آهنگهای فوق العاده علی قمصری و نوای تارش در کنار صدای دلنشین محمد معتمدی: آلبوم “عبور”

بخش زیادی از خوراک موسیقی این روزهای من با آهنگهای دلنشینِ برخاسته از ذوق هنری علی قمصری و صدای زیبای محمد معتمدی تامین میشود. شنیدن نوایِ تار علی قمصری هم روحی دوباره در جانم میدمد.

این قسمت کوتاه از اولین قطعه این آلبوم را گوش دهید:


اشعارِ انتخابی در این آلبوم هم تنوع بسیار خوبی دارند. در این آلبوم شعرهایی از هوشنگ ابتهاج (سایه)، فاضل نظری، محمد علی بهمنی، شفیعی کدکنی و مولانا را میشنویم. همانطور که مشخص است، علی قمصری در انتخاب شعر، هم به سراغ بزرگانِ قدیم رفته و هم از شاعران خوش ذوق معاصر، شعرهای زیبایی انتخاب کرده است.

آشنایی من با علی قمصری از آلبوم “آب، نان، آواز” همایونِ عزیز بود. من تخصصی در موسیقی ندارم، اما بنظرم آهنگهایی که او میسازد، امضای خودِ او را دارند و کمتر کسی در موسیقی سنتی چنین ساخته است (یا حداقل من نشنیده ام). بخشی از تصنیفی از همین آلبوم را بشنوید (شعر از مولانا):

بی جهت نبود که استاد محمدرضا شجریان در وصف علی قمصری ۶ سال پیش چنین گفت (اینجا):

“علی قمصری بشکلی گاه نه چندان دور و گاه متفاوت و مخصوص خود صداهای زیر و بم و هماهنگ را ببازی هنرمندانه می‌گیرد و چون آبشاری بر دل شنونده می‌ریزد. شهامتش از حد گذشته و گستاخانه صداها را مجبور به همزیستی مسالمت آمیز می‌کند.”

“در چهره علی قمصری به خوبی دیده می‌شد پدیده‌ای است پرانگیزه که می‌تواند صحنه‌های بین‌المللی را تسخیر کرده و شگفتی بیافریند.”

شنیدن این آلبوم را از دست ندهید:

خرید آلبوم عبور از سایت بیپ تونز

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *