کار نکن، قسمت هفتم: بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی؛ مریم رها

مریم حسن زاده (با نام مستعار مریم رها) فارغ التحصیل ارشد عمران شریف است. تا همین چند وقت پیش مشغول یک کار مهندسیِ به قول خودش “پشت میزی” بوده.

موقعیت شغلی خوبی داشته و با معیارهای بیرونی موفق هم محسوب میشده. اما یک جایی در درونش ناراضی بوده و همین باعث شده بزند زیر روتین زندگی و مسیر جدیدی را “انتخاب کند”. حالا او بیش از یک سال است که “در سفر زندگی میکند.”

او یک زندگی-سفر یک ساله در استرالیا داشته. مریم مثال بسیار خوبی است برای آنهایی که فکر میکنند سفر یعنی پول و تا پول نداشته باشی، سفر بی معنیست.

او در سفر کار میکند. به قول خودش خواسته ببنید اگر لپتاپش را از او بگیرند باز هم میتواند خرجش را دربیاورد یا نه. و او نه تنها در این سفر یک ساله در استرالیا از پولی که برده چیزی خرج نکرده، بلکه پولی که در انتهای سفر داشته، بیشتر از ابتدای آن بوده!

مریم به معنای واقعی “سفر” میرود. یعنی بعد از سفر چیزی به او اضافه شده و ره آوردی از هر سفر با خودش خواهد آورد که در ادامه مسیر زندگی کمک حالش خواهد بود.

همین اواخر فرصتی شد تا در یک سمینار حضوری، پای حرفهایش بنشینم، شیوه نگاه او به دنیا، میتواند نکات آموزنده زیادی برایمان داشته باشد.

او شرح سفرهایش و تجربیات مختلفش را در وبسایت سبکتر مینویسد. سبکتر حدود شش ماه است که راه افتاده ولی در همین مدت کم مخاطبین بسیار زیادی پیدا کرده و آینده خیلی خوبی هم در انتظار این سایت و اعضایش خواهد بود.

مریم رها یک نمونه عالی از آنهایی است که “کار کردن” را ترک کرده اند و لحظاتشان را “زندگی میکنند.”

معرفی مریم از خودش

معرفی کار داوطلبانه در سفر

مطلب دیگر مریم راجع به کار داوطلبانه

 (به انتهای مطلب که درباره “عزت نفس” نوشته شده حتما توجه کنید.)

صفحه اینستاگرام مریم رها

سایت سبکتر


شما هم می‌توانید داستان کارنکن خودتان را بسازید، روی لینک زیر کلیک کنید:

[maxbutton id=”2″ url=”http://bit.ly/2HkNgBV” text=”نقشه راه کارنکن” ]

دیدگاه ها

  1. حمید

    سلام بر عزیز دل امین خان آرامش . ممنون از این همه لازمه های من و امثال من که مینویسی …
    قدر دانت هستم دوست عزیز
    راستش میخواستم در مورد ارزان سفر کردن و کسب درآمد در سفر بیشتر بدونم که متوجه شدم مریم رها چنین سمیناری برگزار کرده . من شهرستانم و میخواستم ببینم آیا راهی برای دسترسی به فایل تصویری یا صوتی سمینارشون یا مطالب گفته شده ایشون در این مورد هست یا خیر . ممنون میشم کمکم کنید
    شاد باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *