بهترین کتابهای ماجراجویی ترسناک برای نوجوانان

ژانر وحشت همیشه یکی از پرطرفدارترین ژانرها، به‌خصوص برای نوجوانان، بوده است. شاید دلیل این امر آن است که نوجوانان، ماجراجویی و هیجانی که مختص سن‌شان است و به آن نیاز دارند را به راحتی میتوانند در این ژانر پیدا کنند. و چه راهی کم‌خطرتر و بهتر از کتاب برای جستجوی این هیجان؟

ممکن است عجیب باشد اما بسیاری از نوجوانان با خواندن کتاب‌های ژانر وحشت، احساس شجاعت بیشتری میکنند.

ما این مطلب را به معرفی کتاب ترسناک برای نوجوانان و همچنین کتاب ماجراجویی نوجوان اختصاص داده‌ایم.

این نکته را فراموش نکنید که انتخاب کتاب مناسب در این ژانر نسبت به ژانرهای دیگر سخت‌تر و حساس‌تر است و در صورت انتخاب اشتباه ممکن است صدماتی برای نوجوانان به دنبال داشته باشد.

اما نگران نباشید ما در ادامه بهترین کتابهای ماجراجویی ترسناک برای نوجوانان را برایتان آورده‌ایم که به طور مشخص برای نوجوانان نوشته شده است.

پس با معرفی پرطرفدارترین کتابهای ماجراجویی برای نوجوانان ما همراه باشید.

در پایان نظر خود را درباره‌ی بهترین کتاب ترسناک هیجان‌انگیز برای نوجوانان در قالب کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

این شما و این بهترین کتابهای ماجراجویی ترسناک برای نوجوانان:

۱-دراکولا

جوناتان وکیل جوانی است که وظیفه دارد به ترانسیلوانیا مسافرتی داشته باشد و به کنت دراکولا کمک کند تا به لندن بازگردد. جوناتان و نامزدش، مینا، به وسیله‌ی یک نوع نوشتار رمزی برای هم نامه مینویسند و خاطرات روزانه‌شان را ثبت میکنند. پس از مدتی مینا هیچ نامه‌ای از جوناتان دریافت نمیکند و به پیشنهاد دوستش به لندن میرود تا با هم ملاقاتی داشته باشند. جناب دراکولا هم در لندن اقامت دارد…

کتابهای ماجراجویی ترسناک برای نوجوانان

دراکولا مشهورترین خون‌آشام در ادبیات و سینماست. هرچند برام استوکر دراکولا را به‌وجود نیاورد، اما سبک جدیدی از آن را ارائه داد. به گونه‌ای که ردپایش در بسیاری از آثاری که پس از این کتاب به‌وجود آمدند، به چشم میخورد.

دراکولا به گونه‌ای شخصیت‌پردازی شده که برای خواننده تنها حیوانی خون‌خوار و وحشی به‌نظر نمی‌آید؛ بلکه اشراف‌زاده‌ی تنها و مرموزی است که همه اطرافیان خود را از دست داده.

در اصل دراکولا کتابی برای بزرگسالان بود. اما بعدها برای نوجوانان هم بازنویسی شد. لینک زیر نسخه‌ی بازنویسی شده‌ی این کتاب برای نوجوانان و از بهترین کتابهای ماجراجویی ترسناک برای نوجوانان است.

۲-کتاب‌های آر ال استاین

شهرت آر.ال.استاین ‌به‌خاطر کتاب‌هایی است که در ژانر وحشت می‌نویسد. بیشتر کتاب‌های او برای نوجوانان است و به همین دلیل بیشتر طرفداران او را نوجوانان تشکیل میدهند.

استاین نخستین رمان ترسناک خودش را با نام «قرار نامشخص» نوشت. این کتاب به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های نوجوان تبدیل شد.

او برای ترساندن خوانندگانش از عناصر غیرطبیعی مانند هیولا و زامبی‌ها استفاده نمیکند. بلکه تمرکزش را روی موضوعات و اتفاقات روزمره میگذارد و این یکی از دلایل محبوبیت آثارش است.کتابهای ماجراجویی برای نوجوانان

آر ال استاین علاوه بر کتاب‌های تک‌جلدی، مجموعه‌های مختلفی همچون «سرزمین وحشت»، «ترس و لرز»، «تالار مخفی» و «خیابان هراس» را نیز نوشته است.

طرفداران این ژانر کاملا به این موضوع معتقدند که او یکی از بهترین نویسندگان در زمینه رمان نوجوان ترسناک است.

۳-کتاب‌های دارن شان

دارن شان نویسنده‌ی ایرلندی است که در نوشتن کتاب‌های ماجراجویی ترسناک برای نوجوانان شهرت دارد. او اغلب کتاب‌هایش را در قالب مجموعه نوشته است.

از معروف‌ترین مجموعه‌های او میتوان به «حماسه دارن شان»، «نبرد با شیاطین» و «زام-بی» اشاره کرد.

حماسه دارن شان در ایران بیشتر به نام «قصه‌های سرزمین اشباح» شناخته میشود. این مجموعه دوازده جلدی، از ۴ سه‌گانه تشکیل شده است. به گفته‌ی خود دارن شان، قصه‌ی این مجموعه، شرح یک کابوس دنباله دار است. جالب است بدانید شخصیت اصلی این مجموعه هم‌نام خود نویسنده یعنی دارن شان است.

معرفی کتاب ترسناک برای نوجوانان

«دیموناتا» مجموعه‌ای است که شان آن‌را بعد از حماسه دارن شان نوشت. این مجموعه ۱۰ جلدی است و در ایران با نام «نبرد شیاطین» ترجمه شده است.

نبرد شیاطین سرنوشت سه نفر به‌نام‌های گروبز گریدی، کرنل فلک و بک است و هر جلد از کتاب از زبان یکی از شخصیت‌ها روایت شده.

 مشخصا تعداد بالای جلدهای مجموعه‌های دارن شان به دلیل توضیحات فراوانی است که او برای هر چیزی میدهد. اما اگر طرفدار این ژانر باشید، بدون شک داستان و فضای هیجان‌انگیزی که او برایتان خلق میکند آنقدر جذاب و البته ترسناک خواهد بود که دیگر از طولانی بودن برخی توضیحات حوصله‌تان سر نمیرود.

۴-کورالین

کورالین جایزه‌های بسیاری همچون جایزه‌ی هوگو و جایزه‌ی برام استوکر، که به داستان‌های ژانر وحشت تعلق میگیرد، را از آن خود کرده است. به عقیده‌ی منتقدان این کتاب از نیل گیمن را می‌توان با «آلیس در سرزمین عجایب» مقایسه کرد؛ داستانی ترسناک اما در ستایش شجاعت

کتاب ماجراجویی نوجوان

خانواده‌ی کورالین به خانه‌ای جدید نقل مکان کرده‌اند. در آن خانه یک در وجود دارد که پشت آن یک دیوار است. یک روز که کورالین در خانه تنها است در را باز میکند و به‌جای دیوار با یک راهرو مواجه میشود. آن سوی در، آپارتمانی درست مثل آپارتمان خودشان وجود دارد. همه‌ی چیزهایی که او همیشه در آرزوی‌شان بوده است در آنجا میبیند. حتی زن و مردی شبیه پدر و مادر خودش را. با این تفاوت که جای چشم‌هایشان دکمه دوخته شده. پشت این در تله‌ای در کار است.

انیمیشنی با همین نام از این کتاب اقتباس شد و در سال ۲۰۱۰ توانست نامزد جایزه‌ی اسکار برای بهترین انیمیشن شود.

“نترس دوختن دکمه‌ها روی چشم‌هایت اصلاً درد ندارد!”

بنظر شما چطور؟

۵-تیمارستان

مجموعه‌ی تیمارستان نوشته‌ی مدلین روو، را میتوان یک کتاب ماجراجویی هیجان انگیز برای نوجوانان دانست.

دنیل کرافورد، در آخرین تابستان پیش از رفتن به دانشگاه، به اردوی تابستانه میرود. در آنجا متوجه میشود خوابگاه تابستانی‌اش قبلاً یک آسایشگاه بوده. و دیگران آنجا را به‌عنوان تیمارستان می‌شناسند. جایی که آخرین پناهگاه مجرمان دیوانه بوده است.
در حالی که دن و دوستان جدیدش، اَبی و جردن در خانه‌ی تابستانی ترسناکشان جستجو می‌کنند، خیلی زود متوجه می شوند که حضور آن‌ها در اینجا اتفاقی نبوده؛ چرا که تیمارستان کلید گذشته ای ترسناک است.

رمان نوجوان ترسناک

این مجموعه در اصل سه جلدی است اما داستان‌هایی فرعی هم دارد. پس اگر چیزی به نام جلد صفرم به چشمتان خورد تعجب نکنید. طبق نظر سنجی بین نوجوانان، این مجموعه از مجبوب‌ترین کتابهای ماجراجویی ترسناک برای نوجوانان محسوب میشود.

کتاب «فرانکشتاین» بدون شک از تاثیرگذارترین کتاب‌ها در ژانر علمی تخیلی است. بعضی افراد معتقدند میتوان آن‌را علاوه بر ژانر علمی تخیلی در ژانر وحشت هم قرار داد. ما در مطلبی تحت عنوان بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای نوجوانان درباره‌ی این کتاب توضیحاتی داده‌ایم. با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید آن‌را مطالعه بفرمایید


دسته بندی مطالب مرتبط

اگر علاقه‌مند به خواندن کتابهای مخصوص نوجوانان در زمینه های خاص و مشخص شده هستید و دنبال کتاب مناسبی می‌گردید، در لیست زیر کتابهای مناسب نوجوانان را دسته بندی کرده‌ام:

دسته بندی بر اساس سن و گروه

امروزه شاید دقت زیادی به رده‌بندی سنی کتابها نداشته باشیم ولی طبق تجربه اگر در انتخاب کتاب برای خودمان و یا حتی هدیه دادن آن به رده‌سنی توجه کنیم قطعا نتیجه آن را خواهیم دید.

در لیست زیر به دسته بندی مطالب بر اساس رده و گروه سنی پرداخته‌ام:

می‌خواهم خودم انتخاب کنم

در این قسمت به معرفی کتابها در موضوعات مختلف پرداخته‌ام، پس اگر می‌خواهید انتخاب کتاب دست خودتان باشد و براساس موضوعی که دوست دارید کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید پس این شما و این هم موضوعات متنوع:

چی بپوشم؟ چی بخونم؟

شاید هیچ پسری به اندازهٔ یک دختر با این سوال درگیر نباشد، به همین دلیل یک مطلب اختصاصی برای نوجوانان دختر نوشته‌ام که در آن به معرفی کتابهای مناسب برای دختران نوجوان پرداخته ام:

بهترین کتابهای مناسب برای نوجوانان دختر

چیزی نمانده که جوان شوم!

اگر یک پای‌تان در دورهٔ نوجوانی و پای دیگرتان در دورهٔ جوانی‌ست، خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنم:

در این مطلب به معرفی کتابهای مناسب جوانان پرداخته ام.

بهترین کتابهای مناسب جوانان


در این قسمت نیز به معرفی مطالبی پرداخته‌ام که شاید مربوط به نوجوانان نباشد ولی با توجه به اینکه مطالب جالبی هستند ممکن است علاقه‌مند باشید که نگاهی به آن‌ها بیاندازید:

مطالب دیگر مرتبط به کتابخوانی:

چگونه کتاب‌خوان شویم و کتاب خوان باقی بمانیم؟

کتابی که با خواندن آن‌ها عاشق کتاب‌ها می‌شوید (معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی)

بهترین کتابها بر اساس دسته‌بندی موضوعی:

بهترین کتابهای خودشناسی، ۷ کتاب برای شناخت علاقه، استعداد و رسالت فردی

بهترین کتابهای توسعه فردی، ۷ کتابی که برای رشد فردی به آنها نیاز دارید

بهترین کتابهای روانشناسی، ۱۰ کتاب روانشناسی که زندگی شما را تغییر می‌دهند


بهترین کتابهای ترسناک هیجان‌انگیز برای نوجوان از نظر شما چه کتاب‌هایی هستند؟

با کتاب‌ها و نویسندگان پیشنهادی ما آشنا شدید.

حالا شما نظرتان را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

  1. elvin

    به غیر کتاب های آر ال استاین و دارن شان من کتاب خاطرات خون آشام خاطرات (خاطرات استفان)رو هم پیشنهاد می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *