کتاب عادت مربی گری (معرفی و دریافت خلاصه کتاب)

عادت مربی گری

کتاب عادت مربی‌گری با عنوان فرعی «کمتر بگویید، بیشتر بپرسید و شیوه رهبری‌تان را تغییر دهید» کتابی خواندنی از مایکل بونگی استانیر است.

کتاب اولین بار در سال ۲۰۱۶ چاپ شده و در سایت آمازون امتیاز ۴٫۷ از ۵ را توسط خوانندگان کسب کرده است.

دنیل پینک (یکی از ۵۰ متفکر مدیریت جهان از نگاه نشریه کسب و کار هاروارد) در مورد این کتاب می‌گوید:

مایکل بونگی استانیر، اصول مربی‌گری را در هفت پرسش اساسی خلاصه می‌‌کند. اگر بر تکنیک عمیق و درعین‌حال ساده او تسلط پیدا کنید، با یک تیر دو نشان زده‌‌اید. می‌توانید از کارکنان و همکارانتان مؤثرتر از قبل حمایت کنید و حتی شاید متوجه شوید که بهترین مربی خودتان هم شده‌‌اید. 

در نگاه اول به نظر می‌رسد این کتاب تنها برای مدیران و برای تعامل بهتر با پرسنل سازمان نوشته شده است، اما واقعیت این است که محتوای ارائه شده در کتاب میتواند برای سایرین و در موقعیت‌های دیگر هم مفید باشد. نویسنده در این مورد می‌گوید:

این سوال‌ها نه تنها روی کارهای خودتان موثر است، بلکه روی مشتریان، کارپردازان، همکاران و حتی همسر و فرزندانتان هم تاثیر می‌گذارند. این سوال‌ها می‌توانند جلسات تیمی، قرارهای فروش و (مهم‌تر از همه) لحظات ملاقات‌های تصادفی خارج از برنامه را برایتان متحول کنند.

در همان ابتدای کتاب بر این نکتۀ مهم تاکید شده که مربی‌گری، عادتی است که باید در وجود ما نهادینه شود و صرفِ دانستن تکنیک‌های آن دردی از ما دوا نخواهد کرد. به همین دلیل، پیش از فصل‌هایِ ۷ پرسش، یک فصل در مورد شیوه ساخت عادت‌ها صحبت شده است.

همانطور که گفته شد کتاب، ۷ پرسش کلیدی برای ساخت عادت مربی‌گری را مطرح میکند. قرار نیست عینا همین ۷ پرسش را در مکالماتمان به کار ببریم، بلکه بعد از فراگیری نگرشِ پشت این پرسش‌های پیشتهادی، استفاده از کلمات مناسب را خودمان بر عهده خواهیم داشت و بنا به شرایط، باید از کلمات و لحن مناسب برای رساندن مفاهیم استفاده کنیم.

چند جمله متنخب از کتاب

  • ابزارهای مفید هیچ فایده‌‎ای نخواهند داشت، مگر اینکه اجرا شوند.
  • کمتر بگو و بیشتر بپرس، نصیحت تو آنقدرها که فکر میکنی خوب نیست.
  • خودتان را رصد کنید و ببینید چقدر وسوسه میشوید که شروع به نصیحت کردن بکنید.
  • وقتی افراد شروع به صحبت کردن با شما درباره مشکل موجود میکنند، یادتان باشد چیزی که آنها میگویند به ندرت همان مسئله واقعی است و معمولا شما دارید یک مسئله اشتباه را حل میکنید.
  • اگر فرد در حالی کلی‌گویی است با پرسیدن سوالاتی این چنین بروید سراغ اصل داستان: «حالا که با مشکل کلی آشنا شدم، به من بگویید، مشکل اصلی شما چیست؟»
  • این خیال واهی که هر دو طرف گفتگو میدانند طرف مقابل چه میخواهد، خیلی رایج است و فضا را برای گفتگوهای آزاردهنده زیادی مهیا میکند.
  • با سکوت کنار بیایید. وقتی یکی از هفت سوال ضروری را از کسی می‌پرسید، گاهی جوابی که می‌شنوید، سکوت است.
  • یک «بله» بدون «نه»ای که به آن مرز و شکل دهد، هیچ چیز نیست.

دانلود خلاصه کتاب

خلاصه pdf کتاب را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود خلاصه کتاب عادت مربی‌گری

شیوه تهیه این کتاب

خرید نسخه کاغذی از سایت ناشر

خرید نسخه الکترونیک از سایت طاقچه


مطالب مرتبط

بعد از کتاب خواندن چه کنیم؟

چگونه کتاب‌خوان شویم؟

کتاب عادت مربی گری (معرفی و دریافت خلاصه کتاب)
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *