کتاب پارچه ای از کجا بخریم؟

کتاب های پارچه ای کودکانه

در این مطلب می‌خواهیم کتاب پارچه ای نی نی کوچولو را به شما معرفی نماییم و به سوالاتی مانند “کتاب پارچه ای از کجا بخریم” پاسخ دهیم.

اما در ابتدا اجازه دهید سوالی را با شما مطرح نماییم.

آیا شما هم وقتی با بچه‌های بسیار کوچک که با موبایل و تبلت وقت می‌گذرانند مواجه می شوید برای کودک تازه به دنیا آمده‌تان احساس نگرانی می‌کنید؟

 چگونه می توانید در چنین شرایطی آنها را اهل مطالعه تربیت کنید؟

یکی از راه حل‌های خوب برای این مسئله، کتاب پارچه ای کودکانه است. این کتاب ها را می توان از دوران نوزادی با خیال راحت در اختیار کودک قرار داد.

این کتاب ها در دسته‌ی اسباب بازی های هدفمند برای کودکان قرار می گیرند.

کتاب پارچه ای کودکانه از جنس پارچه و پنبه است و نرمی آنها نوزاد را به لمس کردن آنها تشویق می‌کند و باعث تقویت قدرت انگشتان و دستان او می‌شود.

 

کتاب پارچه ای

 

این کتاب ها مثل کتاب های کاغذی لبه های برنده ندارند و پاره هم نمی شوند. بنابراین می توانید با خیال راحت آنها را در دسترس نوزادان قرار دهید.

این کتاب ها قابل شست و شو هستند و می‌توانید بگذارید نوزاد شما آنها را با خیال راحت به دهان ببرد.

 کتاب پارچه ای نی نی کوچولو رنگ‌های روشن و با کیفیت دارد و قوه‌ی بینایی نوزاد شما را تقویت می‌کند.

کتاب پارچه ای کودکانه، برای تحریک مهارت‌های حسی، ارتباطی و تخیل کودک مفید است. این کتاب ها اشکال مختلفی دارند و کودکان با چنگ زدن و در دست گرفتن آنها قدرت انگشتانش را تقویت می‌کند.

لینک های مرتبط:

در ادامه مطلب می‌خواهیم بهترین کتاب های پارچه ای نی نی کوچولو و همچنین بهترین کتاب های پارچه ای کودکان برای سنین بالاتر (یک سالگی به بعد) را به شما معرفی نموده و در مورد خرید اینترنتی کتاب پارچه ای نوزاد شما را راهنمایی نماییم. با ما همراه باشید.



معرفی ۴تا از بهترین کتاب های پارچه ای نی نی کوچولو:

 

۱-حیوانات مزرعه

کتاب پارچه ای نی نی کوچولو

این کتاب کودکان را با حیوانات مزرعه آشنا می‌کند. این کتاب بافت مخصوصی دارد. کودک با فشردن هر حیوان، صدای همان حیوان را می‌شنود. کودک از این که توانسته خودش این صدا را دربیاورد لذت برده و اعتماد به نفسش تقویت می‌شود.

دو کتاب مشابه دیگر حیوانات جنگل و حیوانات خانگی هستند.

 

۲-تو که ماه بلند آسمونی

 

کتاب پارچه ای نی نی کوچولو

این کتاب یکی از ترانه‌های عامیانه ی ایرانی را به تصویر می‌کشد. کودک در حالی که به شما در حال خواندن این ترانه هستید گوش می‌دهد، می‌تواند تصاویر برجسته‌ی این کتاب را ببیند و لمس کند و با پدیده‌های طبیعی مانند ابر، باران، ماه و .. آشنا شود.

 

۳-قایم باشک با بادکنک قرمز

 

کتاب پارچه ای نی نی کوچولو

این کتاب مثل بازی قایم باشک است. کودک در صفحه ی اول شکل بادکنک را می‌بیند و در صفحات بعد به دنبال آن می‌گردد.

 

۴-آدمک

کتاب پارچه ای نی نی کوچولو

با این کتاب کودکان می‌توانند با اجزای چهره آشنا بشوند. رنگ ها، نقش ها و شکل های مشابه را دو به دو پیدا کنند. همچنین می‌توانند جنس‌های مختلف را لمس کنند و بشناسند.

این کتاب شکل خاصی دارد و کودکان می‌توانند با آن بازی کنند و لذت ببرند.


کتاب هایی که تا اینجا معرفی نمودیم، همگی کتاب پارچه ای نی نی کوچولو بوده و برای نوزادان مناسب بودند. در ادامه می‌خواهیم کتاب پارچه ای کودکان که برای سنین بالاتر (یک سالگی به بعد) مناسب است، به شما معرفی نماییم. 

در سنین بالاتر (یک سالگی به بعد) با بیشتر شدن فهم و درک کودک می توان از این کتاب ها با خلاقیت بیشتر و به منظور آموزش مسائل مهم تر استفاده کرد.

این مسائل آموزشی می‌توانند اعداد، خواندن ساعت، آموزش فصل ها، حیوانات و میوه ها، علایم راهنمایی و رانندگی و … باشند.

 

معرفی ۷تا از بهترین کتاب های پارچه ای کودکان:

 

۱-نخ و سوراخ

کتاب پارچه ای کودکان

این کتاب یک بازی طراحی شده برای کودک ارائه می‌دهد. کودک باید نخ را از سوراخ و موانع گوناگون بگذراند تا بالاخره عروسکی را در کیسه پیدا کند.

کتاب نخ و سوراخ مهارت های حرکتی ظریف، تشویق به حل معما، برانگیختن کنجکاوی و حس لامسه را در کودکان تقویت می‌کند. همچنین کارهایی مثل بازکردن گره دادن و عبوردادن را انجام می دهد که باعث تقویت انگشتان او می‌شود.

 

۲-دکمه ها

 

کتاب پارچه ای کودکان

 

در این کتاب مجموعه ای از عروسک‌های پارچه ای مختلف هستند که هر کدام لباسی متفاوت با دکمه های متفاوت دارند. کتاب دکمه ها به کودک این امکان را می‌دهد تا انواع دکمه های لباس عروسک ها باز و بسته کند و با آنها آشنا شود.

 

۳-رنگین کمان

کتاب پارچه ای کودکان

 

این کتاب به کودک کمک می کند هفت نوع حشره‌ی مختلف شامل عنکبوت، حلزون، سنجاقک، زنبور و مورچه را بشناسد و با هفت رنگ رنگین کمان هم آشنا بشود. همچنین می‌تواند قاب روی جلد را بردارد و با نوارهای هر صفحه یک تار ببافد و در صفحه ی آخر هم هر هفت رنگ را در کنار هم ببیند.

 

۴-ماهی و دریا

کتاب پارچه ای کودکانه

این کتاب به شکل ماهی است و دم آن از جنس دندانگیر است. کتاب ماهی و دریا٬ نوزادان و نوپایان را با جانداران دریایی مثل خرچنگ، هشت پا، ستاره دریایی و لاکپشت و .. آشنا می‌کند.

جانداران دریایی با پارچه‌هایی از جنس های متفاوت روی برگه‌های این کتاب دوخته شده اند تا حس لامسه ی کودک را تحریک کنند. در زیر لایه‌ی پارچه ای گاهی از لایه ای مخصوص استفاده شده است تا با دست زدن به سطح پارچه ای صدا تولید شود و حس شنیداری کودک را تقویت کرده و توجه او را جلب کند.

 

۵-اتومبیل

کتاب پارچه ای کودکانه

در این کتاب که به شکل اتومبیل است کودک با علایم راهنمایی رانندگی مثل بوق زدن ممنوع ورود ممنوع و خط عابرپیاده و چراغ راهنمایی آشنا می‌شود. این کتاب به رشد شناختی کودکان کمک می کند.

 

۶-کدوی قلقله زن

کتاب پارچه ای کودکانه

این کتاب پارچه ای کودکانه داستان عامیانه ی ایرانی کدوی قلقله زن را با استفاده از عروسک های انگشتی تعریف می کند. عروسک پیرزن متحرک است و از صفحه اول تا آخر حرکت می کند.

این کتاب به رشد توانایی های حسی و لمسی کودکان کمک می کند و خلاقیت های نمایشی آنها را تقویت می کند.

 

۷-دم های جنگلی

این کتاب کودکان را با تعدادی از حیوانات جنگلی آشنا می کند. کودک باید از روی دم های مختلف حیوانات را بشناسد. لمس دم های مختلف که از پارچه های با جنس های مختلف درست شده اند، باعث رشد حس لامسه ی کودک می شود.



نکات پایانی در مورد کتاب پارچه ای کودکان

 

کتاب های پارچه ای برای شروع ارتباط کودک با کتاب و کتابخوانی هستند. اطلاعات در آنها کم کم داده می‌شود. کودک قدم به قدم پیش می‌رود و برای دسترسی به اطلاعات تلاش می‌کند. وقتی نوزاد آنها را در دست می‌گیرد می داند که باید در هر برگ آن دنبال یادگیری چیزی باشد.

با کمی خلاقیت و حوصله، خودمان نیز می‌توانیم برای فرزندمان کتاب پارچه ای کودکانه درست کنیم. می توانیم برای درست کردن این کتاب ها از مواد مختلف مثل زیپ، دکمه، مروارید، روبان و … هم استفاده کنیم. همچنین پارچه هایی با بافت های مختلف را به کار ببرید تا حس لامسه ی نوزادان و کودکان تقویت شود.

اگر کتاب های پارچه ای کودکان قرار است متنی داشته باشند، متن باید کوتاه و ساده باشد.

کتاب پارچه ای نی نی کوچولو باید تصاویری با کنتراست بالا داشته باشد. چرا که بینایی نوزاد هنوز در حال شکل گیری است.

بهتر است کتاب های پارچه ای کودکان دارای بو و صدا باشند، همچنین بهتر است هر صفحه‌ی کتاب شامل یک شخصیت و یک تصویر باشد.

امیدوارم این کتاب های پارچه ای را برای کودکان خود یا اطرافیانتان تهیه کنید و آنها با بتوانند با این کتاب ها سرگرم بشوند و به مطالعه رو بیاورند.

در قسمت نظرات از کتاب های پارچه ای دیگری که برای کودکان تهیه کرده اید یا خودتان آنها را درست کرده اید بگویید.

نظرتان راجع به کتاب های معرفی شده چیست؟


این مطلب توسط المیرا خزاعی نوشته شده است.

دیدگاه ها

  1. المیرا خزاعی

    سلام دوست عزیز
    ممنون از این که تجربه تون رو به اشتراک گذاشتید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشه.

  2. صالح

    کتابهای پارچه ای برای از حدود شش ماهگی خیلی خوبه من از سایت کلبه کتاب کودک گرفتم‌ بچه ها دهن که میزارن با خیال راحت میشوری میدی بهشون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *