت مطرح می‌کند.
در بخش اول به مبانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی و در بخش دوم راهکارهای عملی در زمینه تدوین و اجرای استراتژی منابع انسانی مطرح می‌کند، و در بخش سوم به مباحث ذیل میپردازد:
• استراتژی بهبود اثر بخشی سازمان
• استراتژی جذب کارکنان
• استراتژی یاگیری و توسعه
• استراتژی پاداش
• استراتژی روابط با کارکنان

آمسترانگ در کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی می کوشد تا با ترکیب مدیریت منابع انسانی و نگرش سیستمی محیط کار سازمان‌ها را از بعد زمانی و مکانی به سازگاری و هماهنگی قابل قبولی سوق دهد.
کتاب «مدیریت استراتژیک منابع انسانی» به عنوان یک منبع غنی برای دانشجویان رشته‌های مدیریت ‌اجرایی، MBA، بازرگانی، دولتی و صنعتی برای درس «مدیریت منابع انسانی پیشرفته» در مقطع کارشناسی‌ارشد و درس «استراتژی‏های مدیریت منابع انسانی» در مقطع دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور شناخته می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب مدیریت منابع انسانی در دیجی کالا کلیک کنید.



۳- بررسی موانع رفتاری در توانمندسازی منابع انسانی

بهترین کتابهای منابع انسانی

یکی از چالش‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی در ایران عدم استفاده کافی از منابع فکری، توان ذهنی و ظرفیت‌های بالقوه منابع انسانی جامعه است.
در کتاب بررسی موانع رفتاری در توانمندسازی منابع انسانی مولفین به روشی کاملا میدانی و پرسشنامه‌ای به موضوع موانع رفتاری در توانمندی منابع انسانی در سازمان‌های ایرانی پرداخته‌اند.
تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر موانع رفتاری بر توانمندسازی منابع انسانی در راستای تحول سازمانی در جامعه آماری مشخص ( شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری) مطابق با جدول مورگان تدوین و اجرا شده است.
جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان فوق لیسانس به بالای شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تشکیل داده‌اند، که تعداد آنها برابر ۳۰۰ نفر بود.
کلیه اطلاعات میدانی این تحقیق بوسیله دو پرسشنامه؛ پرسشنامه موانع رفتاری و پرسشنامه توانمندسازی منابع انسانی گردآوری شده است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب موانع رفتاری مدیریت منابع انسانی در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۴- برون سپاری آموزش و بهسازی منابع انسانی

بهترین کتاب منابع انسانی

امروزه، مسائلی چون افزایش فشارهای رقابتی، دشواری های کسب و کار، محدودیت منابع، پیچیدگی های فناوری، افزایش هزینه ها و بزرگ شدن بیش از اندازه ی برخی سازمان ها و نیز محدودیت های قانونی سبب شده است تا سازمان ها در الگوهای مدیریتی خود تجدیدنظر کنند.
سازمان ها برای دست یابی به مزیت های رقابتی در دنیای کنونی کسب و کار به استراتژی های جدیدی از جمله استراتژی برون سپاری روی آورده اند. بر این اساس، سازمان ها به منظور فراهم کردن امکان پاسخ گویی کارآمد همراه با سطح خدمات مطلوب به مشتریان و توانمندی در واکنش به تقاضاهای متنوع، فعالیت هایی محدود را برای کار خود بر می گزینند؛ آن ها دیگر فعالیت های خود را به شبکه ی بزرگ تامین کنندگان خارج از سازمان واگذار می کنند.
نگارندگان کتاب « برون‌سپاری آموزش و بهسازی منابع انسانی» بطور دقیق و شفاف با مثال‌های ملموس و قابل فهم، به تشریح مفهوم برون سپاری، دلایل گرایش سازمان ها به این روش و مزایای آن، ریسک های بالقوه، و فرآیند اثربخش اجرای آن می پردازند.”
در بخش اول کتاب حاضر، نگارنده کلیات برون‌سپاری و به‌ویژه برون‌سپاری آموزش را شرح می‌دهد. در بخش دوم فرآیند اجرای برون‌سپاری آموزش قدم‌به‌قدم تشریح می‌کند. این بخش حاوی داستان‌ها، مثال‌ها و دستورالعمل‌هایی است که به مدیران جهت درک کامل متغیرهایی که منجر به روابط موفق و ناموفق با منابع خارجی می‌شوند کمک می‌کند، خواه آن‌هایی که از آموزش، توسعه منابع انسانی، تدارکات، امور مالی، و یا سازمان خط تولید هستند.
کتاب برون سپاری آموزش و بهسازی منابع انسانی با همت آقای دکتر اباصلت خراسانی و آقای خالد میر احمدی در ۱۱ فصل و ۳۴۵ صفحه تألیف شده است.
برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب برون سپاری مدیریت منابع انسانی در دیجی کالا کلیک کنید.



۵- منابع انسانی دیجیتال

بهترین کتابهای مدیریت منابع انسانی

مانوتی آملیا در کتاب منابع انسانی دیجیتال ، در ابتدا رابطه پیچیده و نابرابر منابع انسانی از یک طرف و تحولات گسترده و پرشتاب تکنولوژی و فناوری‌های نوین ( هوش مصنوعی، بلاکچین و … ) را به چالش می‌کشد.
وی معتقد است هر چند فناوری‌هایی چون؛ بلاکچین، ماشین‌های هوشمند، هوش تقویت شده و … خدمات گسترده‌ای به کارگران و تولیدکنند‌ه‌ها و بطور کلی سازمان‌های تولیدی – خدماتی برای خدمات و تولید بیشتر و مرغوب‌تر کرده است، ولی مسائل مهم و کلیدی چون هویت اجتماعی و فردی، رشد شخصیتی، نهادینه نشدن حقوق و مزایای عادلانه نیروی کار هم‌پای این تغییرات گسترده رشد نکرده است.
مانوتی دراین کتاب، ابتدا تلاش می‌کند تعریف صادقانه و شفافی از رابطه‌ی دوطرفه انسان و تکنولوژی با توجه به هویت فردی و اجتماعی منابع انسانی ارائه دهد، و سپس یک چشم‌اندازی متقابل از هر دو به تصویر بکشد.
کتاب منابع انسانی دیجیتال رویکرد مدیریت انتقادی برای دیجیتالی کردن سازمان‌ها و مراکز تجاری – مالی جهان امروز دارد.

اثر مانوتی آملیا توسط بهمن غلامی و خدایار پالوزیان ترجمه و توسط نشر زرین اندیشمند وارد بازار کتاب شده است.
برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب منابع انسانی دیجیتال در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۶- مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری و مهمان نوازی

بهترین کتابهای منابع انسانی

سبک اکثر مدیریت هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در ایران بسیار سنتی و قیم مآبانه است. متاسفانه رابطه مدیران با کارمندان و مشتری‌ها نه تنها جذاب نیست، بلکه طلبکارنه و یک طرفه است.

اگر نگاهی جامعه‌شناسانه به موضوع داشته باشیم و از طرفی جامعه آماری صنعت گردشگری را در نظر داشته باشیم، متوجه می‌شویم، افرادی که عاشق طبیعت، میراث فرهنگی و یا تاریخ هستند نگاهی خاص و متفاوت به زندگی و فلسفه جهان امروز دارند.

برای موفقیت و جذاب شدن کسب وکار به ویژه کسب وکارهایی بر پایه گردشگری، تنها از طریق به‌کارگیری هر چه مطلوب‌تر منابع انسانی امکان‌پذیر است. و داشتن چرخه‌ای از مدیران و نیروی کار توانا و متعهد نقش مهمی در چرخش اقتصادی از طریق ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای داخلی و ارزی ایفا می‌کند .

کتاب حاضر یکی از بهترین کتابهای مدیریت منابع انسانی برای دانشجویان رشته مدیریت گردشگری و توریسم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان منبع اصلی درس «مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری» شناخته می‌شود.
دکتر تاج‌زاده در این کتاب تناقضات اخلاقی- اداری و سیستم ناکارآمد صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی در ایران را به چالش کشیده است. و موضوعاتی چون: بازار کار، نقش آفرینی نیروی انسانی در برنامه ریزی راهبردی و تغییر سازمانی، روابط کارکنان،درگیری و مشارکت‌های منابع انسانی و … را با مثال‌های ملموس و جذاب در این کتاب بررسی کرده است.
برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب مدیریت منابع انسانی گردشگری در دیجی کالا کلیک کنید.

 


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

بهترین کتاب برای کارآفرینی
بهترین کتاب آداب معاشرت


اینها کتابهای پیشنهادی مورد علاقه من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب منابع انسانی کتابهای دیگری باشد.

در قسمت نظرات بگویید که معرفی بهترین کتاب های مدیریت منابع انسانی جذاب شما، شامل کدام کتابهاست؟

کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط ابراهیم اسدی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *