بهترین نمایشنامه نویسان جهان

بهترین نمایشنامه نویسان جهان

شاید شما هم با شنیدن نمایشنامه یاد ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه نویس مشهور انگلیسی بیفتید که نامش همواره در صدر بهترین نمایشنامه نویسان تاریخ بوده است. در کنار او، نام نویسندگانی چون ژان مولیر، ساموئل بکت، هنریک ایبسن، آرتورمیلر، اژن یونسکو، برتولت برشت، سوفوکل، اسکار وایلد، لئو تولستوی، گراهام گرین، آنتوان چخوف، جرج برنارد شاو، نیل سایمون، گوته، شیلر، الکساندر دوما، تنسی ویلیامز، مارک تواین، هاینریش بل، ژان پل سارتر و آلبر کامو و بسیاری از نویسندگان معاصر دیگر نیز همواره بر سر زبان‌ها بوده که چندین نسل با آثار آن‌ها زندگی کرده‌اند و قطعاً انتخاب بهترین نمایشنامه نویس از میان تمامی این نویسندگان کار بسیار سختی باشد.

پیشتر در پست‌های بهترین کتابهای ایرانی و بهترین کتابهای جهان  و همچنین بهترین نویسندگان ایرانی به معرفی تعدادی از نویسندگان و آثارشان پرداخته بودیم. در این نوشته سعی کردیم با توجه به محبوبیت و ارزش آثار و همچنین تجربه شخصی از خواندن این کتاب‌ها، به معرفی چند نویسنده و آثار برترشان بپردازیم. سپس به معرفی لیست کتاب‌های برتر سایت آمازون پرداخته و در پایان هم پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی بهترین نمایشنامه نویس های جهان را معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.



معرفی بهترین نمایشنامه نویسان جهان

بهترین نمایشنامه نویس های جهان

۱-ویلیام شکسپیر

آثار این نمایشنامه‌نویس و شاعر انگلیسی و محبوبیت آن‌ها باعث شد تا بسیاری از مردم از او با عنوان بزرگترین نمایشنامه‌نویس تاریخ یاد کنند. او در طی زندگی پرفراز و نشیبی که داشته، آثار زیادی از خود برجای گذاشته است که مکبث، اتللو، رویای نیمه شبی در تابستان، هملت، رومئو و ژولیت، شاه لیر، رام کردن زن سرکش و تاجر ونیزی از جمله نمایشنامه‌های او بشمار می‌روند که اجراهای زیادی در سرتاسر دنیا به زبان‌های مختلف داشته و همچنین فیلم‌های متعددی هم از روی این نمایشنامه‌ها ساخته شده اند.

شکسپیر

از لینک زیر می‌توانید زندگینامه و سایر آثار او را مشاهده کنید.

زندگی و آثار شکسپیر

همچنین برای خرید آثار شکسپیر از دیجیکالا به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۲-برتولت برشت

نخستین بار با کتاب “آدم آدم است” با این نمایشنامه نویس، کارگردان و شاعر آلمانی آشنا شدم و همان کتاب مرا به خواندن سایر آثار او علاقمند کرد.

تعدادی از آثار او به صورت فیلم سینمایی و اجراهای متعدد تئاتر در سراسر دنیا به نمایش درآمده‌اند. برتولت برشت کارگردانی موفق و بزرگ هم بشمار می‌رود که در زمان خود تحولات بزرگی نیز در تئاتر آن دوران بوجود آورد و بهمین خاطر از بهترین نمایشنامه نویسان جهان است. از این نویسنده مجموعه شعرهایی هم به چاپ رسیده که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند. طبل‌ها در شب، در انبوه شهرها، اپرای سه پولی، زندگی گالیله و مادر دلاور و فرزندانش از جمله نمایشنامه‌های معروف این نویسنده است. همچنین بازنویسی آنتیگونه سوفوکلس، دون ژوان مولیر، کوریالانوس شکسپیر از دیگر آثار او در قالب نمایشنامه است.

برتولت برشت

زندگینامه و لیست کامل آثار این نمایشنامه نویس را در لینک زیر مشاهده کنید.

زندگی و آثار برتولت برشت

برای خرید آثار برتولت برشت می‌توانید به دیجیکالا مراجعه کنید.

 

۳-اوژن یونسکو

اوژن یونسکو نمایشنامه نویس مشهور فرانسوی است که به عنوان نماینده تئاتر آوانگارد فرانسه شناخته شده است. نمایشنامه کرگدن آشناترین اثر ترجمه شده به فارسی از این نویسنده است که اولین بار توسط جلال آل احمد ترجمه شد و بعدها با ترجمه چند مترجم دیگر  نیز در ایران به چاپ رسید. صندلی‌ها، شاه می‌میرد، عابر هوایی، آوازخوان طاس، بداهه‌گویی آلما، پیاده در هوا، آدم‌کش و … از دیگر نمایشنامه‌های معروف این نویسنده بشمار می‌روند.

بهترین نمایشنامه نویس های جهان

لیست کامل آثار این نویسنده را در لینک زیر مشاهده کنید.

زندگی و آثار اوژن یونسکو

برای خرید آثار اوژن یونسکو از دیجیکالا به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۴-ساموئل بکت

ساموئل بکت، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و شاعر ایرلندی است که در سال ۱۹۶۹ موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد. آثار او همواره طنزی پنهانی بهمراه دارد که با آن عمیق‌ترین و حتی گاهی تلخ‌ترین مفاهیم زندگی را بشکلی هنرمندانه بیان می‌کند که همین امر او را در شمار بهترین نمایشنامه نویسان تاریخ قرار داده است. در انتظار گودو، دست آخر، روزهای خوش، آخر بازی، فاجعه و… از نمایشنامه‌های این نویسنده و کتاب‌هایی چون مورفی، مالون می‌میرد و گمگشتگان از رمان‌های اوست که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

ساموئل بکت

زندگی و آثار او را در لینک زیر مطالعه کنید.

زندگی و آثار ساموئل بکت

برای خرید آثار ساموئل بکت به دیجیکالا مراجعه کنید.

 

۵-هنریک ایبسن

هنریک یوهان ایبسن نمایشنامه نویس و شاعر نروژی است که از استادان تئاتر زمان خود بشمار می‌رفت و همواره نامش در کنار سوفوکل و شکسپیر آورده می‌شود. او تاثیر بسزایی در آثار نمایشنامه نویسان بعد از خود در سرتاسر دنیا داشته و آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه شده است و از بهترین نمایشنامه نویس های جهان بشمار می‌رود.

آرامگاه جنگجو، کمدی عشق، ضیافت سولهاک، خانه عروسک و اشباح از جمله آثاری است که به فارسی ترجمه شده‌اند.

بهترین نمایشنامه نویسان جهان

زندگی‌نامه و لیست کامل آثار او را در لینک زیر مطالعه کنید.

زندگی و آثار هنریک ایبسن

برای خرید آثار هنریک ایبسن به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۶-آنتوان چخوف

آنتوان پاولوویچ چخوف نمایشنامه نویس مشهور روسی است که داستان‌های کوتاه او شهرت جهانی دارند. این نویسنده با وجود عمر کوتاهش بعلت بیماری، آثار زیادی از خود برجای گذاشت که مرغ دریایی، ایوانف، باغ آلبالو، عروسی، خواستگاری و… از نمایشنامه‌های معروف اوست که اجراهای متعددی در کشورهای مختلف از جمله ایران داشته‌اند. مجموعه داستان‌های کوتاه او هم با عنوان بوقلمون صفت، از دفترچه خاطرات یک دوشیزه، شرط‌بندی، اتاق شماره شش، زندگی من و تعدادی دیگر به فارسی ترجمه و به چاپ رسیده‌اند.

نگاه رئالیستی و تلفیق جنبه‌های شاعرانه و نمادین با درونمایه نقد تضاد طبقاتی و ارزش‌های رایج جامعه از ویژگی‌های آثار چخوف محسوب می‌شود . او را بهترین نمایشنامه نویس زمان خود کرد.

بهترین نمایشنامه نویسان تاریخ

برای آشنایی بیشتر با زندگی و آثار او لینک زیر را مشاهده کنید.

زندگی و آثار آنتوان چخوف

برای خرید آثار آنتوان چخوف در دیجیکالا به لینک زیر مراجعه کنید.

۷-هاینریش بل

کتاب عقاید یک دلقک هاینریش بل برای بسیاری از کتاب‌خوان‌ها نامی آشناست. این نویسنده آلمانی که نوبل ادبیات را نیز در کارنامه خود دارد، با شخصیت‌های ساده و معمولی که شبیه خود ما هستند، داستان‌هایی را روایت می‌کند که همواره تا پایان داستان، مخاطب را همراه خود می‌سازد و فراز و نشیب‌های زندگی را بطرزی هنرمندانه در طی داستان به تصویر می‌کشد.

نمایشنامه‌های یک ساعت انتظار، ویمپو، راهب و اتفاق از آثار ترجمه شده او به فارسی هستند و همپنین میراث، قطار به موقع رسید، نان سال‌های جوانی، بیلیارد در ساعت نه و نیم، آبروی از دست رفته کاترینا بلوم، خانه‌ای بی سرپرست و گوسفندان سیاه از سایر آثار این نویسنده پرطرفدار است. 

هاینریش بل

زندگی و آثار او را با شرح کامل در لینک زیر مشاهده کنید.

زندگی و آثار هاینریش بل

 آثار هاینریش بل را در دیجیکالا از طریق لینک زیر می‌توانید خریداری کنید.

 

۸-جرج برنارد شاو

جرج برنارد شاو نمایشنامه‌نویس و فعال سیاسی ایرلندی بود که در طول حیات خود  ۶۰ نمایشنامه از خود برجای گذاشت و در سال ۱۹۲۵ جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. او که از منتقدین تئاتر و موسیقی زمان خود بود، تاثیر زیادی بر همعصران خود و نسلهای بعد گذاشت و به همین خاطر از بهترین نمایشنامه نویسان جهان می‌باشد. او همچنین در سال ۱۹۳۸ موفق به دریافت جایزه آکادمی اسکار برای فیلمنامه اقتباسی خود شد. 

بار سیب، ماژور بابارا، سرباز شکلاتی، سزار و کلئوپاترا، کاندیدا و کسب و کار خانم وارن از جمله نمایشنامه‌های معروف این نویسنده هستند.

بهترین نمایشنامه نویس

برای آشنایی بیشتر با زندگی و آثار این نویسنده می‌توانید به لینک زیر سری بزنید.

زندگی و آثار جرج برنارد شاو

 برای خرید آثار جرج برنارد شاو از دیجیکالا به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۹-آلبر کامو

نام کتاب بیگانه برای بیشتر کتابخوان‌ها نامی آشناست. آلبر کامو نویسنده و فیلسوف مشهور فرانسوی-الجزایری و برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات خالق این اثر است که درونمایه عصیان در برابر دنیا همواره در آثارش مشهود است. طاعون، سقوط، مرگ خوش و افسانه سیزیف از دیگر آثار معروف او و سوءتفاهم، حکومت نظامی، کالیگولا، تسخیر شدگان و دادگستران از نمایشنامه‌های این نویسنده است.

آلبر کامو

برای آشنایی بیشتر با آلبرکامو و آثارش لینک زیر را مشاهده کنید.

زندگی و آثار آلبر کامو

 برای خرید آثار آلبر کامو از دیجیکالا به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۱۰-نیل سایمون

نیل ماروین سایمون نمایشنامه نویس سرشناس آمریکایی است که در سال ۱۹۹۱ جایزه پولیتزر را برای نمایشنامه گمشده در یانکر از آن خود کرد و نام او همواره در لیست بهترین نمایشنامه نویسان تاریخ است. او علاوه بر آثاری چون پابرهنه در پارک، دختری که با ستاره پولکدوزی شد، اتاقی در هتل پلازا، پزشک نازنین، کله پوکها و مرور خاطرات ساحل که از نمایشنامه های او هستند، فیلمنامه‌هایی چون زوج ناجور، دختر خداحافظی و اتاقی در هتل کالیفرنیا را نیز در کارنامه خود دارد.

نیل سایمون

از لینک زیر می‌توانید بیشتر با این نویسنده و آثارش آشنا شوید.

زندگی و آثار نیل سایمون

همچنین برای خرید آثار نیل سایمون از دیجیکالا می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

معرفی بهترین کتابهای جهان

بهترین نمایشنامه نویسان تاریخ

در سال ۲۰۰۶، در کتابی باعنوان “۱۰۰۱ کتابی که باید پیش از مرگ بخوانید ” ، لیستی از کتاب‌های مشهور دنیا و شاهکارهای ادبیات، بر پایه‌ی نظر منتقدان ادبی و نویسندگان جهان منتشر شد که در ادامه می توانید لیست این کتابها را مشاهده کنید. در این فهرست، تعداد زیادی نمایشنامه از بهترین نمایشنامه نویس های جهان نیز نام برده شده است.

لیست ۱۰۰۱ کتابی که باید پیش از مرگ بخوانید

از این تعداد‌، ۲۲۰ کتاب تا سال ۱۳۹۸ در ایران ترجمه شده که از لینک زیر می‌توانید لیست این کتابها را به همراه ناشر آن‌ها دریافت کنید.

pdfلیست ۲۲۰ کتابی که باید پیش از مرگ بخوانید

 

کتاب های صوتی بهترین نمایشنامه نویسان جهان

بهترین نمایشنامه نویس های جهان

تا کنون کتاب صوتی بسیاری از نمایشنامه‌ها و رمان‌های معروف از بهترین نمایشنامه نویسان جهان نیز منتشر شده که برای زمان‌های که فرصت مطالعه نداریم، گزینه‌ی خوبی می‌باشد. بسیاری از این کتاب‌ها به علت طولانی بودن در چندین بخش ضبط شده‌ و داستان‌های کوتاه هم گاهی به صورت یک مجموعه در اپیزودهای مجزا منتشر شده‌اند. در سایت فیدیبو و کتاب سبز می توانید این کتابها را بشنوید. همچنین تعدادی از این کتابها بصورت رایگان در این سایت در دسترس می‌باشد. همچنین پادکستهای صوتی نمایشنامه را در سایت شنوتو می‌توانید گوش دهید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

بهترین نویسندگان ایرانی

بهترین کتابهای ایرانی

بهترین کتابهای جهان


لینکهای مرتبط

لیست ۱۰۰ کتاب پیشنهادی سایت goodreads

دانلود کتاب صوتی از فیدیبو

کتاب صوتی نمایشنامه در کتاب سبز

دانلود نمایشنامه از کتابراه


 این‌ها نظرات من با عنوان معرفی بهترین نمایشنامه نویسان جهان بود.

برای معرفی بهترین نمایشنامه نویسان تاریخ و آثارشان، اگر شما هم نظری دارید، حتماً با ما به اشتراک بگذارید.

و اینکه آیا کتاب‌هایی که در اینجا معرفی شده‌اند را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟


نوشته شده توسط بهناز شکویی