بهترین مجموعه کتابهای پیش دبستانی

بهترین مجموعه کتابهای پیش دبستانی

برای کودکان پیش دبستانی یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از ورودشان به مدرسه باید انجام دهید، کتاب خواندن است. با این کار او را با دنیای بیرون و واقعیت‌های آن بیشتر آشنا می‌کنید. مهم‌تر از آن باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس، مهارت‌های ارتباطی کودک می‌شوید. ابتدا ۵ تا از بهترین کتابهای آموزشی پیش دبستان را معرفی می‌کنیم و در آخر چند نکته کلیدی را درباره کودکان پیش دبستانی یادآور می‌شویم.

بدون شک یکی از مفید‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید کتاب‌خوانی است. اینکه برای فرزند خود در زمان معینی از روز کتاب بخوانید و او به این امر عادت کند خیلی می‌تواند در مدرسه و سال‌های آینده نوجوانی به او کمک کند.

 

بهترین کتابها برای پیش دبستانی را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب کتاب مناسب مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. شاید اگر در اینترنت عبارت بهترین کتابها برای پیش دبستانی جستجو کنید بتوانید کتاب‌های خوبی پیدا کنید اما گاهی به کودک این امکان را بدهید که در کتاب فروشی خودش کتابی را انتخاب کند و به او بگویید هر کتابی دوست دارد بردارد. این کار علاقه او به کتاب‌خوانی را می‌تواند خیلی بیشتر کند.

 

معرفی بهترین مجموعه کتابهای پیش دبستانی

در اینجا به طور خلاصه به معرفی ۵ تا از بهترین کتابهای پیش دبستانی می‌پردازیم که قطعاً می‌تواند راهنمای خوبی برای شما در انتخاب کتاب متناسب با علاقه فرزندتان باشد.



۱- مجموعه کتاب‌های چارلی و لولا

این مجموعه یکی از محبوب‌ترین مجموعه کتاب داستان‌های پیش دبستانی کودکان است. این مجموعه در ۱۰ جلد کتاب به پرسش‌های ساده‌ای که در ذهن کودکان دربارۀ زندگی روزمره شکل می‌گیرد می‌پردازد. چارلی پسری ۷ ساله‌ است. او به خواهر کوچکتر خود لولا، که دختری کنجکاو و در سن پیش دبستانی است کمک می‌کند تا اتفاقاتی معمولی که در این سن برایش می‌افتد را بهتر درک کند.

لاین چایلد نویسندۀ انگلیسی و خالق این مجموعه داستان است. نخستین جلد از آن را در سال ۲۰۰۰ میلادی نوشت و برنده جایزه کیت گرین‌وی شد. یکی از جذاب‌ترین داستان های ده‌گانه این مجموعه، کتاب من هم عینک می‌خواهم می‌باشد که در سال ۲۰۱۷ میلادی برنده‌ی جایزه مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا شد.

معرفی بهترین کتابهای پیش دبستانی

برای خرید مجموعه کتاب‌های چارلی و لولا از سایت دیجی‌کالا با تخفیف می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۲- مجموعه‌ داستان‌های مصور فسقلی‌ها اثر تونی گراس

این مجموعه کتاب جزو بهترین کتابهای آموزشی پیش دبستان و شامل ۳۰ جلد کتاب کوچک است که در هر کدام زندگی یک پسر یا دختر کوچولو را به تصویر می‌کشد که یک عادت یا رفتار منفی یا بد دارد. در طول هر داستان کودک در جریان این عادت قرار می‌گیرد و در انتهای هر داستان شخصیت اصلی داستان متوجه رفتار یا عادت زشت خود می‌شود و آن را کنار می‌گذارد. این مجموعه مصور برای کودکان پیش دبستانی یا اول و دوم دبستان مناسب است و توسط جمعی از مترجمان به فارسی برگردانده شده است.

بهترین کتابها برای پیش دبستانی

برای خرید مجموعه کتاب‌های فسقلی‌ها از سایت دیجی‌کالا با تخفیف می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۳-کتاب آدم کوچک و خواب‌های بزرگ

همه بچه‌ها مخصوصاً در سن پیش دبستانی دوست دارند زودتر بزرگ شوند و کارهای آدم بزرگ‌ها را انجام دهند. در این کتاب نام شخصیت اصلی داستان بهمن کوچولو است. کودکی خردسال که آرزو دارد سریعتر بزرگ شود و مثل بزرگسالان رفتار کند اما به مرور می‌فهمد که رویای زود بزرگ شدن تنها باعث اذیت شدن او می‌شود و بهتر است از زمان حال که فرصت زندگی در سن کودکی را دارد استفاده کند و آن را به خاطر هیچ از دست ندهد. مخاطب اصلی این کتاب کودکان پیش دبستانی و اوایل دبستان هستند. نویسندۀ این کتاب محمد هادی محمدی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودکان و بزرگسالان می‌باشد. او در سال ۲۰۰۶ میلادی نامزد دریافت جایزه معتبر هانس کریستین اندرسن از ایران بود و افتخارات زیادی در زمینه داستان نویسی و به خصوص ادبیات کودک دارد.

بهترین کتابهای آموزشی پیش دبستان

برای خرید کتاب آدم کوچک و خواب‌های بزرگ از سایت دیجی‌کالا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.



۴- کتاب ۳۶۵ قصه برای شب های سال اثر مژگان شیخی

این کتاب دارای ۳۶۵ قصه با موضوعات و تصویرسازی‌های مربوط به خود است. در این کتاب از افسانه‌ها و داستان‌های معروف به خصوص نمونه‌های ایرانی استفاده شده است. نکتۀ قابل توجه این کتاب تصویرسازی‌های متناسب این کتاب است که بیشتر از پیش محتوای هر داستان را برای کودکان جذاب می‌کند. نویسندۀ این کتاب مژگان شیخی و تصویرسازی آن را عطیه سهرابی انجام داده‌اند که در نوع خود کم نظیر است. این کتاب جزو بهترین مجموعه کتابهای پیش دبستانی است که آن‌ها را به قصه‌ها و خیال‌پردازی‌های دوران کودکی علاقه‌مند‌تر می‌کند.

بهترین کتابهای آموزش پیش دبستانی

برای خرید کتاب ۳۶۵ قصه برای شب های سال از سایت دیجی‌کالا با تخفیف می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۵- کتاب دوستی دو طرفه اثر فیلیپ سی‌استید

آموس که در باغ‌وحش کار می‌کند بعد از شروع یک روز معمولی داستان خیال‌انگیز او با حیوانات باغ‌وحش که دوستان او هستند ادامه می‌یابد. او با هرکدام از دوستانش با وجود کارهای زیادی که دارد، به گونه‌ای عجیب و دوست داشتنی وقت می‌گذراند. نکتۀ خیلی جالب دیگر دربارۀ این کتاب تصویر‌سازی زیبا و مفهومی این کتاب است. تصاویری پر از جزئیات که به محتوای داستان رنگ و بوی خیلی بهتری می‌دهد و کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مضمون اصلی کتاب دوستی‌ها را تعریف می‌کند و بالا و پایین های یک رابطه دوستی و نگه داشتن آن ها را برای کودک شرح می‌دهد. بدون شک این کتاب باید در لیست کتابهای پیش دبستانی معرفی شده باشد. نویسندۀ این کتاب فیلیپ سی ‌استید است و تصویر‌گری آن توسط ارین ای ‎استید انجام شده است. این کتاب برنده‌ی جوایز بسیاری در جهان شد از جمله قرار گرفتن در لیست بهترین کتاب‌های کودک و بهترین کتاب‌های مصور کودک در سال ۲۰۱۰ از نظر نشریه‌های معروف آمریکایی شد.

لیست کتابهای پیش دبستانی

برای خرید کتاب دوستی دو طرفه از سایت دیجی‌کالا با تخفیف می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

چند یادآوری دربارۀ بچه‌های پیش دبستانی

در سن پیش دبستانی کتاب خواندن برای کودک باعث می‌شود با او بیشتر وقت بگذرانید. با این کار خود را به او نزدیک‌تر می کنید و ارتباط خود را با او محکم‌تر از قبل می‌سازید. مثلاً شب‌ها قبل از خواب این کار را انجام دهید تا تبدیل به عادت شود اما هرگز اجباری در این امر به کار نبرید.

مطالبی که برای خواندن انتخاب می‌کنید نباید کسل‌کننده باشند. یادتان باشد که احتمالاً این از اولین تجربه‌های فرزندتان در برابر کتاب است. پس اگر موفق شوید او را به کتاب‌خوانی علاقه‌مند کنید، گام بزرگی در جهت ایجاد عادت فوق‌العاده مطالعه در بزرگسالی او برداشته‌اید.





دسته بندی لیست مطالب مرتبط

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌ها برای کودکان پرداختیم؛ اگر علاقه‌مند به مطالعه آثار دیگر در زمینه‌های دیگر نیز هستید می‌توانید از لیست مطالب زیر استفاده کنید:

در مطالب زیر نیز به معرفی کتاب‌های مناسب دیگر در حوزه کودک پرداخته‌ایم:

بهترین کتاب‌های کودک جهان

معرفی کتاب مناسب سن کودک شما

اگر می‌خواهید براساس سن کودکتان کتاب‌های مناسبی را انتخاب کنید، لیست مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد، در این لیست به معرفی کتاب‌ها بر اساس ردهٔ سنی پرداخته‌ایم :

بهترین کتابهای مناسب کودکان براساس گروه سنی

همچنین در لیست زیر به معرفی کتاب‌ها بر اساس اینکه کودک شما در چه مرحله‌ٔ تحصیلی قرار دارد پرداخته‌ایم.

گنجینهٔ کتاب‌ها با موضوعات جذاب مختلف:

اگر به دنبال کتابی با موضوع خاص هستید می‌توانید نگاهی به لیست زیر بیاندازید و کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

به روان کودکمان اهمیت بدهیم

اگر کودکان در محیط سالم و پویا و به صورت مناسب تربیت شوند در آینده انسان‌های بسیار موفقی خواهند بود به همین دلیل در این قسمت به معرفی مطالبی پرداخته‌ام که به ما کمک خواهد کرد که کودکان خود را به صورت سالم تربیت کنیم.

باشگاه صفر ساله‌ها

در این لیست نیز کتاب‌هایی را که مسائل چالشی این روز‌ها در مورد نوزادان را بررسی کرده‌اند معرفی کرده‌ام پس به باشگاه صفر‌ساله‌ها بپیوندید.

چیزی نمانده که نوجوان شوم!

اگر کودکتان در آستانه ورود به دوره نوجوانی است خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنم،در این مطلب به بررسی کتاب‌های مناسب نوجوانان پرداخته‌ام

بهترین کتابها برای نوجوانان

کودکانه‌های ایرانی

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین کتابهای ایرانی مناسب کوکان هستید در مطلب زیر به معرفی بهترین کتابهای کودکانه ایرانی پرداخته‌ام:

بهترین کتابهای کودکانه ایرانی

کودکانه‌های دخترانه

از آنجایی که کودکان دختر روحیات حساس‌تری دارند در مطلب جداگانه‌ای به معرفی بهترین کتابهای مناسب کودکان دختر پرداخته‌ام که می‌توانید از طریق لینک زیر آن را ببینید:

بهترین کتابهای کودکانه دخترانه


نظرات شما دربارۀ بهترین مجموعه کتابهای پیش دبستانی

خیلی خوشحال می‌شویم نظرات یا سوالات خود را دربارۀ بهترین مجموعه کتابهای پیش دبستانی با ما در میان بگذارید.

همین‌طور اگر این کتاب‌ها را خوانده‌اید نظر خود را دربارۀ آن‌ها بگویید و علاوه بر آن اگر کتابی به نظرتان جایش در این لیست خالیست با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

ممنون از همراهی‌تان

تا دیدار بعد بدرود?

نوشته شده توسط کاوه غیبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *