یادگیری با مکتب‌خونه‌ و مکتب‌‌پلاس

maktabkhooneh.org

مکتب‌خونه؛ مرجع آموزش آنلاین دانشگاهی

امروزه می‌تونیم به سادگی سر کلاس هر دانشگاهی که دوست داشته باشیم بشینیم؛ از هاروارد و ام‌آی‌تی تا شریف و امیرکبیر. الان مراجع آموزش آنلاینی در دسترس ما قرار داره که در گذشته در حد آرزو بوده.

یکی از این مراجع آموزشی آنلاین، مکتب‌خونه‌ست. با مکتب‌خونه می‌تونیم سر کلاس اساتید بهترین دانشگاه‌های ایران بشینیم و کلاس درس رو در خونه داشته باشیم.

مدتیه دوره‌های آموزشی مهارت محور هم به سایت مکتب‌خونه اضافه شده؛ به این دوره‌ها میگن مکتب‌پلاس. در این نوشته، درباره‌ی اینکه چطور میشه از مکتب‌خونه، استفاده‌ی بهتری ببریم با هم صحبت می‌کنیم.

مکتب‌خونه چطور کارش رو شروع کرد؟

سایت مکتب‌خونه شش سال پیش شروع به کار کرد؛ مکتب‌خونه کارش رو با فیلم‌برداری از کلاس‌های درس دانشگاهی و ارائه‌ی رایگان اونها به دانشجویان شروع کرد.

در اول کار، اکثر دروس از رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های شریف و امیر کبیر بودند و در ادامه دروس رشته‌های دیگه‌ای از دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و … به مکتب‌خونه اضافه شد.

الان در سایت مکتب‌خونه بیش از سیصد عنوان درس دانشگاهی موجوده و به تدریج به تعداد و تنوع دروس اضافه میشه.

دانشگاه های همکار مکتب خونه

آموزش‌های مکتب‌خونه مناسب کیه؟

  • اصلی‌ترین مخاطبای مکتب‌خونه دانشجوها هستند؛ مخصوصا دانشجوهایی که می‌خوان بر مباحث درسی مسلط بشن. برای این کار چی بهتر از اینکه همپای کلاس خودشون، پای درس بهترین اساتید کشور هم بشینند.
  • یه گروه مهم دیگه از مخاطبای مکتب‌خونه، کسایی هستند که می‌خوان رشته‌ی دانشگاهیشون رو انتخاب کنند چون یکی از راه‌هایی که بهمون کمک می‌کنه بفهمیم چه رشته‌ای به دردمون می‌خوره و مورد علاقمونه؛ اینه که با محتوای دروسش آشنا بشیم و برای این کار، مکتب‌خونه بهترین انتخابه.

کافیه وارد سایت مکتب‌خونه بشیم و به قسمت دروس دانشگاهی بریم و در منوی سمت راست، تیک رشته‌ی مدنظرمون رو فعال کنیم، الان می‌تونیم همه‌ی دروس مرتبط با اون رشته رو (که مکتب‌خونه تا الان تهیه کرده) ببینیم. دروس رشته‌ی برق در مکتب‌خونه

  • یه گروه دیگه از مخاطبای مکتب‌خونه، کسایی هستند که در دوراهی “دانشگاه رفتن یا نرفتن” موندند. مکتب‌خونه می‌تونه به این افراد شناخت خوبی از کلاس‌های دانشگاهی بده.

به علاوه اگه شما به عنوان مثال، یه برنامه‌نویس یا گرافیست تازه‌کار هستید؛ می‌تونید با دیدن دروس رشته‌ی کامپیوتر یا گرافیک در مکتب‌خونه تصمیم بگیرید که تحصیلات دانشگاهی در این زمینه به نفع شما هست یا نه (البته که برای چنین انتخاب مهمی، مکتب‌خونه به تنهایی کافی نیست).

الان دیگه مراجع آموزشی مناسب برای یادگیری مهارت‌های شغلی به آسانی در دسترس ماست و برای خیلی از شغل‌ها، دانشگاه رفتن اجباری نیست و فقط یه انتخابه که مزایا و معایبی داره.

فرمت آموزش‌های مکتب‌خونه چیه؟

دروس دانشگاهی مکتب‌خونه، فیلم‌برداری‌شده از کلاس درس هستند. کیفیت فیلم‌برداری، قابل قبوله و ویدیوها با دوکیفیت “حجم کم” و “کیفیت بالا” قابل دیدن و دانلود هستند. اگه مثه من، بیشتر به درس‌ها گوش میدید تا اینکه به تصویر نگاه کنید، کیفیت کمتر هم براتون مناسب خواهد بود.

سرعت اجرای ویدیوها هم قابل کم و زیاد شدنه و شاید برای بعضی از درس‌ها دوست داشته باشید سرعت ارائه‌ی استاد رو بالاتر ببرید؛ تا حوصله‌تون سر نره، توجهتون بهتر جمع بشه و یا در مدت زمان کوتاه‌تری کلاس رو تموم کنید.

مکتب‌خونه، اپلیکیشن موبایل هم داره؟

مکتب‌خونه اپ موبایل خوبی داره و کم‌کم داره کلاس‌های موجود در سایت رو به اپ اضافه می‌کنه و الان بیشتر درس‌ها در نسخه اپ هم قابل دسترس‌اند.

طراحی اپ و کیفیت پخش ویدیوها خیلی خوبه و بیشتر امکانات نسخه دسکتاپ در اپلیکیشن موجوده و به خوبی قابل استفاده‌ست.

ولی شاید شرکت در یک کلاس دو ساعته با موبایل کار راحتی نباشه و بهتر باشه پشت میز بشینیم و در صفحه بزرگ‌تری ببینیم و سعی کنیم شرایط یادگیری رو به کلاس درس نزدیک کنیم. اینطوری حواسپرتی هم کمتر به سراغمون میاد و نوتیفیکشن‌های موبایل مزاحممون نمیشه.

اپلیکیشن اندروید مکتب خونه

 

در مکتب‌خونه چه درس‌هایی ارائه میشه؟

مکتب‌خونه کارش رو با رشته‌های مهندسی شروع کرد و به مرور سعی کرد سایر رشته‌ها از جمله علوم انسانی، علوم پایه و علوم پزشکی رو پوشش بده. در حال حاضر تنوع خوبی در دروس مکتب‌خونه دیده میشه ولی هنوز هم جای خیلی از رشته‌ها و دروس خالیه.

چطور میشه ثبت نام کرد؟ هزینه هاش چقدره؟

برای دیدن ویدیوهای دروس دانشگاهی مکتب‌خونه، نیازی به ثبت‌نام نیست. البته اگه ثبت‌نام کنید می‌تونید دروسی رو که دوست دارید به لیست “درس‌های من” اضافه کنید و در صفحه‌ی شخصیتون داشته باشید.

دروس دانشگاهی مکتب‌خونه همگی رایگان هستند.

مکتب‌‌خونه گواهی‌نامه‌ی پایان دوره داره؟

خیر، مکتب‌خونه ویدیوهای کلاس‌های دانشگاهی رو در اختیار شما می‌ذاره و نظارتی روی یادگیری شما نداره.

(دوره‌های مکتب‌پلاس، گواهی‌نامه معتبر دارند).

تمرین و پروژه هم داره؟

دروس دانشگاهی مکتب‌‌خونه، تمرین و پروژه نداره. برای بعضی از دروس، امکان دانلود اسلاید درس وجود داره که برای مرور و حل تمرین به کار میاد.

پشتیبانی در طول دوره داره؟ رفع اشکال داره؟ میشه سوالهامون رو بپرسیم؟

درس‌های دانشگاهی مکتب‌خونه پشتیبانی خاصی ندارند و میشه گفت نیاز چندانی هم وجود نداره. از اونجایی که ویدیوها از کلاس درس فیلم‌برداری شده‌اند، دانشجوها بیشتر سوالات لازم رو از استاد می‌پرسند و جواب می‌گیرند.

چیکار کنیم تا آموزش‌های مکتب‌خونه اثربخش باشه؟

جواب این سوال به هدفی که از دیدن آموزش‌ها دارید بستگی داره:

اگه بخواید با دروس یه رشته‌ی دانشگاهی آشنا بشید باید حوصله کنید و ویدیوهای مختلفی رو ببینید تا به یه درک کلی از اون رشته برسید. لازم نیست همه‌ی ویدیوهای یه درس رو ببینید، جلسات اول و دوم کلاس‌ها که به معرفی درس می‌گذره می‌تونه تصویر خوبی از کلیت درس به شما بده.

اگه دانشجو هستید و می‌خواید همراه کلاس خودتون، دروس دانشگاهی مکتب‌خونه رو دنبال کنید؛ بهتره روی دو سه درس مشخص تمرکز کنید و جلسات کلاس رو به خوبی پیگیری کنید.

برای بعضی از دروس که مشترک مهندسی‌ها هستند، ویدیوهای چند کلاس موجوده مثلا برای مکانیک سیالات، ویدیوهای سه کلاس با سه استاد مختلف قرار داده شده. باید سرفصل‌ها رو با کلاس خودتون تطبیق بدید و کلاسی که مباحث نزدیک‌تری به کلاس شما داره رو در مکتب‌خونه دنبال کنید. بهتره بین چند کلاس رفت‌وآمد نکنید مگه اینکه مباحث رو تطبیق بدید و تصمیم بگیرید کدوم مبحث رو با کدوم استاد بخونید.

مکتب‌خونه چندان به درد ایام امتحانات نمی‌خوره مگه اینکه در مبحث مشخصی مشکل داشته باشید و بخواید اون مبحث رو دوره کنید یا اینکه زمان مناسبی از فرجه‌ی امتحانات رو به یه درس اختصاص بدید.

مکتب خونه- فنون مذاکره شعبانعلی

 

نقاط قوت و ضعف مکتب‌خونه چیه؟

مکتب‌خونه در ارائه‌ی ویدیوهای کلاس‌های بهترین دانشگاه‌های ایران، خصوصا در رشته‌های مهندسی و علوم پایه سرآمده و اگه دانشجوی این رشته‌ها هستید یا می‌خواید درباره این رشته‌ها و دروس اونها اطلاعات کسب کنید، حتما به این سایت سری بزنید.

سایت دیگه‌ای که از نظر محتوای دروس تا حدی با مکتب‌خونه اشتراک داره، فرادرس هستش که البته آموزش‌های فرادرس، به صورت فیلم‌برداری از کلاس‌های دانشگاهی نیست ولی دروس زیادی رو در رشته‌های مهندسی و علوم کامپیوتر پوشش می‌ده.

برنامه های آینده مکتب‌خونه چیه؟

مکتب‌خونه تلاش می‌کنه با اضافه کردن دروس جدید، همه‌ی رشته‌های دانشگاهی رو پوشش بده و هیچ دانشجویی رو دست خالی برنگردونه و به همین جهت امکان جدیدی فراهم کرده که دانشجویان و اساتید می‌تونند فیلم کلاس خودشون رو ضبط کنند و برای مکتب‌خونه ارسال کنند تا با تایید کیفیت، در سایت قرار بگیره.

اگه این طرح مورد استقبال قرار بگیره می‌تونیم علاوه بر کلاس‌های دانشگاه‌های شهر تهران، به دانشگاه‌های برتر شهرستان‌ها هم دسترسی داشته باشیم و شاهد تنوع بیشتری در عناوین درس‌ها، رشته‌ها و اساتید باشیم.


مکتب پلاس محصولی از مکتب خونه

مکتب‌پلاس چطور کارش رو شروع کرد؟

مکتب‌خونه در ادامه فعالیت‌هاش از حدود دو سال پیش، دستی به سر و روی سایت کشید و با همکاری دانشگاه تهران دوره‌های مهارت‌محور غیررایگان رو با هدف آماده‌سازی افراد برای بازار کار و با نام “مکتب‌پلاس” ارائه داد.

در حال حاضر ۵۵ دوره مکتب‌پلاس با موضوعات متنوع در سایت موجوده و دوره‌های بیشتری هم در حال آماده‌سازی و ارائه‌ست.

آموزش‌های مکتب‌‌پلاس مناسب کیه؟

دوره‌های مکتب‌پلاس، ویدیویی هستند و کیفیت تصویری و صوتی مطلوبی دارند. ویدیوها قابل دانلود نیستند و با دوکیفیت در دسترس هستند. اکثر دوره‌ها در هر فصل، کوئیز و تمرین‌هایی دارند و در آخر دوره، پروژه نهایی دارند.

مکتب‌پلاس برای هر دوره، تالار گفتگویی (فروم) داره که امکان ارتباط با منتورها و دیگر شرکت‌کنندگان دوره رو فراهم میکنه.

فرمت آموزش‌های مکتب‌‌پلاس چیه؟

دوره‌های مکتب‌پلاس، ویدیویی هستند و کیفیت تصویری و صوتی مطلوبی دارند، ویدیوها قابل دانلود نیستند و با دوکیفیت در دسترس هستند. اکثر دوره‌ها در هر فصل کوئیزها و تمرین‌هایی دارند و در آخر دوره پروژه نهایی دارند. مکتب‌پلاس برای هر دوره، فرومی داره که امکان ارتباط با منتورها و دیگر شرکت‌کنندگان در دوره رو فراهم میکنه.

مکتب‌‌پلاس، اپلیکیشن موبایل هم داره؟

در حال حاضر دوره‌های مکتب‌پلاس در اپ مکتب‌خونه ارائه نمیشه و فقط از طریق سایت در دسترس هستند.

در مکتب‌پلاس چه درس‌هایی ارائه میشه؟

دوره‌های مناسب بازار کار در چند دسته، شامل مدیریت و کسب‌وکار، برنامه نویسی وIT، نرم‌افزارهای مهندسی، زبان‌های خارجی، علوم انسانی و هنر.

چطور میشه ثبت نام کرد؟ هزینه هاش چقدره؟

باید در مکتب‌خونه ثبت‌نام کنید که به راحتی با دادن ایمیل و رمز ورود انجام میشه. مراحل ثبت‌نام دوره و پرداخت هزینه، راحت و مطمئنه.

مبلغ سرمایه‌گذاری با توجه به حجم دوره از حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان متغیره (اکثرا حدود ۱۵۰ هزارتومان) و نسبت به کیفیت دوره‌ها، مبلغ مناسبیه.

در قسمت سوال‌های متدوال به سوالات لازم به صورت مختصر و مفید پاسخ داده شده که پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید. اولین دوره مکتب‌پلاس هم ۳۰ هزارتومان تخفیف می‌خوره که خوبه ازش استفاده کنید.

قبل از ثبت‌نام در دوره‌های مکتب‌پلاس می‌تونید سرفصل‌های آموزشی رو به صورت کامل ببینید و ویدیوی معرفی دوره و ویدیوی مقدمه‌ی فصل اول رو هم نگاه کنید، توجه به این موارد کمک می‌کنه که متوجه بشید این دوره به درد شما می‌خوره یا نه.

مکتب‌پلاس گواهی‌نامه‌ی پایان دوره داره؟

بله دوره‌های مکتب‌پلاس داری گواهی‌نامه‌ از معتبرترین دانشگاه‌های ایران هستند.

گواهی پایان دوره مکتب پلاس

تمرین و پروژه هم داره؟

بله دوره‌های مکتب‌پلاس کوئیز و تمرین‌های زیادی دارند. دوره‌ها مهارت‌محور هستند و به کاربرد آموزش‌ها اهمیت میدن. در سرفصل‌ها هم می‌تونید ببینید که در هر فصل چند کوئیز و تمرین در نظر گرفته شده است و در دوره‌هایی مانند برنامه‌نویسی، انجام یک پروژه نهایی برای تکمیل دوره الزامیه.

کوئیزها تستی هستند و به محض اینکه جواب خود را بفرستید، می‌تونید پاسخ صحیح رو ببینید. تمرین‌ها تشریحی هستند و شما باید فایل رو در قسمت تمرین ارسال کنید (یکی از تمرین‌های دوره‌ی پایتون مقدماتی جادی رو در زیر می‌بینید).

بعد از ارسال تمرین، چند دقیقه طول می‌‌کشه تا تصحیح بشه. اگه پاسخ رو از شما نپذیره، مجددا چند بار فرصت دارید تا جوابتون رو تغییر بدید و بفرستید.

مکتب پلاس- پایتون مقدماتی جادی

کوئیزهای بین درس‌ها شبیه به دوره‌های سایت کورسرا هستند و تکمیل کننده‌ی درس‌ها هستند. با حل تمرین‌هایی که در پایان هر فصل طراحی شده‌اند، می‌تونید از تسلط به مطالب اون فصل مطمئن بشید و به فصل بعدی برید.

دوره‌ها با توجه به حجم محتوای دوره، مدت زمان چندماهه دارند؛ مثلا دو ماه وقت دارید تا دوره رو تکمیل کنید و از دانشگاه، گواهی‌نامه‌ی تکمیل دوره رو بگیرید.

اگه در این زمان، دوره رو با موفقیت نگذرونده باشید، باید هر ماه تمدید کنید. طبق تجربه‌ی من اگه پیگیر درس باشید، زمان داده شده مناسبه؛ نهایتا به یه ماه تمدید نیاز دارید تا تمرین‌ها و پروژه‌ها رو تکمیل کنید.

پشتیبانی در طول دوره داره؟ رفع اشکال داره؟ میشه سوالهامون رو بپرسیم؟

در طول دوره شما امکان راهنمایی گرفتن از منتورها و همکلاسی‌ها رو دارید و می‌تونید در تالار گفتگوی دوره سوالتون رو بپرسید و پاسخ بگیرید.

پس از اتمام زمان دوره، هنوز می‌تونید ویدیوهای درس رو ببینید ولی پروژه‌های شما تصحیح نمی‌شه و نمی‌تونید در تالار گفتگو سوال بپرسید اما همچنان می‌تونید سوال و جواب‌های موجود رو ببینید.

بدون تمدید دوره هم می‌تونید ویدیوها رو برای همیشه در سایت داشته باشید. هزینه تمدید برای هر ماه ۳۵ هزار تومان است و به‌صرفه‌ست که اگه دوره رو جدی پیگیری می‌کنید، پروژه‌ها رو هم کامل کنید و گواهی‌نامه‌ی پایان دوره رو بگیرید.

(شما می‌تونید با توجه به حوزه‌ی تخصصیتون، منتور یکی از دروس مکتب‌پلاس بشید و دانشجویان رو در مسیر انجام پروژه‌ها یاری کنید، کافیه به اینجا سر بزنید).

چیکار کنیم تا آموزش‌های مکتب‌پلاس اثربخش باشه؟

اکثر دوره‌های مکتب‌پلاس مهارت‌محور و کاربردی هستند. برای اینکه مهارت کسب کنیم و به تسلط برسیم باید پا به پای درس‌ها، تمرینات رو انجام بدیم. از خوبی‌های مکتب‌پلاس اینه که بدون انجام تمرینات نمی‌تونید دوره رو تکمیل کنید.

تمرین‌ها در طول دوره سخت‌تر می‌شن و باید ویدیوها رو مرور کنید و مدت زمان مناسبی تمرین کنید تا بتونید از پس حلشون بربیاید.

مکتب‌پلاس دوره‌ها رو جدی می‌گیره و می‌خواد مدرکی که ارائه میده در حد نام دانشگاهش معتبر باشه. پس اگه این دوره‌ها رو شروع می‌کنید برای اینکه نتیجه بگیرید و همینطور گواهی دوره رو دریافت کنید، باید دوره رو جدی بگیرید و با برنامه پیش برید.

نقاط قوت و ضعف مکتب‌‌پلاس چیه؟

این روزها سایت‌های خوب زیادی در زمینه‌ی ارائه‌ی دوره‌های مهارت‌محور در دسترس هستند. بعضی روی موضوع خاصی تمرکز کردند و بعضی هم مثه مکتب‌پلاس می‌خوان مهارت‌ها و مشاغل مختلفی رو پوشش بدند.

دوره‌های مکتب‌پلاس با گواهی معتبر و پشتیبانی مطلوب در طول دوره ارائه میشند؛ قیمت متوسطی دارند و سعی می‌کنند به نیاز بازار کار نزدیک باشند ولی در خیلی از دوره‌ها، رقیبان زیادی دارند.

 شما دوره‌های مدیریتی، برنامه‌نویسی و نرم‌افزارهای تخصصی و … را در سایت‌های زیادی می‌تونید با کیفیت‌های متفاوتی ببینید و تصمیم بگیرید که کدوم رو ترجیح می‌دید.

برنامه های آینده مکتب‌‌پلاس چیه؟

مکتب‌پلاس سعی داره کیفیت خدماتش رو بالا ببره. به همین دلیل در ابتدا و انتهای دوره‌ها از شما نظرسنجی می‌کنه و نقاط ضعف و قوتش رو می‌سنجه.

به علاوه سعی می‌کنه با داشتن منتور و پروژه‌محور کردن دوره‌ها، به شما کمک کنه تا مسیر یادگیری رو به خوبی طی کنید و از آفت آموزش‌های اینترنتی که رها کردن و به آخر نرسوندن دوره‌ست، دور بشید.

نمایش درصد پیشرفت در طول دوره، اشتیاق شما رو به ادامه دادن دوره افزایش میده.

مکتب پلاس- گزارش پیشرفت دوره

شاید بعضی از دوره‌های مکتب‌پلاس، بهترین دوره‌ی موجود در اینترنت نباشند ولی به مرور می‌تونند تجربه کاربری بهتری برای مخاطب بسازند و با پشتیبانی بهتر در طول دوره، افراد رو علاقمند کنند که پروژه‌ها رو به اتمام برسونند و دوره رو تکمیل کنند.


مطلبی که خوندید از مجموعه مطالبی بود که برای معرفی مراجع آموزشی نوشته شده.

برای استفاده از سایت‌های آموزشی معتبر، لازمه که شما مهارت خودآموزی رو داشته باشید.

اگر فکر میکنید یادگیری مهارت به این شیوه و از درون منزل کار سختیه و تلاشهای گذشته شما برای یادگیری مهارت (مثل زبان انگلیسی یا یک نرم‌افزار و یا دیدن یک دوره آنلاین) به شکست منجر شده، باید پیش از هر چیز یادگرفتن رو یاد بگیرید.

توی دوره آنلاین یادگیری اثربخش شما یاد می‌گیرید که چطور از مراجع آنلاین آموزشی استفاده کنید و بعد از برنامه‌ریزی درست و مناسب، موقع اجرای این برنامه هم دچار تنبلی نشید.

دوره آنلاین یادگیری اثربخش رو از دست ندید:


این مطلب حاصل تجربه‌ی شخصی نگارنده در استفاده از مکتبخونه و مکتب‌پلاسه؛ خوشحال میشیم اگه شما تجربه‌های دیگه‌ای در زمینه‌ استفاده‌ از آموزش‌های مکتب‌خونه و مکتب‌پلاس دارید، در قالب کامنت بنویسید.

دیدگاه ها

  1. سولماز اسلامی

    با سلام
    ۸ماه پیش دوره لیزر پزشکی را گذرانده ام وبیشتر از ۱۰۰ بار هم از پشتیبان پیگیری کرده ام متاسفانه خبری از گواهی صنعتی شریف نیست و همیشه عنوان میکنند که صدور گواهی زمانبر است و اگر مایلید گواهی نامه از سمت مکتب خونه ارائه بشه من به اعتبار گواهینامه صنعتی شریف در این دوره ثبت نام کرده و هزینه داده ام
    آیا ۸ ماه زمان کافی برای صدور گواهی نیست اگر امکان صدور گواهی معتبر ندارید چرا اعلام می کنید؟

    1. کاربر

      من خودم دوره های زیادی تو سایت ها و اموزشگاه های مختلف شرکت کردم وبه نظرم این مدرک گرایی رو باید بریزیم دور و فقط قصدمون یادگیری باشه به شخصه دیگه مدارکم رو وارد رزومه نمی کنم تا وقتی که حداقل ۲و۳دوره و پروژه تو اون زمینه کا رنکرده باشم .تو زمینه دوره های دانشگاه تهران هم این مسئله متاسفانه وجود داشت و من چهار پنج ماه منتظربودم برام ارسال کنندو ارسال نشده هنوز و دیگه اون مدرک رو نمیخوام:).به نظرم زیاد دیگه مهم نیست مدرک از کجا میگیرید از مکتب خونه هم تائیدیه بدن کافیه به شرطی که دو تا سوال از ادم می پرسن یا پروژه ای از آدم می خوان آدم بتونه انجام بده.

  2. طاهره

    سلام کسی میدونه آیا میشه فیلم اموزشی که تهیه کردیم را به مکتب خونه بفروشیم؟ اگر بله چطور؟ کل سایتشونو زیر و رو کردن هیچی ننوشته در این باره

  3. مصطفی

    مدرک زبان انگلیسی مکتب خونه غیر قابل ترجمه رسمیه. از طرفی بعد از خرید دوره حتی اگه پشیمون بشین دیگه عودت وجه ندارن. خودتون چند تا ویدیو مجانی دوره هاشو ببینید متوجه کیفیت پایینش میشین
    مثلا دوره برنامه نویسی پایتون جادی سطح مقدماتی که رایگان و قابل دانلود هست تو این سایت فروشیه!!!

  4. علی

    من مکتب پلاس رو آموزش laravel رو گرفتم. بسیار ضعیف تدریس شده بود و نا کار آمد جوری که مجبور شدم از آموزش سایت های دیگر استفاده کنم و تمرین های که می خواست بسیار سخت بودند و پاسخگویی در رابطه با تمرین ها نیز بسیار بد بود جوری جواب می دادن که انگار مشکل شمایی و آموزش ما مشکل نداره.
    خرید دوره ی laravel مکتب پلاس رو اصلا پیشنهاد نمی کنم.

  5. Mostafa011

    سلام دوست عزیز
    من تازه با سایت مکتب خونه آشنا شدم
    چرا بخش ارتباط با ما، درباره ما و نحوه استفاده نداره

    1. ر

      سلام. به دلیل برخی مشکلات اینترنت ایران تنظیمات سایت در برخی موارد تغییر کرده. ایمیل بزنید به پشتیبانیشون آی پی تون رو باز میکنن

  6. سجاد

    سلام دوستان،اگه تجربه شرکت در دوره ها رو دارید مدرکی که در پایان دوره ارائه میشه به دستتون رسیده؟

  7. شهریار

    بخاطر کامنت اعتراضی به از بین بردن مکتبخونه ارجینال رایگان و راه اندازی کاسبی از داخل سرور سایت دسترسی منو جوری حذف کردن که کلا سایت بالا نیاد و ارور Internal Server Error بده

  8. شهریار

    از شروع کاسبی مکتب پلاس مثل روز روشن بود که مکتب پلاس مثل موریانه مکتبخونه رو خواهد خورد و چیزی از مکتبخونه باقی نمیمونه، اگر میخواستید سایت کاسبی راه بندازید یک سایت مجزا تاسیس میکردید سایت های بهتر هم مثل فرادرس موجود هست چرا این سایت رو که با نیت خیر شروع شده بود آلوده کردید الان هم فقط دارید از دوره های رایگان قبلی به عنوان طعمه بازاریابی دوره های پولی استفاده میکنید حتی بخش دسترسی مستقیم به دوره های رایگان رو تا جای ممکن پنهان کردید که دم دست نباشه. مسلما دوره های با کیفیت رایگان جدیدی هم وجود نخواهد داشت چون چیزی رو که میشه پولیشو گذاشت چرا مجانیش منتشر بشه .فقط میتونم بگم لعنت بر باعث و بانی اینکار جالبه که همین کامنت رو روی خود مکتبخونه گذاشتم و کلا یه حرکتی انجام دادن که سایت برام اصلا بالا نمیاد اوج دیکتاتوری

    1. rt

      مکتبخونه هر ترم یک تعداد درس دانشگاهی فیلمبرداری میکنه. الان هم توی صفحه اولش لیست تازه ترین دوره های رایگان هست. تازه مکتبخونه که جایی برای کامنت نداره، کجاش کامنت گذاشتین؟ مگه میشه دسترسی کسی رو به سایت بست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. کسری

    سلام
    من خیلی وقت هست که از مکتب خونه استفاده میکنم و همیشه راضی بودم اخیرا با توجه به اطمینانی که به سایت پیدا کرده بودم توی یکی از دوره های مکتب پلاس ثبت نام کردم باید بگم متاسفانه شاید یکی از ضعیفترین دوره هایی بود که تا حالا دیدم یکی از بزرگترین مشکلات هم مربوط به مدت زمان دوره هاست. شما توی هر سایت آموزش مجازی که ثبت نام کنید زمان و جلسات دوره کاملا مشخصه همین الان هم چند تا سایت خوب فارسی هست که همین کارو میکنن ولی در مورد مکتب خونه در کمال تعجب زمان فایلهای آموزشی حتی از یک سوم میزان اعلام شده هم کمتر و توجیه این هست که این میزان به تمرین اختصاص داره!!!

  10. علی احمدی

    سلام ، من از دوره های آموزشی مکتب پلاس استفاده کردم ، متاسفانه اون چیزی که توی سرفصل هاش نشون میدن نیست ، و برای بازار کار اصلا به درد نمیخوره ، حتی دوره های آموزشی پیشرفته هم که داره در حد مقدماتیه واسه بازار کار . من خودم توی بازار کار برنامه نویسی هستم ، و تصمیم گرفتم یه مبحث جدید رو یاد بگیرم رفتم و یک دوره مکتب پلاس
    گرفتم ، خود دوره حدود ۶۰ ساعت نوشته بود ، ولی فایلهای ویدئوییش رو که گرفتم سر جمع ۱۰ ساعت بود و بقیه تایمش رو واسه تمرین گذاشته بودن !

  11. Sh

    سلام، من حدود یک سال است که اپلیکیشن مکتب خونه رو دارم و درسهای زیادی رو رو از همین طریق خیلی خوب یاد گرفتم، ولی الان اونو به روز کردم و نمیتونم به هیچ کدوم از کلاسها دسترسی داشته باشم، حتی ثبت نام هم کردم، لطفا راهنمایی بفرمائید.

    1. ali-taba

      سلام. بیشتر موقع اون زمانی که میگن مدت زمانی که شما به درستی مطالب دوره رو یاد می گیرید و پروژه های خواسته شده رو انجام می دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *