رادیو کارنکن، قسمت نهم: گفتگو با یاور مشیرفر، مدیر محتوای نیک‌استارتر

باور کنید لازم نیست حتما شغلمون ربطی به رشته دانشگاهیمون داشته باشه.

واقعیت اینه زمانی که رشته دانشگاهی رو انتخاب کردیم، شناخت چندانی از خودمون نداشتیم و لازم نیست تا آخر عمر در بند این انتخاب بمونیم.

توی این قسمت از رادیو کارنکن، با آدمی حرف زدیم که تلاش زیادی کرده تا آرزوی خودش رو محقق کنه. در مسیر این آرزو هم بوده، اما وقتی دیده این مسیر، اونی نیست که باید باشه، مسیرش رو تغییر داده و پا در مسیر جدیدی گذاشته.

مهمان این قسمت، یاور مشیرفره.

یاور، سالها بعد از پشت کنکور موندن توی سال اول و بعد هم نیاوردن شرایط دانشگاه دولتی در سال دوم، با تلاش و پشتکارش، رسیده به یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپا توی رشته خودش.

اما وقتی دیده آرزوی قدیمی، از نزدیک خیلی جذاب نیست، تصمیم به تغییر مسیر گرفته و جرات به خرج داده.

برای شنیدن داستان یاور، به این قسمت از پادکست گوش بدید. یاور حرفهای زیادی براتون داره.

بخش‌های از این گفتگو رو می‌تونید همین‌جا بشنوید:


گفتگوی کامل هم از لینک زیر قابل دریافت است:


سایت شخصی یاور مشیرفر

نوشته‌های ‌یاور در حوزه محتوا در “باشگاه محتوا”


چگونه تغییر شغل دهیم؟ 

دانلود ویدئوی «دانشگاه رفتن به چه درد میخورد؟»


بقیه قسمت‌های رادیو کارنکن

کجا و چگونه «رادیو کارنکن» را بشنویم؟ (راهنمای شنیدن در اپلیکیشن‌های پادکست)


شما هم می‌توانید داستان کارنکن خودتان را بسازید، روی لینک زیر کلیک کنید:

دیدگاه ها

  1. المیرا خ

    با سلام
    اول این که واقعا از سایتتون ممنون هستم آقای آرامش.خیلی خوب تونستید دست روی مشکل هم نسل های خودتون بگذارید و واقعا حرکتتون بسیار قابل تامل و قابل ستایش است و بعدا بیشتر براتون کامنت خواهم گذاشت.فقط این که چرا توی مصاحبه ها افراد بیشتر راجع به گذشتشون صحبت می کنن؟مثل همین آقای مشیرفر!به هیچ عنوان بیان نمیشه که چجوری وارد کار محتوا شدن.من با کلی امید و آرزو این پادکست رو گوش دادم ولی متاسفانه در مورد مدیریت محتوا که کار فعلی شون هست هیچ توضیحی ندادن.تا حالا سه تا پادکست رو گوش دادم و مشکلی که میگم توی این یکی مشهودتره بنظر من.قسمت معرفی شغل هم اصلا از مدیریت محتوا و محتوا نویسی حرفی نزدید.
    باز هم از سایت خوبتون سپاسگزارم.

    1. نویسنده
      پست
      امین آرامش

      سلام المیرا
      چقدر خوب که برام نوشتی و قول دادی بیشتر بنویسی.
      و البته خوشحالم که راضی بودی از محتواها.
      ببین المیرا من برای هر کدوم از این محتواها ماموریتی توی ذهنم هست و همچنین برای مخاطبینش هم یه پرسونایی درنظر گرفتم.
      توی ذهن من گفتگوهای کارنکن قراره به آدمها انگیزه و ایده بده. انگیزه برای اینکه میشه کارهای متفاوتی کرد و بعدش زنده موند! و ایدۀ کلی بده که چه زمینه‌های دیگه‌ای هم هست که میشه به جز مسیرهای متداول رفت سراغشون.
      حالا با توجه به سایر مسائلی که توی یک پادکست دو نفره هست تلاشم اینه که بیشتر و بیشتر این اهداف رو محقق کنم. خودم هم هر دفعه دارم یاد میگیرم و سعی میکنم توی گفتگوهای بعدی بهتر باشم.
      از اول هم قرار نبوده که توی گفتگوهای کارنکن اولویت اول این باشه که آدمها چگونگی رسیدن به این شغلها رو به طور دقیق یاد بگیرن.
      اما حالا ممکنه بگی پس جای این چگونگی کجاست؟ همونطور که خودت اشاره کردی اون معرفی شغلها قرار بود بار این مسئولیت رو تا حدی به دوش بکشه که به دلیل محدودیتهای زمانی من و تیمی که اون پروژه رو پیش میبردیم، فعلا متوقف شده.
      البته که قراره این نوع از محتوا (که از جنس نقشه راهه و منم باهات موافقم که وجودش توی پازل کارنکن خیلی ضروریه) بعدها در یه قالب دیگه با گستره بسیار بزرگتر در بخشی از محتواهای مربوط به کارنکن حتما باشه.
      از تو چه پنهون در یک افق ۳ ساله جزء برنامه‌هام هست که در سایتی مجزا به کلی موضوع زمین‌موندۀ دیگه بپردازیم که یکی از اونها همین معرفی شغلهاست. مدتهاست دارم به یک سایت جامع برای مسیریابی شغلی فکر میکنم که ترافیک ماهانه میلیونی خواهد داشت و ارزیابی آنلاین آدمها و پروفایل برای هر نفر و …، اگر عمری باشه.
      دمت گرم بابت کامنت انرژی‌بخشت و قولت هم یادت نره 😉

      1. المیرا خ

        ممنون از پاسختون. پس من منتظرم.ما دهه شصتی ها دیگه وقتی نداریم.لطفا زودتر این کار رو انجام بدید. پادکستها خیلی جذاب و شنیدنی هستند.تشکر

  2. خسرو شریف نیا

    امین جان سلام. اولا دمت گرم برای رادیو کار نکن. فعلا دوتا از پادکست ها رو گوش کردم و امیدوارم بتونم چند تای دیگه رو هم گوش کنم:)
    یک نکته جالبی که تو بهش توجه میکنی اینه که با جوانتر ها میشینی و صحبت میکنی. و احتمالا از طیف های مختلف آدم ها.
    اینکه ما فکر کنیم به دانشگاه نرفتن ، فکر کنیم به اینکه میشه بی دانشگاه هم زندگی خوب داشت خودش حکایتیه. اما دقت کن که حتی در بین خیلی از آنهایی که می گن بدون دانشگاه (یا دانشگاه خوب) به زندگی خوبی رسید، خودشان به نحوی از انحا یا به دانشگاه و دانشگاه رفتنشان مفتخرند یا به دانشگاه خوبی که رفته اند و یا به اینکه ببین من چی بودم که ولش کردم:) – البته شاید هم من اشتباه می کنم و اینطور برداشت کردم. اما به هر صورت همانطور که از دوران گذار ترس از مدرسه و گذر از مکتب خانه به مدرسه نیز رد شدیم، احتمالا یاد خواهیم گرفت که در زندگی درس بگیریم و از دانشگاه به زندگی گذر کنیم.
    در ضمن من کلا روایت و روایتگری را دوست دارم، اینکه بشینم پای روایت زندگی افراد برام جذابه و احتمالا یکی از دلایلی که از رادیو کار نکن خوشم آمده همین باشه.
    امیدوارم موفق باشی و خوشحال

    1. نویسنده
      پست
  3. حامد شهابی

    اون قسمت که گفتن “نسل ما فکر می کردند حتما باید برن دانشگاه” و یا ” زندگی و شغل کارمندی شرایط ایده آلی بود” فکت هاییه که سرنوشت خیلی از ما دهه شصتی ها رو تعیین کرده. خیلی

  4. یاور مشیرفر

    من با محتوا زندگی می‌کنم.
    با محتوا از خواب بیدار میشم. آخرین چیزی که در خواب می‌بینم محتواست. اولین چیزی که صبح بهش می‌پردازم محتواست.
    چرا این طوری شدم رو توی داستان زندگی ام گفتم: داستایوسکی و یادداشت‌های زیرزمینی باعثش شدند.

  5. فاطمه

    سلام
    گفت و گوی خوبی بود
    قطعا نکات آموزنده ای هم داشت، اما من به این پادکست گوش کردم تا ببینم چرا و چطور ایشون کارشون رو خیلی دوست دارن، فکر میکنم هدف این رادیو باید این باشه که ما نگاه جدیدی به شغلهای مختلف داشته باشیم . دوست داشتم در مورد کار الانشون بیشتر بشنوم تا زندگی نامه شون. در واقع چی شد که ایشون کار نکن شدند در حوزه محتوا

    1. نویسنده
      پست
      امین آرامش

      ممنون از لطف و توجهتون
      این بخش اعضای تیم رو آپدیت نکردن حتما.
      تا جایی که خبر دارم، یاور جزء هستۀ اولیه تیم نبوده و بعدا بهشون اضافه شده، احتمالا به همین خاطر هست، سایت آپدیت نشده.

      1. رضائیه

        درسته بعید نیست همینطور باشه که شما میفرمایید
        من چون نیک استارتر را خیلی دوست دارم و دیدم در صفحه معرفی تیم حتی فیلمساز و ژورنالیست و… هم آمده ( که میدانم جز تیم اولیه نبوده اند) گفتم این سوال را مطرح کنم. جسارت بنده را ببخشید

    1. نویسنده
      پست
    1. نویسنده
      پست
    1. نویسنده
      پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *