بهترین کتاب برای زندگی مشترک چه کتابی است؟

بهترین کتاب برای زندگی مشترک

در این بخش با ما همراه باشید تا گلچینی از آثار معروف با عنوان بهترین کتاب برای زندگی مشترک را به شما معرفی کنیم.

اگر در آستانه ازدواج هستید، اگر چند ماه و یا چند سال از زندگی مشترکتان می‌گذرد، اگر سال‌های زیادی است که در کنار هم زندگی میکنید، به شما تبریک میگویم. تبریک بخاطر این که بدنبال بهتر شدن زندگی زناشویی خود هستید، تبریک بدلیل اینکه اهل کتاب هستید، تبریک به این دلیل که مطلب ما را انتخاب کردید.

شما هم می‌توانید به من تبریک بگویید، چون علاوه بر اینکه سعی کرده‌ام بهترین کتاب های مفید برای زندگی مشترک را به شما معرفی کنم؛ تازه پنج ماه از آغاز زندگی مشترکم می‌گذرد. مخاطب عزیز من و شما هم‌دغدغه و هم‌مسیریم. بیا به دور از افکار منفی، بدون توقع از تایید دیگران، بدون هیچگونه حسادت و قیاسمان با دیگران زندگی کنیم و کتاب بخوانیم. عاشق شویم و عاشق بمانیم، یکدیگر را درک کنیم، تفاوتها را بپذیریم و از فصول زندگی مشترک لذت ببریم.

این را به یاد داشته باشیم: زندگی سختی و افت و خیز دارد اما شیرینی و جذابیت هم دارد، پاییز و زمستان دارد اما بهار و تابستان هم دارد.

پس همیشه بخندید و به نیمه پر لیوان نگاه کنید، شکرگذار باشید و همیشه همه‌ی جذابیت‌ها و شیرینی‌های زندگی را به چشم معجزه ببینید. یادتان باشد فقط فقط فقط شما یار، رفیق، شفیق و همراه همیشگی همسرتان تا به ابد خواهید بود.

حال به شما پیشنهاد میکنم علاوه بر اینکه مطلب زیر را با موضوع بهترین کتاب برای زندگی مشترک بخوانید؛ از موضوعات جذاب بهترین کتاب روانشناسی روابط زناشویی و بهترین کتاب‌های روانشناسی ازدواج سایت غافل نشوید.

این شما و این هم ۷تا از بهترین کتاب های زندگی مشترک موفق:

۱-تئوری انتخاب

کتاب زندگی مشترک pdf

نام این کتاب را قطعا همه‌ی شما خوانندگان عزیز شنیده‌اید. کتابی فوق العاده پرمحتوا اثر معروف ویلیام گلاسر که در ایران بهترین ترجمه‌ آن از دکتر علی صاحبی است. معرفی بهترین کتاب های روانشناسی زندگی مشترک را از این کتاب آغاز میکنم چرا که طبق گفته آقای گلاسر منشاء رفتارها، احساسات و انگیزه‌های انسا‌ن‌ها، انتخاب‌ها و رفتارهای هر فرد و تحلیل‌های درونی او در نظر گرفته می‌شود.

۵ نیاز اصلی انسانها در زندگی طبق کتاب به شرح زیر است:

  1. زنده ماندن و بقا
  2. عشق و تعلق خاطر
  3. قدرت
  4. آزادی
  5. تفریح

گلاسر به خوبی همه‌ی نیازها را شرح و برای دستیابی به بهترینها راهکارها و تحلیلهای عمیقی نیز ارائه می‌دهد. وی در فصل سیزدهم کتاب، نظریه انتخاب را در ۱۰ اصل خلاصه می‌کند که سه اصل اساسی ازین اصول به شرح زیر است:

  1. تنها کسی که ما می‌توانیم رفتارهایش را کنترل کنیم، خودمان هستیم.
  2. مشکل رابطه‌ای، همواره بخشی از زندگی کنونی ما است. ما می‌توانیم از خیلی چیزها آزاد شویم. اما هرگز نمی‌توانیم بدون حداقل یک رابطه‌ی شخصی رضایت‌بخش، شادمانه زندگی کنیم.
  3. رفتارها همیشه باید در قالب فعل یا مصدر بیان شوند [و حتماً خودمان فاعل جمله‌ها باشیم]. به جای من افسرده شده‌ام یا دچار افسردگی هستم، بگوییم من انتخاب کرده‌ام افسرده باشم یا خودم را افسرده کرده‌ام.

تهیه کتاب تئوری انتخاب از دیجی‌کالا:

 

۲-ازدواج بدون شکست

کتاب زندگی مشترک pdf

این کتاب نیز اثر جذاب دیگری از نویسنده معروف ویلیام گلاسر است. (توصیه بنده این است که تئوری انتخاب و ازدواج بدون شکست را به عنوان بهترین کتاب برای زندگی مشترک تان قرار دهید چراکه به مشاور و کتاب دیگری نیاز نخواهید داشت.) آقای گلاسر در این کتاب چگونگی واکنش رفتاری متقابل، عادات بد و مخرب و رفتارهای صحیح را در قالب داستان‌های واقعی و با روشی ساده توضیح می‌دهد.

نکته جالب توجه در سراسر کتاب، توجه به تئوری انتخاب و نهادینه شدن رفتارهای ما در ژن‌های ماست. گلاسر در کتاب می‌گوید ما میتوانیم رفتارهایمان را کنترل(کم یا زیاد)کنیم اما در نهایت همان چیزی هستیم که در اول بودیم. بعضی از جملات زیبا از کتاب را باهم بخوانیم:

  • شما می‌توانید بیش‌تر از موفقیت‌هایتان درس بگیرید تا از ناکامی‌هایمان. تاسف بر شکست‌های گذشته اتلاف وقت گران‌بهایی است که باید صرف آفریدن حالِ رضایت‌بخش شود.
  • گفتگو کردن تنها راه حل مشکلات مربوط به نیاز به آزادی است. اگر طرفین نپذیرند که هریک به مقدار معینی آزادی نیاز دارند، زندگیشان رنگ رضایت و خشنودی نخواهد دید.
  • رفتارهای مخرب عبارتند از:
    ۱-انتقاد کردن ۲-سرزنش کردن ۳-شکوه و شکایت کردن ۴- غرغر کردن ۵-تهدید کردن ۶-تنبیه کردن ۷- باج دهی برای کنترل کردن دیگری
    از این رو این عادات را مخرب می‌دانم که اگر برای مدت طولانی اعمال شوند، زندگی‌های زناشویی بسیاری را از بین می‌برد.
  • رفتارهای پیوند دهنده:
    ۱-گوش کردن ۲-حمایت کردن ۳-تشویق کردن ۴-احترام گذاردن ۵- اعتماد کردن ۶-پذیرفتن فرد همانگونه که هست ۷-گفتگوی همیشگی بر سر اختلافات

تهیه کتاب ازدواج بدون شکست از دیجی‌کالا:



۳- هفت اصل موفق در ازدواج و زناشویی

کتاب زندگی مشترک pdf

این کتاب اثر جان گاتمن روانشناس آمریکایی است که در رابطه با مطالعات زناشویی انقلابی به پا کرده است. او یک مؤسسه آموزشی و پژوهشی در زمینه روانشناسی خانواده، طلاق و فرزند پروری دارد که پژوهش‌های قابل استناد و معتبری در زمینه پایداری ازدواج و پیش‌بینی طلاق انجام می‌دهد. وی راهکارهای علمی و عملی، نگاه جدید به زندگی و عادات افراد متاهل و مطالعات شهودی خود را در کتاب جمع‌آوری کرده است.

من این اثر را به عنوان برترین کتاب زندگی مشترک موفق به همه زوجهای جوان که بدنبال رابطه پایدار و دوطرفه هستند،پیشنهاد می‌کنم.

تهیه کتاب هفت اصل موفق در ازدواج و زناشویی از دیجی‌کالا:

 

۴-پنج زبان عشق

کتاب زندگی مشترک pdf

ازین اثر به عنوان شماره ۱ پرفروشترین های نیویورک تایمز و سایت آمازون یاد می‌شود. دکتر گری چاپمن نویسنده کتاب، ایده‌های ساده را با چاشنی شوخ طبعی در قالب داستان‌های واقعی بیان میکند. حس خواندن این کتاب همانند حس قدم زدن با یک دوست دانا است. به نقل از خوانندگان کتاب این اثر یکی از بهترین کتاب های مفید برای زندگی مشترک می‌باشد.

در واقع ایده اصلی کتاب ۵ زبان عشق، این است که ما انسان ها، همانگونه که به زبان های مختلفی صحبت می کنیم (فارسی، انگلیسی، چینی و …)، زبان عشق متفاوتی هم داریم و این پنج زبان به شرح زیر است:

  1. کلام تاییدآمیز: این زبان برای تایید و تشویق افراد استفاده می‌شود.
  2. ارائه خدمت: برای این افراد، رفتار بسیار موثرتر از کلام است.
  3. دریافت هدیه: برای برخی از افراد، هیچ چیز به اندازه هدیه گرفتن، احساس عشق را به آنها انتقال نمی‌دهد.
  4. اختصاص وقت: این زبان در مورد دادن وقت خود با توجه کامل است.
  5. تماس بدنی (فیزیکی): برای این افراد، هیچ چیز به اندازه تماس بدنی، بیانگر عشق نیست.

تهیه کتاب پنج زبان عشق از دیجی‌کالا:



۵-مردان مریخی،زنان ونوسی

کتاب زندگی مشترک pdf

این اثر یکی از بهترین کتاب های روانشناسی زندگی مشترک در چند سال اخیر است. کتابی پرفروش نوشته دکتر جان گری که به ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.هدف کتاب درک همه‌ی تفاوتهای مردان و زنان و کنار آمدن با آنها، ارائه راهکارهای جدید برای کم شدن تنش‌ها و ایجاد روابط عاشقانه و محبت‌آمیز است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

زن‌ها باید به‌ خاطر داشته باشند که انتقاد و دادن توصیه‌های ناخواسته به مردان، به ویژه زمانی که آن‌ها کار اشتباهی انجام داده‌اند باعث می‌شود مرد احساس‌ کند موجود دوست داشتنی نیست و تحت کنترل قرار گرفته‌ است. اگر قرار باشد مرد از اشتباهاتش پند بگیرد، به پذیرش زن بیش‌تر از توصیه‌های او احتیاج دارد. وقتی مرد احساس کند که زن نمی‌خواهد او را اصلاح کند، به احتمال زیاد متقاضی توصیه و راهنمایی او می‌شود.

تهیه کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی از دیجی‌کالا:

 

۶-عشق هرگز کافی نیست

کتاب زندگی مشترک pdf

«عشق هرگز کافی نیست» نوشته پرفسور آرون تی بک، بدلیل نگاه کاربردی و مساله‌محور به مسائل زناشویی با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است. این کتاب تنها در ایران بیش از ۳۰بار تجدید چاپ شده است.

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که ریشه مشکلات زناشویی در چیست؟ چطور می‌توان آن‌ها را حل کرد؟ آیا رفع مسائل زناشویی آسان است یا فقط باید آنها را تحمل کرد و در نهایت به طلاق فکر کرد ؟

پروفسور تی بک جواب همه‌ی سوالات را در یک کلمه پاسخ می‌دهد: تفاهم

اگر می‌خواهید راجع به موضوعات قدرت تفکر منفی، حرکت از آرمان‌گرایی به سرخوردگی، برخورد نظرات متفاوت، انتظارات و قانون‌مندی‌های سخت‌گیرانه، مشکلات ارتباطی، اختلاف بر سر تصمیم‌گیری‌های مهم، نقش افکار اتوماتیک در ایجاد عصبانیت، اختلالات و تعصبات فکری و عنادهای میان زن و شوهر بیشتر بدانید،پیشنهاد میکنم اثر را به دید بهترین کتاب برای زندگی مشترک مطالعه بفرمایید.

تهیه کتاب عشق هرگز کافی نیست از دیجی‌کالا:

 

۷-محکم در آغوشم بگیر

کتاب زندگی مشترک pdf

این کتاب اثری جذاب و ستودنی از دکتر سو جانسون، مناسب برای زن و مرد و همه‌ی فرهنگ‌ها است. اگر در آستانه ازدواج هستید، اگر چند سال از زندگی مشترکتان می‌گذرد و اگر پدر بزرگ و مادربزرگ شدید؛ باز هم کتاب را بخوانید و لذت ببرید. این کتاب به سه بخش تقسیم شده است:

  1. بخش اول به ماهیت عشق می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چه می‌شود که ما به رغم پیوند عمیقی که با دیگری برقرار می‌کنیم و با تمام خوش‌نیتی و تفکرات مثبت به سمت از دست دادن عشقمان پیش می‌رویم. این بخش همچنین مجموعه تحلیل‌های تحقیقات اخیر درباره روابط نزدیک عاشقانه است.
  2. در بخش دوم جانسون هفت مکالمه را معرفی کرده است که لحظه‌های سرنوشت‌ساز یک رابطه عاشقانه را می‌سازند. او شما را راهنمایی می‌کند که چطور این لحظات را در زندگیتان شکل دهید و پربار سازید.
  3. بخش سوم و انتهایی کتاب نیز قدرت عشق را خطاب قرار می‌دهد. عشق توانایی بزرگی برای کمک به درمان زخم‌های روحی ویرانگر است که زندگی گاهی به ما می‌زند.

تهیه کتاب محکم در آغوشم بگیر از دیجی‌کالا:

 

پندهای در گوشی:

  1. همیشه به همسر خود احترام بگذارید.
  2. برای گوش دادن به همسرتان زمان بگذارید.
  3. همیشه همسرتان باید اولویت زندگی شما باشد.
  4. گفتن جمله‌ی «دوستت دارم» را فراموش نکنید.
  5. توقعاتتان واقع‌بینانه باشد.

خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

برای خواندن همهٔ کتاب‌های مرتبط به حوزهٔ روانشناسی می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

بهترین کتاب‌های روانشناسی

در حوزهٔ روانشناسی ازدواج نیز خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

بهترین کتاب‌های روانشناسی ازدواج

بهترین کتاب‌های روانشناسی روابط زناشویی

کتاب‌هایی که در این لیست به شما معرفی شد، کتابهای پیشنهادی من به عنوان «بهترین کتاب برای زندگی مشترک» بود. شاید از نظر شما بهترین کتاب برای زندگی مشترک، شامل کتاب‌های دیگری باشد. 

در قسمت نظرات بگویید که لیست کتاب‌های پیشنهادی شما، شامل کدام کتابهاست؟

کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط طیبه رضایی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *