در ستایش ناصر کشاورز و می‌می‌نی

می می نی | یگانه

در این نوشته از یکی از لذات ناب این روزهایم برایتان می‌گویم. خوشبختانه یگانه کتاب‌هایش را بسیار دوست دارد. یکی از تفریحاتِ مشترک من و یگانه خواندن کتاب است.

ما این روزها مجموعه کتابهای می‌می‌نی را بیشتر میخوانیم. یعنی من میخوانم و یگانه هم با دقت گوش میدهد. البته که یگانه بخش‌های زیادی از آنها را حفظ شده و گاهی هم با من هم‌آوا میشود.

گاهی هم من کتاب را میدهم دست یگانه و او داستان را تعریف میکند. خلاصه که خوش میگذرد با کتاب‌ها و کتاب‌خواندنِ مشترک از تفریحاتِ بسیار محبوب یگانه محسوب میشود.

مجموعه کتابهای می‌می‌نی را ناصر کشاورز ترجمه کرده و در ترجمه، شعرهای بسیار خوبی هم سروده است. واقعا دستش درد نکند با این اشعارش. من که مجموعه‌های مشابه را دیده‌ام، بنظرم ناصر کشاورز به خوبی توانسته با حفظ جذابیت، وزن شعرها را هم حفظ کند.

 علاوه بر اشعار زیبا، چاپ کتاب هم با کیفیت بسیار خوبی انجام شده و تصاویر کتاب هم بسیار جذاب است.

حالا که فضایش هست، کمی هم غُر بزنم در مورد کتابهای کودک. آقایان ناشر، لطفا حواستان باشد که کتابِ کودک علاوه بر جذابیتِ بصری و محتوایی باید یک ویژگی مهم دیگر هم داشته باشد: باید جان‌سخت باشد! خب این کتابِ خوشگلی که چاپ کرده‌ای و در استفادۀ دوم (به سبک استفادۀ بچه‌ها از کتاب!) شیرازه‌اش از هم می‌‎پاشد، به چه درد میخورد؟

کتاب کودک را باید کم‌حجم و سبک بزنی، نه اینکه ده داستان را بریزی توی یک کتاب و به اسم مجموعۀ آثار، جلد شیکی هم برایش بزنی و قیمتش را هم ببری بالاتر. مطمئن باش این کتاب به درد خواندن طولانی‌مدت برای کودک نمیخورد، تنها کالایی لوکس محسوب میشود و بس. البته شاید تو دغدغۀ خوانده شدن کتاب را نداری که خب در این صورت کاری به هم نداریم. تو کتاب لوکست را چاپ کن و من هم آن را نمیخرم!

بگذریم.

خلاصه که اگر کودکی در منزل یا آشنایان دوروبرتان دارید، لذتِ کتاب خواندن مشترک را از خودتان و آن کودک دریغ نکنید. می‌می‌نی بخرید برایش و بخوانید و کیف کنید.

دیدگاه ها

  1. فتحی

    خیلی جالب است دقیقا من هم همین حس را با کتابهای می می نی برا دخترم دارم و از دیجی سفارش تمام جلدها رو دادم

  2. داوود

    سلام امین جان خوبی؟ من همیشه اینجا رو چک میکنم ببینم چیز جدید چی نوشتی یا نه. خوشحالم با دختر کوچولوت حالت خوبه و لذت میبری. من فعلا مجردم ولی همیشه فکر میکنم اگه بخوام ازدواج کنم یکی از علت هاش اینه که یهه دختر بچه داشته باشم 🙂

    1. نویسنده
      پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *