کتاب “فنون مذاکره” نوشته محمدرضا شعبانعلی

فکر میکنم برای صحبت در مورد اهمیت مذاکره در زندگی امروزمان بهتر است از خود کتاب کمک بگیرم، در مقدمه مولف  از کتاب فنون مذاکره میخوانیم:

“ما هر روز  و هر لحظه در حال مذاکره هستیم. حوزه این مذاکره از فردی ترین جنبه های زندگی نظیر یک رابطه عاطفی شروع شده و تا پیچیده ترین روابط تجاری ادامه می یابد. بنابراین عملا تسلط بر این مهارت، زمانی یک مزیت محسوب میشد، امروز به یک ضرورت تبدیل شده است.”

مولف این کتاب، محمدرضا شعبانعلی، سالها تجربه عملی در مذاکرات مختلف داشته و از این جهت ما با کتابی روبرو هستیم که نویسنده کتاب، ماحصل تجربیات شخصی اش را به مطالعات بسیار گسترده اش در این حوزه اضافه کرده و نتیجه این تلفیق اثری ماندگار خلق کرده است. به همین دلیل هم در سالهای گذشته شاهد استفاده از این کتاب به عنوان مرجع در دانشگاه های معتبر کشور بوده ایم.

این کتاب با مقدمه ای از دکتر مسعود حیدری (پدر مذاکره ایران) شروع میشود و مطالب آن در ۱۶ فصل ارائه شده است. علاوه بر کیفیت بالای مطالب کتاب، بهره گیری از رنگ های مختلف در صفحه آرایی، کتاب را به یک اثر چشم نواز نیز تبدیل کرده است.

مذاکره نیز، همچون بسیاری از مهارت های اجتماعی اکتسابی است. بنابراین اگر به فکر بهبود این مهارت در خودتان هستید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

علاوه بر این کتاب، مطالب بسیار مفید دیگری نیز از نویسنده آن در سایت رسمی ایشان قابل دسترس است.

سایت رسمی محمدرضا شعبانعلی

از این پس خلاصه قسمتهای مختلف این کتاب نیز به مرور در این سایت قرار داده خواهد شد. این خلاصه ها از منوی اصلی قابل دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *