بهترین کتاب گیاهان دارویی

بهترین کتاب گیاهان دارویی

با تمام وجود احساست را درک می‌کنم که خیلی مشتاق هستی همیشه جذاب، زیبا و شاداب باشی، و از طرفی به‌خوبی واقفم علی‌رغم وقت و هزینه زیادی که برای خرید محصولات شیمیایی گذاشته‌ای ولی نتیجه دلخواه را بدست نیاورده‌ای. و امروز خوشبختانه تصمیم داری، بجای هزینه‌های سنگین محصولات شیمیایی برای سلامتی و زیبایی از بهترین کتاب گیاهان دارویی استفاده کنی!

من تجربه زیادی در بازار گیاهان دارویی دارم. در حوزه گیاهان دارویی افراد متخصص و دلسوز زیاد است، متاسفانه کلاهبردار هم کم نیست و به این دلیل، باید حواس خود را جمع کرد.

اگر مشتاقی که استایل جذاب و جسم و روح شادابی داشته باشی، مطالعه کتاب گیاهان دارویی و مصرف محصولات گیاهان دارویی بهترین پیشنهادی است که برایت دارم، ولی برای نتیجه‌بخش بودن آن باید دانش و تجربه‌ات را افزایش بدهی. 

بر همین اساس یک لیست مطمئن از کتاب‌ گیاهان دارویی برایت آماده کرده‌ام، با مطالعه این کتاب‌ها نه تنها در سلامتی و زیبایی دانش و تجربه‌ات زیاد می‌شود بلکه با مراقبت های غذایی از سلامتی و زیبایی واقعی هم متعجب خواهی شد.

اما سوال اساسی این‌است که: چطور می توان با کمک کتاب‌های گیاهان دارویی زندگی سالم و با نشاط‌تری داشت؟

یادگیری و آموزش صحیح استفاده از کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی، کمک می‌کند که مهارت خود را در زیبایی و سلامتی جسم و روح، تقویت کنی. بر همین اساس با لیست بهترین کتاب‌ گیاهان دارویی و گیاه درمانی که در ادامه مطلب به آن می‌پردازم، همراه من باش.

معرفی بهترین کتاب‌های گیاهان دارویی

۱. کتاب دایره‌المعارف میوه و گیاهان دارویی اثر دکتر مسعود بلاغت نیا

بهترین کتاب گیاهان دارویی

کتاب دایره‌المعارف میوه و گیاهان دارویی در چهار فصل نوشته شده است. فصل اول به معرفی گیاهان دارویی، احتیاط در مصرف داروهای گیاهی، هدف درمان در طب گیاهی، عوارض جانبی و معرفی داروهای گیاهی برای درمان سردرد، نفخ، خشکی پوست، آنفولانزا، پوکی استخوان و …می‌پردازد. در فصل دوم درمان بیماری‌هایی چون: آسم، آبله، صرع، پادرد، بی‌خوابی، زگیل، چشم درد و … . در فصل سوم، خواص بیش از سی میوه و در فصل چهارم طرز تهیه بیش از بیست دمنوش آموزش داده شده است.

کتاب دایره‌المعارف میوه و گیاهان دارویی و ۳ تا کتاب دیگر در حوزه گیاهان دارویی توسط مسعود بلاغت‌نیا نوشته شده است. چقدر خوب است به‌جای کادوهای زودگذر و کم‌ارزش این کتاب را به مناسبت‌های مختلف به دوستان و حتی اعضای خانواده به‌عنوان هدیه تقدیم کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

 

۲. کتاب سلامت و زیبایی طبیعی پوست،مو و ناخن با گیاهان دارویی

کتاب گیاهان دارویی

اگر دوست دارید، پوست، مو و ناخن سالم و زیبایی داشته باشید، کتاب برژیت مارس نیاز شما را برطرف خواهد کرد. در این کتاب مولف « بریژیت مارس» تلاش کرده است ضمن ارایه‌ی برخی دانستنی‌های پایه درباره‌ی ساختمان و عملکرد پوست و مو و ناخن، خوانندگان را با روش‌های طبیعی موجود برای حفظ سلامت و زیبایی آن‌ها و همچنین درمان برخی مشکلات شایع آشنا کند.

او ضمن آشنا کردن خوانندگان با برخی گیاهان مفید برای سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن، فصل آخر کتاب را به ارایه یکسری دستورالعمل‌های آرایشی مبتنی بر مواد گیاهی جانشین مواد آرایشی مصنوعی موجود در بازار اختصاص داده است.

برژیت مارس معتقد است، استفاده معقول از لوازم آرایشی طبیعی می‌تواند به ما کمک کند تا انعکاسی از زیبایی طبیعی باشیم، سلامت خود را از بیرون ارتقا دهیم و هنگام استفاده از آن‌ها تجربه‌ای لذت‌بخش داشته باشیم.

این کتاب توسط برژیت مارس با ترجمه میرمجید خلخالی زاویه و توسط انتشارات نسل نواندیش چاپ شده است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.



۳. کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی اثر فواد فاتحی

کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی

گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان تولید و مصرف گیاهان دارویی در سطح جهان از ۱۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۲ به ۱۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است و طبق پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۵۰ به ۵۰۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید که گردش مالی بسیار چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای است

زیست‌بوم ایران خاستگاه ۸۰۰۰ گونه گیاه دارویی بومی است در حالی که در حال حاضر حتی از یک‌صدم این ظرفیت عظیم و ملی که به‌صورت خدادادی در اختیارمان قرار دارد، استفاده نمی‌شود! 

کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی نویسنده فواد فاتحی ,حمیدرضا صوفی ,پریا احدی توسط انتشارات دیباگران منتشر شده است.کتاب حاضر به منظور آموزش دست اندرکاران صنعت گیاهان دارویی برای فراگیری روشهای علمی تولید و روشهای صادارت گیاهان دارویی و مطابق با سرفصل های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تهیه گردیده است. این کتاب بخشی از چالش ها و راهکارهای تولید و صادارت گیاهان دارویی و همچنین روش های کاشت و داشت و برداشت چندین گیاه دارویی مهم و پردر آمد را توضیح داده است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

 

۴. کتاب درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا نوشته محمدحسن نعیمی

کتاب گیاهان دارویی pdf

بخشی از کتاب: قرن‌هاست که آثار معجزه‌آسای داروهای گیاهی، این نعمت‌های بی‌دریغ خداداد به اثبات رسیده و میلیون‌ها تن از خواص درمانی آن‌ها سود جسته‌اند و ده‌ها پزشک حاذق و نامی با زحمات زیاد، کوله‌بار تجربیات خود را یک به یک به شاگردان خود منتقل کرده‌اند. از این میان کشور ایران و پزشکان نامی این کشور همچون پورسینا و رازی سهمی بسزا در این مهم داشته‌اند که همگی پایه‌ی درمان‌ها را بر اخلاط چهارگانه گذارده‌اند.
این کتاب با بهره‌گیری از منابع و مآخذ جدید علمی و مکاتبات با مراکز تغذیه و گیاه‌خواری بعضی کشورها بر پایه‌ی درمان بر مبنای اخلاط چهارگانه‌ی طب قدیم نگاشته شده است.
کتاب درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا نوشته محمدحسن نعیمی از انتشارات نسل نواندیش، با بهره‌گیری از منابع و مآخذ جدید علمی و مکاتبان با مراکز تغذیه و گیاه‌خواری بعضی کشورها و بر پایه‌ی درمان بر مبنای اختلاط چهارگانه‌ی طب قدیم ( تشخیص، پالایش، متعادل کردن مزاج و علاج ) و همراه با جداول تشخیص طبایع و مزاج ها نگاشته شده است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

معرفی بهترین کتاب گیاهان دارویی

«دایره‌المعارف گیاه‌درمانی ایران» نوشته‌ی «احمد حاجی شریفی» معروف به عطار اصفهانی است. کتاب حاضر را انتشارات «حافظ نوین» با زبانی ساده، همراه با فرمول‌ها و تصویرهای متعدد، انواع بیماری‌های انسان و عوامل پیدایش و روش درمان آن‌ها را با گیاهان دارویی به ترتیب حروف الفبا ارائه کرده است. 

از ویژگی های برجسته‌ی این کتاب این است که نویسنده برای درمان هر بیماری چندین نسخه تجویز کرده است. بهتر است از یکی از آن‌ها استفاده شود و در صورتی که نتیجه‌ی مطلوب به دست نیامد از نسخه‌ی دیگری استفاده شود. برای دسترسی آسان به هر بیماری و نسخه‌های آن این کتاب بر اساس فهرست الفبایی تنظیم شده است.

در بخشی از مقدمه درباره‌ی تاریخ طب ایران می‌خوانیم: « پزشکان بزرگ ایرانی چون شیخ‌الرییس بوعلی سینا و محمد ذکریای رازی که شاگردان و پیروان بقراط و جالینوس بوده‌اند، با دقت و تفحص در آثار استادان خود نظرات آنان را ضمن یادگیری مورد نقد و بررسی نیز قرار داده‌اند. … تنها راه نجات انسان از مشکلات روحی و جسمی بازگشت به طبیعت است.»

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

 

۶. گیاه درمانی با رایج ترین گیاهان دارویی ایران

بهترین کتاب خواص گیاهان دارویی

در کتاب گیاه درمانی در بخش نام‌ها، نام علمی گیاه و نام عمومی گیاه نوشته شده است. بخش مشخصات ظاهری مهمترین ویژگی‌های کاربردی برای شناسایی گیاه است. در ادامه، محل رویش گیاه در دنیا با تاکید بر مناطق رویش آن در ایران ذکر می‌شود. بخش مورد استفاده هر گیاه، مهمترین قسمت مورد استفاده آن است که در کتب معتبر علمی روز دنیا به آن اشاره گردیده است.

کاربرد تایید شده گیاه به مواردی اشاره دارد که توسط کمیسیون E اروپا (یکی‌ از عالی‌ترین مراجع بررسی و تصمیم گیری در مورد اثر بخشی گیاهان دارویی) مورد تایید قرار گرفته است. بخش‌ بعدی به موارد استفاده گیاه در طب مکمل (هومیوپاتی و طب سنتی ایران) اشاره شده است. در بخش بعد در مورد اثر مصرف گیاهان در دوران بارداری بر جنین یا مادر و همین طور دوران شیردهی، توصیه‌هایی بیان شده است. به تداخلات مصرف همزمان یا با فاصله محدود گیاه با دارو‌های دیگر مصرفی بیماران یا غذاهای خاص اشاره می‌شود. عوارض ناخواسته مصرف هر دارو (و از جمله گیاه دارویی) که امکان بروز دارد. در انتها فرآورده‌های موجود در بازار دارویی ایران که از گیاه مورد نظر در آن‌ها استفاده شده ذکر شده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.



۷. کتاب شناخت گیاهان دارویی و معطّر ایران

کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی

کتاب «شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران» نوشته ولی‌الله مظفریان یکی از محققان برجسته‌ی رشته‌ی گیاه‌شناسی است. در این کتاب حدود ۸۷۵ گونه گیاه دارویی و ۱۲۰۰ گونه گیاه معطّر ایران با شرح، عکس و مشخصات کامل معرفی‌شده است.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانید: « در این کتاب برای سهولت دسترسی به نام‌های علمی گیاهان روش الفبایی تیره، جنس و گونه رعایت شده است. و در کنار هر نام علمی اطلاعات مربوط به نام‌های فارسی و انگلیسی، شرح گونه، پراکندگی جغرافیایی در ایران و جهان و مصارف و کاربردهای آن‌که از منابع مختلف اقتباس‌شده، اشاره‌شده است و بعضا اگر گونه انحصاری ایران باشد نیز اغلب با ستاره مشخص شده‌اند.» این کتاب توسط انتشارات فرهنگ معاصر منتشرشده است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

 

۸. کتاب گیاهان معجزه گر اثر دکتر سهراب خوشبین

بهترین کتاب گیاهان دارویی

مجموعه کتاب گیاهان معجزه‌گر در سه جلد نوشته‌ی دکتر سهراب خوشبین شما را بطور کامل و جامع با ۲۵۰ گیاه دارویی برای درمان بیماری‌ها آشنا می‌کند. مجموعه کتاب گیاهان معجزه‌گر توسط محققی متخصص در رشته تغذیه و گیاه درمانی و معتقد به طب سنتی و مهمتر از همه توسط استادی به رشته تحریر در آمده که قسمت مهمی از زندگیش صرف تعلیم و تربیت متخصصین گیاه درمانی شده و بقیه آن به درمان و مداوای بیمارانی اختصاص یافته است.

نگارنده در این مجموعه به معرفی ۲۵۰ نوع گیاه دارویی به ترتیب حروف‌ الفبا پرداخته است. معرفی هر گیاه بر مبنای معرفی کوتاه گیاه دارویی، ترکیبات شیمیایی، گونه‌های دارویی، خواص طبی و مضرات گیاه است. از جمله این گیاهان می‌توان به آسه، انبه، به‌لیمو، توت سفید و جوز اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.


نقش کتاب‌های گیاهان دارویی در توسعه صنعت گیاهان دارویی ایران

جامعه امروز ایران با دو چالش اساسی بیکاری و سو تغذیه روبروست، مطالعه کتاب گیاهان دارویی و آشنایی با حوزه گیاهان دارویی در هر دو زمینه راهگشاست. اگر آشپزخانه ایرانی از محصولات گیاهان دارویی انباشته شود و از طرفی مطالعه کتاب‌های گیاهان دارویی مربوط به خوراکی‌ها هم فرهنگ‌سازی شود، بدون شک تحول بزرگی در حوزه بهداشت و سلامتی بویژه در معضلات چاقی، دیابت و … ایجاد خواهد شد.

حوزه گیاهان دارویی کشورمان در زمینه اشتغال و ثروت‌آفرینی پتانسیل بالایی دارد. اگر دولت، مراکز آموزشی و نسل جدید با این دیدگاه به موضوع بنگرند و از کتاب گیاهان دارویی به نحو احسن استفاده شود، فرصت طلایی برای کارآفرینان و تاجران این صنعت گشوده خواهد شد.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط:

بهترین کتاب دمنوش های گیاهی


این کتاب‌ها، کتابهای پیشنهادی من است و شاید از نظر شما بهترین کتاب گیاه دارویی کتابهای دیگری باشد.

در قسمت نظرات برایم بنویسید، که لیست بهترین کتاب گیاه دارویی شما، شامل کدام کتابهاست؟

اگرکتابهایی که اینجا معرفی شده، را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط ابراهیم اسدی نوشته شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *