بهترین کتابهای تئوری موسیقی

بهترین کتابهای تئوری موسیقی

برای یادگیری موسیقی وشروع آن، باید با تئوری موسیقی آشنا شویم تا بتوانیم درک بهتری از آن داشته باشیم. در این زمینه خواندن بهترین کتاب‌های موسیقی به ما کمک فراوانی می‌کند تا در کنار آموختن ساز مورد علاقه خود، مسیر درستی را طی کنیم.

کتاب‌های زیادی برای آموزش موسیقی وسازهای مختلف تألیف و ترجمه شده‌اند که هرکدام با توجه به نیاز ما می‌تواند پاسخگو باشد، اما آموختن مبانی موسیقی و تئوری آن، پیش‌نیاز آموختن هر سازی است.

در این پست،ابتدا به معرفی تعدادی از بهترین اپلیکیشنهای آموزش موسیقی می‌پردازیم و سپس بهترین کتابهای تئوری موسیقی را معرفی کرده و توضیحی مختصر در مورد موضوع آن‌ها می‌دهیم و در ادامه به معرفی کتاب در زمینه موسیقی برای علاقمندان به این حوزه می‌پردازیم. در پایان هم برای علاقمندان به هنر موسیقی، بهترین پادکست‌های موسیقی را معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین اپلیکیشنهای آموزش موسیقی

برای آموزش موسیقی، علاوه بر کتابهای آموزش موسیقی مبتدی، کتابهای آموزش موسیقی سنتی و همچنین کتابهای آموزش موسیقی کلاسیک زیادی که منتشر شده، اپلیکیشنهای آموزش موسیقی هم طراحی و منتشر شده‌اند که در ادامه تعدادی از بهترین نرم‌افزارهای نت خوانی و اپلیکیشنهای آموزش موسیقی را معرفی می‌کنیم. برای دانلود این نرم‌افزارها روی آن‌ها کلیک کنید.

معرفی نرم افزار موسیقی

 

برای شنیدن موسیقی هم می‌توانید از اپلیکیشنهای متعددی مثل اسپوتی‌فای (Spotify)، اپل موزیک (Apple music)، آمازون موزیک (Amazon music)، سوند کلاد (Sound Cloud)، پاکت کستس (pocket cast)، کست باکس (Cast box)، پادبین (Podbean)، استیچر(Stitcher) و لافبل (Laughabale) که از بهترین اپلیکیشنهای موسیقی در دنیا هستند، استفاده نمایید.

برای دانلود این نرم‌افزارها از گوگل پلی  اینجا کلیک کنید.

 



معرفی بهترین کتابهای تئوری موسیقی 

۱-کتاب تئوری موسیقی مصطفی کمال پورتراب

بهترین کتابهای تئوری موسیقی - کتاب تئوری موسیقی

این کتاب از کامل‌ترین و بهترین کتابهای تئوری موسیقی است که همواره مورد تأیید اساتید موسیقی بوده است. کتاب تئوری موسیقی استاد مصطفی کمال پورتراب از بهترین مراجع آموزش الفبای موسیقی است که با روشی ساده به بیان آن پرداخته است.

مصطفی کمال پورتراب، استاد تئوری موسیقی و آهنگساز ایرانی و از اعضای هیئت موسس و نایب رئیس خانه موسیقی ایران بود. کتاب مقدمه‌ای بر مبانی آهنگسازی و کتاب آهنگ‌های برگزیده برای پیانو، از دیگر آثار تألیفی او در کنار ترجمه‌های متعددش می‌باشد.

نسخه الکترونیکی کتاب تئوری موسیقی را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

دانلود PDF کتاب تئوری موسیقی مصطفی کمال پورتراب

همچنین از سایت دیجیکالا می‌توانید این کتاب را خریداری کنید.

 

۲-کتاب تئوری بنیادی موسیقی پرویز منصوری

بهترین کتابهای تئوری موسیقی - کتاب تئوری موسیقی

این کتاب هم از منابع جامع و کامل تئوری موسیقی است که با تئوری موسیقی سنتی در مقدمه‌ی کتاب آغاز می‌شود و در ادامه قدم به قدم، به مباحث تکمیلی تئوری موسیقی و فیزیک صوت می‌پردازد و از بهترین کتاب های موسیقی به شمار می‌رود.

این کتاب در سال ۱۳۷۱ به عنوان کتاب سال انتخاب شد. کتاب سازشناسی و کتاب هارمونی تحلیلی از دیگر آثار تألیفی این استاد ارزشمند موسیقی ایران است.

فایل PDF کتاب کامل تئوری موسیقی را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود PDF کتاب تئوری بنیادی موسیقی پرویز منصوری

برای خرید این کتاب از دیجیکالا به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

۳-کتاب تئوری موسیقی محسن الهامیان

بهترین کتابهای تئوری موسیقی - کتاب تئوری موسیقی

کتاب تئوری موسیقی محسن الهامیان، بیانی ساده از ریتم، ملودی، آکوردشناسی و اختصارات موسیقی برای هنرجویان موسیقی است که آموزش فواصل و مطالب مربوط به هارمونی را نیز دربر دارد. پایان هرفصل این کتاب، تمریناتی دارد که در پایان کتاب پاسخ‌هایشان هم گنجانده شده و از بهترین کتاب های موسیقی برای هنرجویان هنرستان موسیقی و هنرجویان سازهای مختلف است و به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

از سایت دیجیکالا به راحتی این کتاب را خریداری کنید.

 

۴-کتاب تئوری موسیقی کلنل علینقی وزیری

بهترین کتابهای تئوری موسیقی - کتاب تئوری موسیقی

این کتاب که نخستین بار در سال ۱۳۷۱ به چاپ رسید، به خاطر قدمتش به عنوان اولین کتاب تئوری موسیقی ایرانی و غربی در ایران شناخته می‌شود که در آن زمان برای تسهیل یادگیری مفاهیم موسیقی جمع‌آوری و تدوین شد و شامل سه بخش با عناوین زیر می‌باشد:

  1. قواعد نت
  2. آواز شناسی
  3. موسیقی نظری مغربی

در پایان کتاب هم پرسش‌ها و تمریناتی برای هر بخش آورده شده است و از بهترین کتابهای تئوری موسیقی می‌باشد.

از طریق لینک زیر می‌توانید این کتاب را خریداری کنید.

 

۵-کتاب تئوری موسیقی For Dummies مایکل پیلوفر

بهترین کتابهای تئوری موسیقی - کتاب تئوری موسیقی

این کتاب هم برای هنرجویان تازه‌کار موسیقی و هم برای حرفه‌ای‌ها کاربردی و مورد استفاده است و از بهترین کتابهای تئوری موسیقی در آموزش است. در سه بخش اول این کتاب،شامل مقدمه تئوری موسیقی، مجموعه نت‌ها و بیان حالت موسیقیایی از طریق فرم و تمپو و …، به بررسی جنبه‌های مختلف موسیقی پرداخته شده، بخش چهارم شامل  بخش ده‌تایی که اطلاعات عمومی درمورد موسیقی ارائه داده است و بخش پنجم شامل ضمیمه و واژه‌نامه می‌باشد.

 نسخه الکترونیک و pdf کتاب تئوری موسیقی در سایت فیدیبو موجود است.

همچنین از طریق لینک زیر می‌توانید این کتاب را از دیجیکالا خریداری کنید.

 

معرفی کتاب در زمینه موسیقی

۱-راهنمای جامع موسیقی کلاسیک جان باروز

معرفی کتاب در زمینه موسیقی

این کتاب یک مرجع عالی و کامل برای علاقمندان به موسیقی از مبتدی تا پیشرفته است که اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با زبانی ساده به معرفی کامل موسیقی کلاسیک و همچنین معرفی سازها و تاریخ موسیقی می‌پردازد و از بهترین کتاب های موسیقی است که به فارسی ترجمه شده است.

از لینک زیر می‌توانید این کتاب را از دیجیکالا خریداری کنید.

 

۲-مبانی نظری موسیقی ایرانی

بهترین کتاب های موسیقی - کتاب تئوری موسیقی

این کتاب که نوشته حسین علیزاده، هومان اسدی، مینا افتاده، علی بیانی، مصطفی کمال پورتراب و ساسان فاطمی است، به مبانی نظری موسیقی ایرانی و اصول و قواعد آن به عنوان موسیقی کلاسیک ایرانی یا همان موسیقی ردیفی پرداخته است.

لینک خرید این کتاب در دیجیکالا:

 

۳-کتاب پرورده با عشق شینیچی سوزوکی

معرفی کتاب در زمینه موسیقی

اگر علاقمند به خواندن داستان با موضوع موسیقی و حال و هوای آن هستید، کتاب پرورده با عشق یک گزینه خوب است. داستان تجربه‌ها و قصه‌هایی که از زبان نویسنده کتاب در طول سال‌های تدریس ویولن به شاگردانش اتفاق افتاده است و از بهترین کتاب های موسیقی برای علاقمندان در این زمینه می‌باشد. اگر بدنبال معرفی کتاب در زمینه موسیقی به هوادارانش هستید، این کتاب را به آن‌ها پیشنهاد کنید.

از لینک زیر این کتاب را می‌توانید از دیجیکالا خریداری کنید.

 

۴-کتاب چگونه از موسیقی لذت ببریم زیگموند اسپات

بهترین کتاب های موسیقی

این کتاب منبعی بسیار خوب برای تشویق مخاطب برای گوش دادن به موسیقی است که آشنایی با موسیقی را با زبانی ساده برای خواننده‌‌ی مبتدی آغاز کرده و کم کم به عمق آن می‌رسد. خواندن این کتاب برای نوآموزان موسیقی و علاقمندان به آشنایی با موسیقی توصیه می‌شود و در کنار مطالعه‌ی بهترین کتابهای تئوری موسیقی و بهترین کتاب های موسیقی می‌تواند کمک زیادی به یادگیری و درک آن داشته باشد.

در فصل‌های اول، عوامل اساسی موسیقی مثل ملودی و هارمونی تشریح شده و در فصل‌های بعدی به موسیقی برنامه‌ای،سرودهای عامیانه، قطعات آوازی، اپرا، موسیقی ارکستر و موسیقی مجلسی پرداخته است.

از لینک زیر می‌توانید این کتاب را تهیه کنید.

 

یک پیشنهاد خوب برای آشنایی با موسیقی

معرفی پادکستهای موسیقی

گاهی در زمان استراحت و یا در حین انجام کارهای روزانه دوست داریم که همزمان به یک موسیقی یا فایل صوتی نیز گوش دهیم. در این قسمت چند پادکست مرتبط با موسیقی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید در کنار انجام کارهایتان از شنیدن آن‌ها لذت ببرید.

پادکست چیست؟

پادکست یک فایل صوتی است که از طریق اینترنت منتشر شده و کاربران می‌توانند آن را از طریق موبایل، تبلت و یا کامپیوتر خود دانلود کرده یا بصورت آنلاین گوش دهند. پادکست‌های زیادی مثل رادیو دیو، مترونوم، شناخت دستگاه موسیقی ایرانی، کرن و … در زمینه موسیقی منتشر شده‌اند که از سایت  تهران پادکست می‌توانید لیست آن‌ها را مشاهده و از همان سایت یا سایر اپلیکیشن‌های پادکست، به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید به پادکست‌های رادیو کارنکن هم سری بزنید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه | کتاب تئوری موسیقی

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



لینک‌های مرتبط

دانلود کتاب آموزش موسیقی از کتابراه

معرفی کتاب در زمینه موسیقی در کتاب سبز

بهترین کتابهای تئوری موسیقی در دیجیکالا

پادکستهای موسیقی در سایت شنوتو

پادکستهای موسیقی در تهران پادکست

پادکست رادیو کارنکن

بهترین کتاب‌های موسیقی در فیدیبو

بهترین کتاب ‌های موسیقی در دیجیکالا


 این‌ها کتاب‌های پیشنهادی من بعنوان بهترین کتابهای تئوری موسیقی و بهترین کتاب‌های موسیقی بود.

برای معرفی کتاب در زمینه موسیقی اگر شما هم کتاب خوبی می‌شناسید، حتماً در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

و اینکه آیا کتاب‌هایی که در اینجا معرفی شده‌اند را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟


نوشته شده توسط بهناز شکویی

دیدگاه ها

  1. حسین قائم مقامی

    سلام
    من کتاب آشنایی با ویولن نوشته رابین استاول و با ترجمه پیام روشن را به همه کسانی که می خواهند موسیقی را با ساز ویولن شروع کنند معرفی می کنم، همچنین این کتاب برای همه کسانی که علاقه به مطالعه درباره موسیقی نیستند هم می تواند مفید باشد. با اینکه حدود ۳۰ الی ۴۰ سالی از چاپ اول این کتاب در خارج از ایران می گذرد اما هنوز مطالب جالب توجه هم در حوزه موسیقی و هم در مورد ساز ویولن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *