معرفی یک شغل به همراه معرفی یک سایت برای کاریابی

عنوان شغلی تولید محتوا

نمی‌دانم سایت جاب‌اینجا را می‌شناسید یا نه، یک پلتفرم خوب برای وصل کردن کارجویان و کارفرمایان است. دیروز با یکی از دوستان داشتیم در این مورد حرف میزدیم که تقاضاهای کارفرمایان برای عنوان شغلی تولید محتوا آنقدر زیاد شده که کارجو می‌تواند کارفرما را انتخاب کند!

خلاصه اگر دستی بر آتش نوشتن دارید یا دوست دارید داشته باشید، بد نیست سری به جاب‌اینجا و عناوین شغلی مربوط به تولید محتوا بزنید. در این مورد فکر میکنم دانستن وردپرس و مقدماتی بر استراتژی محتوا کمک زیادی به شما بکند.

تا یادم نرفته این را هم بگویم که تعدادی از شرکت‌ها برای تولید محتوا بصورت پاره وقت یا بصورت دورکاری هم نیرو جذب می‌کنند، این را هم درنظر داشته باشید.

خصوصا به جوانترهای خواننده‌ی اینجا پیشنهاد میکنم که سری به جاب‌اینجا بزنند، دیدن مهارت‌هایی که کارفرما برای عناوین شغلی مختلف به آن توجه دارد، می‌تواند ذهنیت خوبی در مسیر توسعه مهارت‌هایتان به شما بدهد.

دوست دارم در مورد تقاضای بسیار زیادی که در این سمتِ بازار کار برای کارجو وجود دارد (و عرضه کم کارجو) و عرضه‌ی بسیار زیاد مهندسین (و تقاضای کم) در آن سمت بازار کار یک چیزهایی بنویسم. اگر عمری باشد خواهم نوشت.

مطالب مرتبط

عصر محتوا: ایستگاهی جدید برای قطار توسعه (از محمدرضا شعبانعلی)

سایت jobinja

دوره استراتژی محتوا در سایت وزین متمم

بشتابید به وبلاگ نویسی با وردپرس (به همراه مطالب ویژه برای مخاطبان خاص، دوستان عزیزم)

دیدگاه ها

  1. علی شنوایی قناد

    سلام. در کل سایت خوب و مفیدی دارید آقای آرامش و ازتون تشکر میکنم. در ضمن واقعا خدا خیرتون بده چون من مدتها دنبال یک دوره جامع برای تولید محتوا میگشتم. ممنون که من رو با سایت متمم آشنا کردین خیلی سایت خوبیه!

  2. ناشناس

    با وجود تجربه شخصی ای که داشتم سایت “جاب اینجا” سایت مناسبی برای کاریابی نیست،چون با وجود ارسال رزومه کاری برای شرکتها،با وجود دریافت و خواندن رزومه و تایید رزومه برای مصاحبه،هیچ مصاحبه ای در کار نیست. و شرکتها در این زمینه پاسخگو نیستن و مسئولیتی قبول نمیکنن.
    و همینطور راه تماسی که بشه با کارمندهای پشتیبان جاب اینجا به راحتی تماس گرفت،وجود نداره.
    به زبان ساده تر،متاسفانه بیشتر شبیه سرکاریه.

  3. Pingback: شغل مناسب من چیست؟ (بر مبنای مدلی سه‌گانه برای انتخاب شغل) - امین آرامش

  4. مهشید

    سلام آقای صفرپور؛ من از مشتری های وبلاگتون و سفرهاتون هستم:) یک ساعتی اینجا نوشتم و هی پاک کردم، استادی می گفت این کار خوبیه که نفرستادمشون، نشان از اینه که خودم از جوابم قانع نشده بودم.
    راستش اول حس کردم در دید شما تولید محتوا شبیه به گارسونی فست فوده.
    بعد گفتم از چه جهت؟ از اینکه برای درآمد، موقتا اونجا کار می کنند.
    دیدم درسته ولی چرا فکر می کنیم چنین کارایی کم ارزشه؟ چون تخصص آنچنانی نمیخواد، چون همه واردش میشن. تا یه حدی باید انگلیسی و نحوه نگارش بلد باشی. یه لیسانس کافیه.
    خب چرا همه وارد شغل های استخدامی دولتی مثه کارمندی، معلمی، مهندسی و … نمیشن؟ چون تخصص و مدرکش رو ندارند؟ نه خیلی ها تخصص و مدرکش رو دارند، فقط استخدامشون نمی کنند.
    در نهایت اینکه نبود گزینش و سد ورودی، نبود کیفیت سنجی و … باعث میشه خیلیا بتونن در تولید محتوا کار کنند و چی تعداد رو محدود میکنه؟ اینکه پولی نمیدند:)
    کیا می مونند؟ تازه واردها که در جریان زحمتش نسبت به درآمدش نیستند. علاقمندان پروپاقرص نوشتن که به درآمدش اهمیت چندانی نمیدن و همچون شما کسایی که در چند زمینه فعالیت می کنند و نوشتن رو مهارتی در جهت دیگر اهداف می بینند.

  5. پوریا صفرپور

    امین عزیز
    من خودم از این وب سایت کارفرما برای تولید محتوا پیدا کردم و میکنم.
    یکی از دوستان گفت قیمت کارهای تولید محتوا الان کف قیمت کار در بازار هست. میخوام بگم درسته اما خب شما نصف وقتی که یه کارمند میذاره رو صرف کار فریلنسری میکنید. انصافا یک کارمند روزی حدودا ۱۰ تا ۱۲ ساعت رو مستقیم و غیر مستقیم درگیر کار و رفت و آمدهاش و غیره میکنه.
    و یه نکته دیگه هم هست که باید یادمون باشه. محتوا نوشتن به عنوان یک فریلنسر شغل دائم نیست. در واقع فرصت ایجاد کردن و زمان آزاد کردن برای رشد دادن به مهارت هامون هست.

    1. نویسنده
      پست
  6. مهشید

    سلام؛ به سایت سر زدم نسبت به سایت های کاریابی دیگه نظم و سامان بهتری داره، منوهای انتخاب شغل و شهرش چه خوبه.
    نمی خوام باز دوباره شروع به غرغر کنم ولی چون خودم پنج شش ماهی برای یک سایت خوب عمران-معماری به صورت دورکاری تولید محتوا می کردم باید بگم این کار کف حقوق بازار رو داره:)
    البته من بیشتر برای آزاد شدن وقتم برای مطالعه و نوشتن وبلاگم به همکاریم با سایت پایان دادم ولی بعد متوجه شدم به نظر بقیه تولیدکنندگان محتوا هم حقوقش نسبت به زمان صرف شده برای ترجمه، زیرنویس و پر کردن منوهای سایت واقعا پایینه و فقط بخاطر علاقه میشه ادامه داد که چون من کارهای مطالعاتی-تحقیقی رو دوست داشتم ادامه می دادم ولی چون فیلد مطالعه ام از معماری به سمت آموزش کشیده شده دیگه کار نکردم.
    یکی از همکاران می گفت برای ماهی ۴۰۰ تومن اینجا چشم درد گرفتم:) البته کادر حرفه ای و محترمی داشتند و خیلی چیزها هم یاد گرفتم ولی واقعا وقتگیر بود.

    1. نویسنده
      پست
      امین آرامش

      سلام مهشید
      ممنون که تجربه‌ات رو گفتی.
      فکر میکنم اگر به تولید محتوا علاقمند باشیم، اضافه کردن مهارت‌های مرتبط به این حوزه به سبد مهارتیمون میتونه قیمت کار ما رو بیشتر کنه. مثلا همین مهارت کار با وردپرس و یا کار با ابزارهای گوگل برای تحلیل رفتار مخاطبین سایت و میزان جستجو (سرچ کنسول و آنالیتیک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *