بهترین کتابهای انگیزشی، کتاب هایی برای موفقیت و خودآگاهی

بهترین کتابهای انگیزشی

این مطلب مختص کسانی است که به دنبال بهترین کتابهای انگیزشی هستند.

وقتی بپذیریم که مسیر رسیدن به اهداف و آرزوها و رویاهایمان، سنگلاخ است و چالش‌ها و موانع بی‌شمار، مطمئنا با این مدل ذهنی زندگی کمی راحت‌تر می‌گذرد. اما خیلی از اوقات برای طی مسیر، نیاز به روحیه و انرژی داریم.

در این مواقع، خواندن ارزشمندترین و بهترین کتاب های روانشناسی و انگیزشی خیلی کمک‌کننده هستند.

مثلا به یاد دارم که در دوران مدرسه، زندگی ماری کوری برای من خیلی الهام‌بخش و انگیزشی بود. کتاب‌های معرفی شده در این مطلب از همین جنس هستند.

در این مطلب ۵ کتاب از بهترین کتاب های افزایش انگیزه را معرفی کرده‌ام.

چه کنکوری باشید و به دنبال بهترین کتاب های انگیزشی برای کنکور ، چه ورزشکار باشید و به دنبال بهترین کتاب های انگیزشی ورزشی و در کل در هر موقعیتی که قرار داشته باشید، کتاب‌های معرفی شده در این مطلب برایتان مفید خواهند بود. هر که برده راضی بوده. (:

لینک خرید هر کتاب بعد از قسمت معرفی قرار داده شده، اما اگر با نسخه pdf و کتاب صوتی راحت‌ترید و به دنبال بهترین کتاب انگیزشی صوتی هستید، می‌توانید به سایت‌های فیدیبو، طاقچه، کتابراه و نوار مراجعه کنید.

 

بهترین کتابهای انگیزشی

۱- جادوی فکر بزرگ (The Magic of Thinking Big)

لیست بهترین کتابهای انگیزشی جهان

کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته دیوید شوارتز از کتاب‌هایی است که معمولا در لیست بهترین کتابهای انگیزشی جهان قرار دارد.

در تمام فصل‌های کتاب، نظریه‌های علمی و عملی و تکنیک‌ و قاعده‌های کلی وجود دارد که به خواننده کمک می‌کند تا در موقعیت‌های عملی و در رویارویی با مشکلات آن‌ها را به کار ببندد.

کتاب جادوی فکر بزرگ کمک می‌کند تا:

  • کشف کنید که چرا هوش به تنهایی در برابر تفکر ارزشی ندارد.
  • از ذهن خود برای اندیشیدن استفاده کنید نه برای انبارکردن اطلاعات.
  • از تکنیک اقدام برای رهایی از ترس و ایجاد اطمینان استفاده کنید.
  • ابعاد حقیقی خود را بسنجید و ارزش‌های خود را بشناسید.
  • ذهن خود را با مسائلی فراتر از امور جزئی مشغول کنید و روی مسائل مهم تمرکز داشته باشید.
  • محیط پیرامون خود را به سود خود تغییر دهید.
  • هدف و مقصد کاملا مشخصی را برای زندگی خودتان تعیین کنید.
  • و کلی تکنیک و مطلب مفید دیگر

بخشی از کتاب جادوی فکر بزرگ

عمل مطمئن، روحیه مطمئن می‌آورد. بلند و جدی حرف‌زدن را تمرین کنید. در برخورد با اجتماعات، افراد بسیاری را دیده‌ام که با وجود سریع‌الانتقال بودن و داشتن استعداد بسیار، خاموش گوشه‌ای می‌نشینند و توان شرکت در گفت‌و‌گوها را ندارند. این به آن معنا نیست که چنین افرادی نمی‌خواهند به گروه بپیوندند بلکه علت فقط آن است که اعتماد به نفس کافی ندارند.

هردفعه که این آدم‌های ساکت، فرصت حرف‌زدن را از دست می‌دهند، بیش از پیش، احساس زبونی و ناتوانی می‌کنند. اغلب با خود قرارهایی می‌گذارند که دفعه بعد حتما حرف بزنند.

نکته مهم این است که هردفعه که شخص کمرو فرصتی را برای حرف‌زدن از دست بدهد، مانند آن است که کمی دیگر از زهر اطمینان‌کُش را سرکشیده است. به این ترتیب، اعتماد‌به‌نفس او هر روز کمتر و کمتر می‌شود.

اما از سوی دیگر، هرچه بلندتر سخن بگویید، بر اطمینان خود بیشتر می‌افزایید و صحبت‌کردن در مرتبه بعد برایتان آسان و آسان‌تر می‌شود.

برای خرید کتاب جادوی فکر بزرگ از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید.


۲- آخرین سخنرانی (The Last Lecture)

بهترین کتاب های انگیزشی

کتاب آخرین سخنرانی نوشته رندی پاش از پرفروشترین و بهترین کتابهای انگیزشی است که در آن نویسنده از اهمیت بلندپروازی، رویاها و تلاش برای رسیدن به آن‌ها صحبت می‌کند.

رندی پاش استاد دانشگاه کارنگی ملون وقتی در سال ۲۰۰۷ متوجه شد که به‌خاطر سرطان پانکراس به‌زودی می‌میرد، سخنرانی معروفی را تحت عنوان “دستیابی به رویاهای کودکی” انجام داد. کتاب آخرین سخنرانی را بعد از آن سخنرانی نوشت. او در سال ۲۰۰۸ و در سن ۴۷ سالگی فوت کرد.

رندی پاش کتابش را به منزله وصیتی برای فرزندانش می‌داند. خودش می‌گوید: “من خودم را بر کاغذی نوشتم و داخل یک بطری انداختم به امید اینکه روزی فرزندانم این بطری را از آب بگیرند و نامه‌ی من را بخوانند.”

جملاتی از کتاب آخرین سخنرانی

“نمی‌توانیم ورق‌های دستمان را عوض کنیم فقط باید ببینیم چگونه می‌خواهیم بازی کنیم.”

تنها یک راه برای ایجاد اعتماد به نفس هست: «کاری به طرف بدهید که نمی‌تواند انجام بدهند او تلاش می‌کند تا ببیند می‌تواند انجامش دهد»

“دیوارهای آجری همیشه وجود دارند، دلیل وجودشان این نیست که ما را از چیزی دور نگه دارند بلکه وجود دارند تا به ما فرصت بدهند ثابت کنیم چقدر چیزی را می‌خواهیم.”

برای خرید کتاب آخرین سخنرانی از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید.



۳- اوضاع خیلی خراب است (Everything Is F*cked)

ارزشمندترین و بهترین کتاب های روانشناسی و انگیزشی

قبلا در مطلب بهترین کتاب ها برای پیشرفت در زندگی، کتاب هنر ظریف بی‌خیالی مارک منسون را معرفی کرده بودم. در اینجا قصد دارم کتاب دیگری را از او معرفی کنم.

کتاب اوضاع خیلی خراب است از مارک منسون، شاید با این عنوان کمی عجیب به نظر برسد، اما کتابی است در مورد امید. این کتاب از بهترین کتاب های انگیزشی و تفکربرانگیز است.

منسون در کتاب قبلی‌اش از ما می‌خواست که چالش و دغدغه اصلی زندگی خود را انتخاب کنیم، چیزی را که حاضریم برای موفقیت در آن رنج بکشیم و بی‌خیال بقیه رنج‌های عالم شویم.

اما در این کتاب سعی می‌کند تا توجه ما را به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و به جایگاه واقعی‌مان در آن جلب کند. از نظر او زندگی با امید در دنیای نابسامان امروز یک هنر است.

او برای بیان فلسفه زندگی از افکار فلاسفه بزرگی چون افلاطون، کانت، نیچه و دیگران استفاده می‌کند. او می‌گوید برای ایجاد و حفظ امید به احساس کنترل، وجود ارزش‌ها و جامعه نیاز داریم.

کنترل یعنی احساس کنیم در تقدیر خود نقش داریم، ارزش یعنی چیزی را بیابیم که آن‌قدر برایمان مهم باشد که برایش تلاش کنیم، جامعه هم یعنی تعلق به گروهی که برای چیزهای مشترکی ارزش قائل است. بدون جامعه، احساس انزوا خواهیم کرد و ارزش‌هایمان بی‌معنی می‌شوند.

اگر ذهن جست‌و‌جوگری دارید و به دنبال پیدا کردن اصولی هستید که باعث پویایی زندگی می‌شوند، این کتاب مناسب شماست. کتابی است که در حالی که ما را می‌خنداند، باعث می‌شود به ارزش‌ها و باورهایمان فکر کنیم و آن‌ها را مورد سوال قرار دهیم و در زندگی خود تغییر ایجاد کنیم.

برای خرید کتاب اوضاع خیلی خراب است می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.


۴- استیو جابز (Steve Jobs)

بهترین کتاب های انگیزشی و موفقیت جهان

کتاب استیو جابز نوشته والتر ایزاکسون، زندگی‌نامه موسس اپل را می‌توان از بهترین کتاب های انگیزشی و موفقیت جهان به شمار آورد.

ایزاکسون نویسنده معروف آمریکایی که سابقه مدیر‌عاملی سی‌ان‌ان و هفته‌نامه تایم را در کارنامه خود دارد، علاوه بر زندگی‌نامه استیو جابز، زندگی‌نامه افراد مشهور دیگری چون هنری کسینجر، آلبرت انیشتین و بنجامین فرانکلین را نیز نوشته است.

کتاب استیو جابز حاصل مصاحبه‌های طولانی و بی‌شمار ایزاکسون با استیو جابز و نزدیکانش می‌باشد. این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۱ و به نظر من بهترین کتاب انگیزشی سال بود.

پدر و مادر به ‌قول خود جابز بیولوژیکی او، هر دو دانشجو بودند. پدرش مهاجری سوری بود. آن‌ها توان بزرگ کردن او را نداشتند و به همین خاطر، خانواده‌ای آمریکایی با سطح زندگی متوسط (working class) او را به فرزندی پذیرفتند. اینکه چنین گذشته‌ای داشته باشی و از مهم‌ترین کارآفرینان سیلیکون ولی شوی؛ زندگی‌نامه او را به یکی از بهترین کتاب های انگیزشی تبدیل می‌کند.

متن کوتاه شده یکی از تبلیغات اپل که در کتاب آمده است:

“به افتخار دیوانه‌ها، سرکش‌ها و دردسرسازان. کسانی که دنیا را جور دیگری می‌بینند. ممکن است بعضی‌ها آن‌ها را دیوانه پندارند، ولی به‌چشم ما نابغه‌اند. چون دنیا را همان‌هایی تغییر می‌دهند که آن‌قدر دیوانه‌اند که فکر می‌کنند از پس این‌کار برمی‌آیند.”

ویدئو زیر سخنرانی استیو جابز در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه استنفورد است. این سخنرانی از انگیزشی‌ترین سخنرانی‌هایی است که تا به حال انجام شده است. او در این سخنرانی، سه داستان از زندگی خود تعریف می‌کند.

 

 

وقتی کتاب استیو جابز را خواندم و مستند زندگیش را دیدم، به این فکر کردم که اگر مهندس خلاقِ درونگرایی مثل استیو وازنیاک نبود مطمئنا اپل به این شکل خلق نمی‌شد. اما از آن‌طرف به این هم فکر می‌کنم که اگر توانایی بازاریابی و مهارت‌های رهبری استیو جابز برونگرا هم نبود باز هم این اتفاق نمی‌افتاد.

برای خرید کتاب استیو جابز از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید.



۵- کلید را بزن (Switch)

بهترین کتاب های انگیزشی ورزشی

کتاب کلید را بزن نوشته برادران هیث، از ارزشمندترین و بهترین کتاب های روانشناسی و انگیزشی برای ایجاد تغییر در زندگی فردی و اجتماعی است.

برادران هیث در این کتاب مدلی ساده برای تغییر ارائه می‌کنند و با مثال تلاش می‌کنند تا مدل خود را تشریح کنند.

مدل آن‌ها برای تغییر از سه وجه زیر تشکیل شده است:

  • جنبه منطقی
  • جنبه احساسی و هیجانی
  • شرایط محیطی تغییر

نویسندگان برای تفهیم بهتر مدل خود از استعاره فیل و فیل‌سوار استفاده می‌کنند.

استعاره فیل و فیل‌سوار در کتاب کلید را بزن

افلاطون می‌گوید: “ما در سرمان یک ارابه‌ران منطقی داریم که باید اسبی سرکش را مهار کند و افسارش را نگه دارد.”

نیمه احساسی ما، درد و لذت را حس می‌کند؛ اما نیمه منطقی اراده دارد و تحلیل می‌کند و آینده‌نگر است. اقتصاددان‌های رفتاری از تعبیر “برنامه‌ریز” و “انجام‌دهنده” استفاده می‌کنند. فیل و فیل‌سوار، فیل‌سوار افسار فیل را در دست دارد و به نظر می‌رسد رهبرِ فیل است. اما تسلط او بر فیل ناپایدار است. زیرا جثه او در مقایسه با فیل کوچک است. هر زمان که فیلِ شش‌تنی و سوارکار آن باهم درباره مسیری به توافق نرسند، فیل‌سوار بازنده خواهد بود.

ضعف فیل روشن است: او تنبل و بی‌حوصله است، اغلب به دنبال پاداش سریع (خوردن بستنی) به جای پاداش طولانی‌مدت (لاغرشدن) است. هنگامی که تلاش‌ها درباره تغییر شکست می‌خورد، معمولا تقصیر فیل است، زیرا تغییرات مستلزم چشم‌پوشیدن از لذات کوتاه‌مدت برای رسیدن به پاداش‌های بلندمدت است.

فیل البته دارای نیروهای فوق‌العاده‌ای است و همیشه آدم‌بده نیست. فیل‌سوار هم نقاط ضعف فلج‌کننده‌ای دارد. غریزه حمایت از فرزند یا دفاع آنی از حقتان، کار فیل است. همچنین فیل کسی است که کارها را به انجام می‌رساند. برای رسیدن به هر هدفی، به انرژی و غریزه فیل نیاز است.

بنابراین برای تغییر باید به هر دو (فیل و فیل‌سوار یا منطق و احساس) توجه داشته باشید. توافق این دو، تغییر را میسر می‌کند.

فایل زیر خلاصه انگلیسی کتاب کلید را بزن می‌باشد.

 

برای دانلود خلاصه فارسی کتاب کلید را بزن می‌توانید به مطلب کلید را بزن مراجعه کنید.

برای خرید کتاب کلید را بزن می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.


سخن آخر

کتاب‌هایی که در این مطلب معرفی کردم، تعدادی از بهترین کتابهای انگیزشی از نظر من بود. چند روز پیش قسمت دوم ویدئوکست کالت کلاب را که در مورد فیلم پاپیلون بود، دیدم. پاپیلون به نظر من از بهترین فیلم‌های انگیزشی دنیاست که بازی درخشان استیو مک‌کوئین و داستین هافمن باعث می‌شود تا بارها و بارها آن را ببینیم، لذت ببریم و انگیزه بگیریم.

ویدئوکست کالت کلاب آن‌قدر به نظرم خلاقانه و حال‌خوب‌کن بود که به هر کسی که می‌شناختم توصیه کردم تا ببیند، حتی به آن‌هایی که در آن‌طرف آب‌ها (overseas) می‌دانستم خوابند، پیام دادم و گفتم که وقتی بیدار شدند حتما ببینند. و این یعنی یک محتوای وایرال (viral content) فوق‌العاده.

 

اگر علاوه بر بهترین کتاب های انگیزشی و روانشناسی ، به دنبال بهترین فیلم‌های انگیزشی دنیا هم هستید پیشنهاد می‌کنم فیلم‌های پاپیلون، رستگاری در شاوشنگ، فارست گامپ، شبکه اجتماعی و در جستجوی خوشبختی را هم ببینید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌ها برای موفقیت و خودآگاهی پرداختیم، اگر مایل هستید که مطالب مرتبط با این موضوع را در زمینه‌های دیگر بخوانید می‌توانید از لیست مطالب زیر استفاده کنید:

چگونه حال بهتری داشته باشیم

در این بازهٔ زمانی که درگیری‌های ذهنی زیادی را تجربه می‌کنیم، پیدا کردن یک راه مناسب درمانی که ذهنمان را آزاد و رها کند تا بتوانیم به راحتی به زندگی خود ادامه دهیم بسیار ضروری است.

در این قسمت به معرفی کتاب‌هایی که در این راستا به شما کمک خواهند کرد پرداخته‌ایم:

جوانان فراموش شده اند؟

قطعا خیر، امروزه با گسترش تکنولوژی و تغییر در سبک زندگی دغدغهٔ جوانان نیز برای ادامهٔ زندگی و انتخاب‌هایشان بیشتر شده است.

در لیست زیر کتاب‌هایی را که جوانان برای تنظیم زندگی خود به آن احتیاج خواهند داشت آورده‌ام:

بهترین‌ها در حوزه‌های دیگر

همچنین احتمالا خواندن مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد تا خودتان را بهتر بشناسید و همچنین مسیر پیشرفت خود را به خوبی ترسیم نمایید:

بهترین کتابهای توسعه فردی – ۷ کتابی که برای رشد فردی به آنها نیاز دارید

بهترین کتابهای خودشناسی – ۷ کتاب برای شناخت علاقه، استعداد و رسالت فردی

مطالب مرتبط دیگر

بهترین کتاب ها برای پیشرفت در زندگی


مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتابهای انگیزشی کتابهای دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتابهای انگیزشی جهان شما، شامل کدام کتابهاست؟
کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

نوشته شده توسط آرزو اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *