کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایران

کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایران

چرا باید به دنبال کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایران بود؟

  • چرا زندگینامه؟ زیرا این بزرگواران مسیری را طی کرده‌اند و ره‌توشه‌هایی دارند که ما اگر از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم، می‌توانیم اشتباهات گذشتگان را تکرار نکنیم، و یا از موفقیت‌های آن‌ها الگوبرداری کنیم.
  • چرا ایرانی؟ دلیل تأکید ما بر افراد بومی این است که الگوهای داخلی به ما کمک می‌کنند تا دید شفاف‌تری نسبت به فرصت‌ها داشته باشیم. و ببینیم هم‌وطنان ما در موقعیت‌هایی که برای امثال ما هم فراهم بوده و هست، چه کردند و چه می‌کنند؛ و در نتیجه ایده بگیریم تا ما هم به آنچه در مسیر مالی می‌خواهیم برسیم.

البته دشواری دستیابی به منابع، اسناد و روایت‌ها باعث شده حلقه‌های مفقودۀ زیادی در مسیر نوشتن کتاب‌های زندگینامه وجود داشته باشد. اما نویسندگان عزیزی این زحمت را کشیده‌اند و مجموعه‌هایی را آماده و در اختیار ما قرار داده‌اند.

در این مطلب ۸ کتاب را در دو دسته معرفی کرده‌ایم:

  1. کتاب‌هایی مربوط به کارآفرینان ایران قدیم (کسانی که از حدود ۱۵۰ سال پیش فعالیت‌ خود را آغاز کرده‌اند)
  2. و کتاب‌هایی مربوط به کارآفرینان امروز ( به همراه معرفی مجموعه کتابهای زندگینامه کارآفرینان بزرگ ایرانی)

 

دلیل توجه داشتن ما به نسل قبلی تاجران شاید جمله‌ای از مارکس در کتاب هجدهم برومر لوئی بناپارت باشد:

«انسان‌ها تاریخ خود را می‌سازند؛ اما نه آنچنان که دلخواهشان است. آنان این کار را نه در وضعیتی که خود انتخاب کرده‌اند، بلکه در شرایطی که با آن مواجه شده‌اند و از گذشته به آن‌ها تحویل داده شده است، انجام می‌دهند.»

پس ما باید بدانیم چه بر سر ما گذشته تا بتوانیم به جایی که می‌خواهیم برسیم؛ و وقتش رسیده که به پای نرفتن صبوری کردن را کنار بگذاریم و آن‌هایی که می‌توانند برای پیشبرد مسائل اقتصادی کشور  خود یک کارآفرین شوند.

حال این شما و این هم کتاب‌های پیشنهادی ما:


گذری بر کارآفرینان ایران قبل


۱- سرگذشت پنجاه کنشگر اقتصادی ایران

در ۱۴ مرداد ماه سال ۱۲۶۳ اولین نهاد کارفرمایی ایران با نام «مجلس وکلای تجار ایرانی» تأسیس شد؛ که بعدها نامش به «اتاق بازرگانی» تغییر یافت.

تجار و فعالان اقتصادی زیادی در این نهاد فعالیت می‌کردند. این افراد نقش مؤثری در گسترش صنعت و بهبود زندگی ایرانیان داشتند؛ آن هم در زمانی که امکانات بسیار کم بودند. 

کتاب «سرگذشت پنجاه کنشگر اقتصادی ایران» اطلاعاتی در مورد برخی از این افراد در اختیار ما قرار می‌دهد. البته قطعاً کسانی دیگر هم بوده‌اند که در این حرکت اقتصادی نقش داشته‌اند؛ اما متأسفانه اطلاعات کمی از همۀ آن‌ها وجود دارد.

این کتاب به بررسی کارنامۀ اقتصادی برخی از اهالی کسب‌وکار در ۱۵۰ سال قبل می‌پردازد. مطالعۀ آن نکات بسیار آموزنده‌ای برای ما خواهد داشت. همین که بدانیم بر صنعت و اقتصاد ما چه گذشته تا به اینجا رسیده‌ایم می‌تواند بسیار مفید باشد.

کتاب زندگینامه کارآفرینان ایرانی - سرگذشت پنجاه کنشگر اقتصادی ایران

این کتاب پر است از امید برای جوانان؛ چون از سختی‌هایی که این کنشگران در مسیر خود داشته‌اند، می‌گوید. کسانی که هم به رشد و بزرگ شدن خود کمک کردند و هم برای دیگران رفاه به همراه آوردند.

به کسانی که به تاریخ اقتصادی علاقه‌مندند، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایران را از دست ندهند.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسندگان: فریدون شیرین‌کام / ایمان فرجام‌نیا

ناشر: فرهنگ صبا

لینک خرید:


ما باید قدردان کسانی باشیم که اولین قدم‌ها را در عرصۀ اقتصادی برداشته‌اند و از آن‌ها الگو بگیریم. تلاش‌های این افراد در آن دوران از تاریخ ما هم صنایع و هم زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم را متحول کرده است.

یکی از این کارآفرینان علی خسروشاهی بنیان‌گذار گروه صنعتی مینو بوده که نقش مهمی در بازاریابی مدرن و شبکۀ توزیع و فروش صنعت بیسکوییت داشته است.

کتاب «موقعیت صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی» به زندگی این بزرگوار می‌پردازد؛ که با همکاری و مصاحبه‌های انجام شده با پسر ایشان- آقای حسن خسروشاهی- نوشته شده است.

وقتی اسناد کافی برای ترسیم زندگی واقعی افراد وجود ندارد، چاره‌ای نیست که تجربۀ زیستۀ افراد را جمع‌آوری کرد تا به شرح‌حالی از آن‌ها دست یافت.مجموعه کتابهای زندگینامه کارآفرینان بزرگ ایرانی - موقعیت صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی - علی خسرو شاهی

این کتاب به نگارش درآمده تا فراز و فرودهای زندگی یک کارآفرین موفق به نمایش درآید؛ و ما با مدل ذهنی او آشنا شویم. اگر به کتاب زندگینامه کارآفرینان ایرانی علاقه دارید، موقعیت صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«مطالعه این شرح‌حال نه‌تنها می‌تواند تا حدی معمای توسعه‌نیافتگی ایران را از پس پرده وضعیت زندگی کارآفرینان و صنعتگران، از جمله علی خسروشاهی نشان دهد، بلکه اهمیت تحقیقات تاریخی را جایگزین برخی کوته‌بینی‌ها به کنش‌های اقتصادی آن‌ها می‌کند.»

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسنده: علی‌‌اصغر سعیدی

ناشر: نشر نی

لینک خرید:



۳- موقعیت تجار و صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی: زندگی و کارنامۀ محمد رحیم متقی ایروانی

این بار قصد داریم مردی را معرفی کنیم با ویژگی‌های زیر:

  • شم اقتصادی قوی
  • کاریزمای مدیریتی
  • نحوۀ استفاده درست از سرمایه
  • سخت‌کوشی
  • و …

و او کسی نیست جز محمد رحیم متقی ایروانی که به عنوان بنیان‌گذار کفش ملی می‌شناسندش. او در حوزۀ کفش و صنعت پیشتاز بود و در آن دوران نه تنها کفش ایرانیان را تأمین می‌کرد، بلکه حتی برای شوروی و کشورهای عربی هم به تولید کفش می‌پرداخت.

او از خانواده‌ای تاجر پیشه بوده، به طوری که هفت نسل از پدرانش از تجار برتر شیراز بوده‌اند. و با تلاش‌هایی که داشته می‌تواند به عنوان الگویی برای مدیریت و کارآفرینی در دنیای کسب‌وکار فعلی درنظر گرفته شده است.

ما برای درک بهتر شرایط فعلی باید از تجربۀ گذشتگان بهره بگیریم، شاید به همین خاطر است که نویسندگان کتاب به سراغ آقای ایروانی رفته‌اند.

کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایران - موقعیت تجار و صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی - محمد رحیم متقی ایروانی

در این کتاب خبری از بزرگ‌نمایی، قهرمان‌پروری و اسطوره‌سازی از کارآفرینان دوران پهلوی نیست؛ بلکه فقط پرداختن به ساختار رفتارهای اقتصادی آن دوران و همچنین بررسی تأثیر کارآفرینان بر تحولات اقتصادی و اجتماعی در ایران مدنظر است.

بی‌شک خواندن این کتاب زندگینامه کارآفرین ایرانی به شما ایده‌های خوبی خواهد داد.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسندگان: علی‌اصغر سعیدی / فریدون شیرین‌کام

ناشر: گام نو

لینک خرید:


۴- موقعیت تجار و صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی: سرمایه‌داری خانوادگی خاندان لاجوردی و لاجوردیان

در مرور تاریخ معاصر اقتصادی قطعاً سر و کار ما به خاندان لاجوری می‌افتد. خاندانی که چهار نسلش به فعالیت‌های اقتصادی مشغول بوده‌اند.

آقای علی‌اصغر سعیدی و فریدون شیرین‌کام در یکی از مجموعه کتاب‌های موقعیت تجار و صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی رفتار و فعالیت اقتصادی و بازرگانی لاجوردی‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند.

این کتاب بر اساس اسناد موجود در مراکز دولتی و خصوصی و کتابخانه‌ها؛ و همچنین مصاحبه با مدیران و اعضای خانوادۀ لاجوردی؛ و همین طور با استفاده از مصاحبه‌های موجود در آرشیو تاریخ شفاهی به نگارش درآمده است.

کتاب زندگینامه کارآفرینان ایرانی - موقعیت تجار و صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی - خاندان لاجوردی و لاجوردیان

خاندان لاجوردی در ابتدا و در زمان ناصرالدین شاه به واردات و صادرات اشتغال داشتند، ولی بعدها به صنعت و خدمات روی آوردند و در زمینه‌های مختلف به فعالیت پرداختند. زمینه‌هایی مثل:

  • پنبه‌ پاک‌کنی
  • تولید روغن
  • نساجی
  • کشتی‌رانی
  • تأسیس بانک
  • خدمات کامپیوتری
  • خدمات بیمه
می‌توان گفت این خاندان در زمان فعالیتشان در ایران از پیشگامان بخش خصوصی بوده‌اند. البته بعد از انقلاب آن‌ها به فعالیت‌های خود در خارج از ایران ادامه دادند. اگر دوست دارید در مورد این سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی خانوادگی بیشتر بدانید، مطالعۀ این کتاب از مجموعه کتابهای زندگینامه کارآفرینان بزرگ ایرانی را در برنامۀ خود قرار دهید.
 
نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسندگان: علی‌اصغر سعیدی / فریدون شیرین‌کام

ناشر: گام نو

لینک خرید:



۵- موقعیت تجار و صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی: زندگی و کارنامه حاج محمدتقی برخوردار

حال در لیست کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایران نوبت به معرفی حاج محمدتقی برخوردار از اهالی یزد رسیده است.

نمی‌شود از کارآفرینان ایرانی گفت و حرفی از ایشان به میان نیاید. آقای برخوردار ملقب به پدر صنایع خانگی بودند. در ابتدا ایشان تاجر پسته بودند، ولی بعدها به سمت واردات تلویزیون رفتند؛ اما نهایتاً فعالیت‌هایشان به تولید صنایع خانگی کشیده شد و کارخانه‌ها و شرکت‌های متنوعی در این حوزه تأسیس کردند؛ به عنوان مثال:

  • اولین کارخانۀ تولید باتری قوۀ پارس
  • اولین کارخانۀ تولید تلویزیون در ایران (پارس الکتریک)
  • شرکت صنعنی پارس توشیبا
  • شرکت فرش پارس توشیبا
  • شرکت فرش پارس
  • شرکت سرامیک البرز
  • شرکت کاشی پارس

مجموعه کتابهای زندگینامه کارآفرینان بزرگ ایرانی - موقعیت تجار و صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی - حاج محمد تقی برخوردار

امثال آقای برخوردار را می‌توان یک الگوی بومی موفق برای فعالیت‌های اقتصادی دانست. ولی از آنجایی که زندگی تجار و مردان صنایع همیشه در هاله‌ای از ابهام بوده، پی بردن به جزئیات زندگی آن‌ها سخت است. درصورتی‌که با بررسی مسیر گذشتگان بیشتر می‌توانیم به هویت ایرانی خودمان در حوزۀ اقتصاد پی ببریم.

در این میان پژوهشگران تاریخ وظیفۀ خطیری بر عهده دارند؛ زیرا نمی‌توان حافظه‌های ملی را به فراموشی سپرد، هرچند در حق آ‌ن‌ها بی‌مهری‌های زیادی شده است. و اگر موانعی در راه آن‌ها قرار نمی‌گرفت، هیچ معلوم نبود امروز ایران در چه جایگاهی قرار داشت.

اگر علاقه‌مند هستید با شخصیت، انگیزه‌ها، اهداف و چشم‌اندازهای حاج محمدتقی برخوردار بیشتر شوید، این کتاب زندگینامه کارآفرینان ایرانی را حتماً مطالعه کنید.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسندگان: علی‌اصغر سعیدی / فریدون شیرین‌کام

ناشر: گام نو

لینک خرید:


۶- پیکان سرنوشت ما: با بهره‌گیری از نوشته‌ها و خاطرات احمد خیامی

«پیکان»

نامی که در تاریخ صنعتی ما ثبت شده است.

  • آیا در مورد بنیان‌گذاران آن‌ چیزی می‌دانید؟
  • آیا در مورد سرنوشت آن‌ها اطلاعاتی دارید؟

کتاب «پیکان سرنوشت ما» ورق‌هایی از تاریخ دوران طلایی اقتصاد کشور را برایتان به تصویر می‌کشد. این کتاب پرده از زوایایی از تاریخ توسعۀ صنعت ایران برمی‌دارد که در هاله‌ای از ابهام باقی مانده بود.

احمد خیامی و برادرش محمود خیامی که کار خود را با کارگری در گاراژ پدر خود آغاز کرده بودند، در سال ۱۳۴۱ کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال را تأسیس کردند که در آن خودرو پیکان تولید می‌شد. این دو برادر با سخت‌کوشی در کنار هم به تلاش ادامه می‌دادند و تا حدی در کار خود به پیشرفت رسیده بودند که قبل از وقوع انقلاب- در دهۀ ۱۳۵۰ هجری شمسی- بزر‌گ‌ترین واحد اقتصادی کشور، بنگاه اقتصادی برادران خیامی بود.

کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایرانی - پیکان سرنوشت ما- احمد خیامی

این کتاب حاصل تلاش خود آقای احمد خیامی است که به ثبت روایت زندگی خود پرداخته بودند و پسر ایشان- آقای مهدی خیامی– آن نوشته‌ها را گردآوری کرده‌اند و به نگارش درآورده‌اند.

با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که با گذشت زمان منفعت‌خواهی‌ها جای رابطۀ خانوادگی را گرفت و دو برادر مجبور به جدایی از هم شدند.

آقای احمد خیامی بعد از جدا شدن از برادرشان به تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش اقدام کردند و در آن حیطه و زمینه‌های دیگر به فعالیت پرداختند. کارخانۀ ایران ناسیونال هم به محمود خیامی رسید که بعد از انقلاب مصادره شد.

در این کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایرانی شما با فراز و نشیب‌های فضاهای صنعتی آشنا خواهید شد. 

پس اگر به زندگی کارآفرینان این حوزه علاقه‌مند هستید، این کتاب خوب را از دست ندهید.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسنده: مهدی خیامی

ناشر: نشر نی

لینک خرید:



گذری بر کارآفرینان ایران امروز


۷- اوج (معرفی ۱+۳۸ چهره موفق و کارآفرین برتر ایران)

وقتش رسیده که الگوهای عصر حاضر در عرصۀ کارآفرینی به مردمان این سرزمین معرفی شوند.

– حال سوال این است که آیا آن‌ها فرصت‌هایی در اختیار داشته‌اند که بقیه نداشتند؟

پاسخ منفی است.

آن‌ها با سخت‌کوشی و اعتمادبه‌نفس پیش رفتند و خستگی را خسته کردند تا به یک الگوی بومی تبدیل شدند.

– سوال دیگری که پیش می‌آید این است که چه شده آن‌ها توانستند به موفقیت برسند درحالی‌که در همان زمان بودند کسانی که بهانه‌تراشی کردند و نتوانستند به آن جایی برسند که می‌توانستند؟

جواب این سوال را می‌توانید در کتاب اوج پیدا کنید. این کتاب به بررسی تجربیات، موفقیت‌ها، شکست‌ها و زندگینامۀ برخی از کارآفرینان موفق کشورمان می‌پردازد. اینکه آن‌ها از کجا شروع کردند و چطور پیش رفتند تا امپراطوری خود را بنا کنند.

کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایران - کتاب اوج - معرفی 1+38 چهره موفق و کارآفرین برتر ایران

در این کتاب به بررسی زندگی کارآفرینانی پرداخته شده که در زمینه‌های زیر فعالیت کرده‌اند:

  • صنعت
  • کشاورزی
  • دامداری
  • خدمات
  • آموزش

برای تحقیق و نوشتن این کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایران دو سال زمان صرف شده است. امید نویسندۀ آن- آقای محمد سلیمانی- این است که افراد با خواندن آن به این باور برسند که خود نیز می‌توانند یک کارآفرین برتر شوند.

اگر شما هم سودای کارآفرین شدن در سر دارید، این کتاب فوق‌العاده را از دست ندهید.

[مطالب مرتبط: دانلود بخشی از کتاب اوج (معرفی ۱+۳۸ چهره موفق و کارآفرین برتر ایران)]

ویدئوی معرفی کتاب “اوج(معرفی ۱+۳۸ چهره موفق و کارآفرین برتر ایران)” را می‌توانید در زیر ببینید:

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسنده: محمد سلیمانی

ناشر: راه‌دان

لینک خرید:


۸- زندگینامه جذاب ۵+۲۱ کارآفرین ایرانی

چه کسی دوست ندارد طعم شیرین موفقیت و آزادی مالی را تجربه کند؟!

کتاب «زندگینامه جذاب ۵+۲۱ کارآفرین ایرانی» به شما کمک می‌کند تا با الگوهایی بومی‌ای آشنا شوید که این مسیر را طی نموده و این طعم شیرین را تجربه‌ کرده‌اند.

نویسندۀ این کتاب زندگینامه کارآفرینان ایرانی در تلاش بوده تا از زیاده‌گویی‌ها دوری کند و به اصل داستان‌ها بپردازد. ماجراهای جالبی در این کتاب خواهید خواند. به طور مثال:

  • ماجرای دست‌فروش روستایی که از طریق گردشگری به ثروت میلیاردی رسید.
  • ماجرای نگهبانی که کارخانه‌دار شد.
  • ماجرای ورشکسته‌ای با ۳۰۰ میلیون بدهی که در ۶ ماه به ۵ میلیارد ثروت رسید.
  • ماجرای بزرگ‌ترین تاجر فرش ایران.
  • ماجرای یک کارآفرینی با ۹ شغل.
  • ماجرای زنی که با ابداع سوسک‌کش به ثروت فراوانی دست یافت.
  • ماجرای اولین بانوی کارآفرین ایرانی در حوزۀ حمل‌ونقل.
  • و …

کتاب زندگینامه کارآفرینان ایرانی - زندگینامه جذاب 5+21 کارآفرین ایرانی

بخشی جذاب از این کتاب جذاب را با هم بخوانیم:

“نقل است که روزی پیرمرد مجرمی را که بسیار نحیف و لاغر بود، به سربازی تنومند و قوی‌هیکل سپردند تا او را به زندان شهر دیگری منتقل کند. به او سفارش بسیار کردند که مراقب پیرمرد باشد تا فرار نکند؛ اما در میانه راه پیرمرد توانست از دست سرباز فرار کند. سرباز تنومند هر چه دوید نتوانست پیرمرد را بگیرد و او موفق به فرار شد. سرباز را به محکمه آوردند قاضی از او پرسید: جوان چگونه پیرمردی ضعیف توانست از دست ‌تو جوان قدرتمند بگریزد؟

سرباز پاسخ داد: «قربان او برای خودش می‌دوید و من برای دولت»

این حکایت زندگی بسیاری از ماست. برای چه کسی می‌دوید؟ برای خودتان یا برای دیگران؟”

اگر می‌خواهید برای خودتان کار کنید تا به آزادی مالی برسید، می‌توانید از الگوهای موفق این کتاب راه و رسم مسیر کارآفرینی را بیاموزید.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسنده: حسین شیرمحمدی

ناشر: نوآوران سینا

لینک خرید:


مجموعه کتابهای زندگینامه کارآفرینان بزرگ ایرانی

ضرورت داشتن الگوهای مناسب در حوزۀ کارآفرینی بر هیچ کس پنهان نیست. در همین راستا مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف دست به کاری فوق‌العاده زده و ۴۲۰ کتاب‌ در قالب «کارآفرینی به شیوۀ ….» را به چاپ رسانده است که با مطالعۀ آن‌ها می‌توان با افرادی با تخصص‌های متفاوت و با زمینه‌های کاری گوناگون آشنا شد. هدف این مرکز این بوده که بتواند تجربیات این بزرگان عرصۀ اقتصادی را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

متأسفانه امکان خرید این مجموعه کتابها به صورت اینترنتی وجود ندارد. اما کسانی که تمایل دارند این کتابها را تهیه کنند، می‌توانند با شماره تلفن‌های این مرکز تماس بگیرند:

شماره‌های تماس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف: 

۰۲۱۶۶۱۶۶۳۰۲
۰۲۱۶۶۱۶۶۳۰۳


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

در مطلب دیگری نیز به معرفی بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه پرداخته‌ایم که می‌توانید از لینک زیر این مطلب را بخوانید، همچنین در لیست زیر به معرفی دیگر زندگی‌نامه‌ها در حوزه‌های دیگر پرداخته‌ایم:

بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه

موفقیت از زبان یک هم میهن

اینکه زندگی‌نامه‌های افراد مشهور در جهان را بخوانیم خوب است ولی خواندن زندگی‌نامه افرادی که در همین سرزمین و با همین مشکلات توانسته‌اند به موفقیت دست یابند قطعا مزه‌ٔ دیگری دارد، در این قسمت مطالبی را می‌بینید که در آن به معرفی بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه افراد موفق ایرانی پرداخته‌ایم:

مطالب مرتبط دیگر


نظرات شما دربارۀ کتاب زندگینامه کارآفرینان ایرانی

در انتها لازم به ذکر است که کتاب‌های پیشنهاد شده بر طبق نظر و تجربیات من بوده است.

شما هم از تجربیات خود در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.

کدام یک از کتاب‌های بالا را قبلاً مطالعه کرده‌اید؟ 

اگر از شما بخواهند کتاب زندگینامه کارآفرینان برتر ایران نام ببرید، چه پیشنهاداتی می‌دهید؟

این مطلب توسط عفت یاغش نوشته شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *