وبلاگ خوانی و فید وبلاگها

اگر برای خواندن وبلاگهای مورد علاقه تان آنها را دانه به دانه باز میکنید و هرازگاهی از این کار خسته هم میشوید، حتما با این مطلب همراه شوید.

راه حلی جایگزین وجود دارد، بجای اینکه شما به سراغ وبلاگها بروید، آنها به سراغتان می آیند.

شما آدرس وبلاگ مورد نظرتان را به یک سیستم واسط میدهید و آن سیستم واسط با قرار داده شدن یک مطلب جدید در وبلاگ مورد نظرتان، شما را از این بروزرسانی مطلع میکند و آن مطلب را برایتان نمایش میدهد. به این سیستمهای واسط هم اصطلاحا “فیدخوان” میگویند.

به این ترتیب شما فقط به فیدخوانتان سر میزنید و او زحمت شما برای سر زدن به آن ۲۰، ۳۰ وبلاگ مورد علاقه تان را میکشد و جدیدترین مطالبشان را برایتان می آورد.

من خودم از inoreader استفاده میکنم، ولی میتوانید تعدادی دیگر از خوبهایشان را هم اینجا ببینید. برای گوشیهای هوشمند هم طراحی شده اند و شما با یک اکانت همان وبلاگهاییی که روی کامپیوترتان دارید را درون گوشی تلفن یا تبلتتان هم خواهید داشت.

من موقع چک کردن inoreader بعضی از مطالبی را که دوستشان دارم مستقیما درون وبلاگ میخوانم. به نظرم لذت خواندن مطلب مورد علاقه ام در وبلاگ بیشتر است. معمولا فیدخوانها برای هر مطلب لینگی برای مشاهده در وبلاگ اصلی هم دارند.

در بعضی موارد هم ممکن است عکس یا فیلمی در سیستم فیدخوانتان نمایش داده نشود که در این حالات هم برای دیدن آنها باید به سراغ خود وبلاگ بروید.

اما با وجود همه این حرفها، اگر وبلاگخوان هستید، بنظرم حتما از آنها استفاده کنید. یک معرفی خوب هم از فیدخوانها در لینک زیر وجود دارد:

راهنمای تصویری فیدخوانی

دیدگاه ها

  1. Pingback: بابک یزدی را از دست ندهید - امین آرامش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *